Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hai Lianne!
Ik heb gelukkig de liefste vriend die je je maar voor kan stellen, hij zal het helemaal begrijpen wanneer ik geen wijntje neem bij het eten. Wanneer ik zeg dat ik niet meer wil drinken vraagt hij alleen: 'helemaal niks meer?', als hij dan merkt dat i kserieus ben zal hij me zeker steunen. Dus dat is heerlijk! Hoe vindt jouw vriend het dan?
Met deze kater weet ik eerlijk gezegd inderdaad niet of ik wel ga genieten van uit eten. Misschien dat ik hem voor ga stellen om te laten bezorgen, dan zijn we thuis een beetje uit eten. Ben er nog niet helemaal uit.

• Antwoorden 245
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

ja vie soms kan je je echt weer een kind voelen, of puber onzeker en alle dingen die erbij horen, veel mensen denken niet na bij wat ze zeggen, ze begrijpen niet dat door sommige dingen die ze zeggen je veel verdriet kan hebben. Ik neem echt niet alles heel serieus, maar soms vallen mensen je persoonlijk aan en dan denk dat doe ik toch ook niet bij jou, want ik wil niet dat iemand zich door mij rottig over zichzelf zou voelen

Geplaatst

Ja weet je Rotjeknor, ik denk dat ik zelf ook wel vaak eens iets kwetsends gezegd heb tegen iemand.
Het is alleen hoe ga je om met je eigen kwetsbaarheid.
En ja, ik hou van een bite.

Nu ga ik even aan het stoofpotje voor vanavond, wordt bast ook een bite!

Geplaatst

Ha Diempje..

Mijn vriend is ook heel lief,maar die ziet het probleem niet.
Als ik in de niet drink periode ben heb ik doorgaans ook geen zin om weg te gaan en dat stoort hem wel.
Want ik drink al zo lang dat al mijn uitjes om de drank zijn heen gebouwd.
Naar de markt gaan staat voor naar de wijnbar (om de hoek)
Naar het bos met de kids op zondag staat voor terras terwijl zij spelen.
strand is wijn
noem maar op.
ik ben nu aan het herontdekken wat echt leuk is en wat niet.

Als ik jou was zou ik naar de appie gaan en zo'n excellent maaltijd halen.
niet goedkoop, wel lekker en in elk geval goedkoper dan bezorgen.
een lekker mangosapje erbij in mooie glazen, blaadje munt erop..
en een dvd halen.
en vroeg naar bed, toch ? haha! :D

Geplaatst

mensen,
Ik ga weer uitloggen, want heb nog niet zoveel puf.
Misschien ben ik er vn de week nog even.

En Kirky,
Ja, dat is om te checken of alles echt weg is, en of er nog nabehandeling nodig is in de vorm van chemo of anders.
Hoop het natuurlijk niet

Geplaatst

@lianne
Ik merk ook dat het soms heel lastig kan zijn om anderen ervan te overtuigen dat het voor jou wel een probleem is. kan me ook voorstellen dat hij er wel van kan balen wanneer je in de drankvrije periodes ook minder wil ondernemen. Denk dat het wel heel belangrijk is om te ontdekken wat je zonder drank allemaal leuk vindt! Is er misschien nog iets waar die drankassociatie nog niet zo aan gekoppeld is en wat je samen met hem zou kunnen gaan doen?

Geplaatst

Hey Bammetjuh.

Ik was alweer uitgelogd.

Een week geleden een aanslag gepleegd op mijn lijf.
Ben daarvan herstellende.
Herstel, heb ik uitgerekend duurt 14dagen.
Dus momenteel gaat het minder goed.
Het voelt steeds weer als een enorme kater.
De gedachte aan drank komt nu en dan om de hoek kijken.
Niet onlogische, want vroeger bestreed ik alle pijntjes en kwaaltjes met drank.
Drinken is echter geen optie.
Ik krijg andere middelen om de bijwerkingen te bestrijden.
Ik ben op dit moment niet de vrolijke Frans van weleer.
Maar Bam, alles is eindig en zo zal er ook een einde komen aan deze "marteling".
Het kost me moeite om te gaan met de gedachte dat ik me nooit ziek heb gevoeld,
maar nu telkens ziek wordt gemaakt.
Heftig.

Maar binnen kort verjaar ik.
Volgende week dinsdag.
Dan sta ik 2 jaar droog daarna 2 jaar droog achter de oren en 4 jaar nuchter en gezien de omstandigheden zal daar geen verandering in komen.
Acht jaar alweer, waar blijft de tijd.
Het is zeker de moeite waard geweest.
Onder de omstandigheden waarin ik nu verkeer ben ik blij dat ik niet meer drink.

Ik ben weereens met mijn neus op de feiten gedrukt.
Het leven is betrekkelijk.
Ik wist dat.
Het heeft mijn levenswijze tot nu toe niet verandert.
Ik blijf het ingeslagen pad volgen.
Er is meer diepgang.
Tot nu toe zag ik altijd een bos rozen, nu krijgt ieder roos aandacht.

Ik ga weereens aan de slag.
langzaam pak ik de dagelijkse draad weer op.
En zo hoort het te gaan.
Mens durf te leven.

Dag Bammetje, ga nuchter.

Rapilos ik wens je veel sterkte en een voorspoedig herstel.

Geplaatst

Probeer de draad weer op te nemen maar is erg moeilijk als ik zie wat er allemaal geschreven is. Sjonge wat kunnen we typen he? Ppppppffffff, heb al vierkante ogen alvorens ik gepost heb hahaha. Zag vele nieuw namen en kan er (nog) niet veel op zeggen als:

! nieuwe mensen: van harte welkom
2 mensen verder in de strijd: moed houden
3 vergevorderden: en nu door
4 veteranen: we gaan posten vanaf 1 hahaha
5 sterkte voor wie het moeilijk heeft
6 de zieken onder ons veel beterschap gewenst
7 de liefde en of vriendschap hier gekomen veel geluk
8 neem de medicijnen die je nodig hebt en niet vergeten.
9 we zullen elkaar altijd steunen
10 druppel heeft de 10 geboden neer gekerft hahaha

Zo jammer dat ik telkens uitval want vind het altijd zo leuk jullie reacties te lezen en de vele pb-s die ik krijg. Ben erg begaan hier omdat je elkaar steeds beter leert kennen en ook begaan met de nieuwe mensen. Het is triest als je hier komt maar voor jezelf wel fijn te weten dat je die fase voorbij bent. Dan ben je er blij om maar tegelijk bezef je dat je er nooit meer vanaf komt.

Geplaatst

Ik, Jen, want mijn stoofpot staat te sudderen.
Ik dacht alleen dat je net zei dat je ging uitloggen.
Je kent de keukenwekkermethode toch, en hoe blij je morgen met jezelf bent als je nu niet drinkt?

Geplaatst

hoi jennifer, lees net je stukje, zou heel graag wat zinnigs tegen je willen zeggen maar dat lukt me nu niet, maw wat heb je aan mijn berichtje....nix waarschijnlijk, vind het wel fijn dat jij gewoon schrijft wat je dwars zit, neem me niet kwalijk maar lees hier ook veel waarvan ik persoonlijk denk, leuk maar wat moet ik ermee, niet zo aardig van mij om te zeggen, maar misschien komt dat omdat ik niet gestopt ben en wel wil minderen, de ochtend verkeerd begonnen ben, een lieve vriend heb die me eruit zet als ik weer drink, ik daarom alles stiekem drink en kort gezegd niet weet hoe of wat!
nou jennifer hier heb je nix aan alleen weet je dat er meer mensen zich rot voelen en daardoor voel jij je niet beter, potje toch ik wou dat ik iets wist te zeggen, vanmorgen eindigde ik met morgen beter maar begreep uit reactie dat ik om het nu en vandaag moet denken, dus dan leg ik me er maar bij neer dat vandaag niet veel meer voorstelt, tis jammer! nou jennifer toch hoop ik dat het straks wat beter voelt

Geplaatst

Jennifer, je bent moe, schreef je. Moe zijn is een trigger, probeer een dutje te doen,
wat te eten, blijf hier van je afschrijven; waar je maar zin in hebt: maar drink niet.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik kom me even melden. Vrijdag is mijn vrije dag en ik dacht zo van laat ik dan maar eens slapen tot ik vanzelf wakker word.
Mis POES! Een van de katten is me op heel charmante wijze komen wakker maken. Wat een volhouder is dat beestje toch.

Na het ontbijt ben ik aan het werk gegaan: verder met de grote schoonmaak in de keuken.
Het knapt aardig op en wat lagen er toch veel overbodige dingen die 'eventjes' neergelegd zijn.
Ik heb nu veel ruimte over! 't Was de moeilijkste hoek van de keuken. Nu de rest nog een keer.
Daarna ben ik nog even een wandelingetje gaan maken. Even uitwaaien gaat uitstekend bij deze fikse, frisse wind.

En nu is het alweer bijna etenstijd.

Geplaatst

Hi Corinne, heb jij ook zo'n volhardende kat?
Is het allemaal gelukt met de sollibrieven? Vond het een heel interessant idee, een werk/leertraject in de gezondheidszorg, als ik dat goed heb begrepen.

Marieke :present:

Geplaatst

Dàg iedereen.
Rudy ben je er nog?
Fijn dat je langs komt!
Hoop dat het allemaal een beetje te doen is!!

Rapilos, gelukkig heb je het ergste achter de rug nu!
Neem alle tijd om te herstellen en ik ga duimen voor
je! Dat je maar de beste uitslag mag krijgen die er is!

Zelf ben ik nogal bezig met het gebeuren met mijn
vriendin.
Ik merk dat ik er erg verdrietig van ben.
Ze belde me vanmorgen en babbelde quasi luchtig
over koetjes en kalfjes maar het lukte me niet om
luchtig terug te doen, had ook helemaal geen zin om
met haar te praten en heb het gesprek 'beeïndigd omdat
ik mijn hulp moest helpen. dat was ook wel zo maar als ik
had gewild had ik wel langer kunnen praten.
Misschien moet ik een dezer dagen gewoon maar even
onder vier ogen met haar praten.
het vervelende is dat ze altijd erg (verbaal) agressief wordt
als ze ergens op wordt aangesproken.
Lastig dus!!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...