Vie Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Meestal voel ik steeds meer positieve emoties Val, en ik merk ook wel dat ik sterker en zelfverzekerder ben geworden door het niet drinken. Er zijn nog wel gekwetste gevoelens, die ik probeer te relativeren, maar niet altijd lukt dat. Soms komt er iets, PATS, door heen, en dan kan je je zo klein voelen en onzeker. Dat je toch weet dat je eigen gekwetste meisje nog steeds binnenin je zit.Diempje, je kan niet ALLES in een sapcentrifuge gooien... hihi.Maar wat te denken van tomaten, een teentje knof, wat zout en peper, een uitgeperste citroen, een paar stengels bleekselderij en wat verse koriander?Sprenkel er voor het pittige nog wat druppeltjes pepersaus naar smaak bij. En je hebt dan echt die "bite". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Hallo allemaalMoet zelf ook nog wennen aan mn nieuwe coup..Slechte nacht gehad dus weer veel overdag geslapen. Ik probeer nu toch nog wat van de maken hoor. Wel oppassen geblazen, als ik me zo voel heb ik nogal eens de neiging om dehanddoek in de ring te gooien, ach kan mij wat schelen. En helemaal morgen met de zaterdag voor de boeg, is altijd een moeilijke dag voor mij. Dat worden waarschijnlijk weer roomsoesjes ....Nou ja eerst koffie, hond uit, en dan lezen, tot straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Maar wat ik nu even heel belangrijk vind ik dat ik Rapilos zie ingelogd. Hoe is het gegaan, wil je dat vertellen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Diempje:Hoe reageert je vriend als je geen wijntje neemt bij het eten?die van mij wil ook uit eten, maar ik ben nog niet zover dat ik dat leuk vind zonder.red jij dat wel, mt kater nog wel?heb je een plan.. of zie je het wel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rotjeknor Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 nou vie je houdt wel van heel veeeel bite in een drankje haha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Hoi lieve mensen,Rol er zomaar even tussen.Lig nu in het ziekenhuis.Operatie goed gelukt.Wel erg misselijk geweest maar dat is nu over gelukkig,Wordt wel goed onder de pijnstillers gehouden.Over ong. 10 dagen de uitslag, dus dat is nog wel even spannend,Bedankt voor al jullie lieve wensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karin1 Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Ik laat mij neus even zien.Ben de laatste tijd amper aanwezig en dat heeft twee redenen, als eerste had ik een paar rotdagen ivm gezondheidsdingetjes en ten tweede vind ik het niet fijn om veel te praten over alcohol en gevolgen etc.Als er iets goed gaat is het het niet drinken! Daar heb ik momenteel totaal geen problemen mee.Kamp alleen lichamelijk met wat dingen en verder ben ik erg met mijzelf bezig in de zin van mijzelf nuchter tegenkomen, lijkt of de hele wereld is veranderd! Dus als ik al op internet zit doe ik hooguit een spelletje of klets wat op msn maar forum stukken minder en dat doet mij goed.Tuurlijk kom ik af en toe langs, zeker ook om te kijken hoe het met de anderen gaat.Dus niks loos wb drank, ben alleen mijn eigen plekje aan het zoeken om het zo te zeggen en wat dingen op te lossen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diempje Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Hai Lianne!Ik heb gelukkig de liefste vriend die je je maar voor kan stellen, hij zal het helemaal begrijpen wanneer ik geen wijntje neem bij het eten. Wanneer ik zeg dat ik niet meer wil drinken vraagt hij alleen: 'helemaal niks meer?', als hij dan merkt dat i kserieus ben zal hij me zeker steunen. Dus dat is heerlijk! Hoe vindt jouw vriend het dan?Met deze kater weet ik eerlijk gezegd inderdaad niet of ik wel ga genieten van uit eten. Misschien dat ik hem voor ga stellen om te laten bezorgen, dan zijn we thuis een beetje uit eten. Ben er nog niet helemaal uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rotjeknor Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 ja vie soms kan je je echt weer een kind voelen, of puber onzeker en alle dingen die erbij horen, veel mensen denken niet na bij wat ze zeggen, ze begrijpen niet dat door sommige dingen die ze zeggen je veel verdriet kan hebben. Ik neem echt niet alles heel serieus, maar soms vallen mensen je persoonlijk aan en dan denk dat doe ik toch ook niet bij jou, want ik wil niet dat iemand zich door mij rottig over zichzelf zou voelen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Rapilos, fijn om van je te horen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Rapi!!!! Sterkte!!!!Heel veel en voor jou, en fijn dat je even laat weten hoe het is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rotjeknor Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 hoi rapilos ben nog niet zolang op dit forum. weet dus niet waarom je in het ziekenhuis ligt, en waar je voor geopereerd bent. Ik wens je in ieder geval veel sterkte toe. groetjes rotjeknor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Ja weet je Rotjeknor, ik denk dat ik zelf ook wel vaak eens iets kwetsends gezegd heb tegen iemand.Het is alleen hoe ga je om met je eigen kwetsbaarheid.En ja, ik hou van een bite.Nu ga ik even aan het stoofpotje voor vanavond, wordt bast ook een bite! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Ha Diempje..Mijn vriend is ook heel lief,maar die ziet het probleem niet.Als ik in de niet drink periode ben heb ik doorgaans ook geen zin om weg te gaan en dat stoort hem wel.Want ik drink al zo lang dat al mijn uitjes om de drank zijn heen gebouwd.Naar de markt gaan staat voor naar de wijnbar (om de hoek)Naar het bos met de kids op zondag staat voor terras terwijl zij spelen.strand is wijnnoem maar op.ik ben nu aan het herontdekken wat echt leuk is en wat niet.Als ik jou was zou ik naar de appie gaan en zo'n excellent maaltijd halen.niet goedkoop, wel lekker en in elk geval goedkoper dan bezorgen.een lekker mangosapje erbij in mooie glazen, blaadje munt erop..en een dvd halen.en vroeg naar bed, toch ? haha! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 mensen,Ik ga weer uitloggen, want heb nog niet zoveel puf.Misschien ben ik er vn de week nog even.En Kirky,Ja, dat is om te checken of alles echt weg is, en of er nog nabehandeling nodig is in de vorm van chemo of anders.Hoop het natuurlijk niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rotjeknor Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 hoi jasmijn gooi je toch een beetje knoflookpoeder bij je opkikkertje,is wel lekker hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rotjeknor Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 hoi els nou je moet doen wat voor jou het beste is, en veel sterkte met je gezondheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rotjeknor Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 ja dan moet hij ook knoflook nemen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rotjeknor Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 :devil: dat is wel gemeen jasmijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Rudy! Hoe ga je? Fijn je te zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rotjeknor Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 nou gelukkig maar dat je zo'n lieve vriend hebt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diempje Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 @lianneIk merk ook dat het soms heel lastig kan zijn om anderen ervan te overtuigen dat het voor jou wel een probleem is. kan me ook voorstellen dat hij er wel van kan balen wanneer je in de drankvrije periodes ook minder wil ondernemen. Denk dat het wel heel belangrijk is om te ontdekken wat je zonder drank allemaal leuk vindt! Is er misschien nog iets waar die drankassociatie nog niet zo aan gekoppeld is en wat je samen met hem zou kunnen gaan doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Papillon Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Hallo Rapilos,wat fijn dat de operatie goed verlopen is. En wat lief van je om ff te laten weten hoe het met je gaat!!!!Groetjes Papillon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Fijn Rapilos!Houd moed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Hey Bammetjuh.Ik was alweer uitgelogd.Een week geleden een aanslag gepleegd op mijn lijf.Ben daarvan herstellende.Herstel, heb ik uitgerekend duurt 14dagen.Dus momenteel gaat het minder goed.Het voelt steeds weer als een enorme kater.De gedachte aan drank komt nu en dan om de hoek kijken.Niet onlogische, want vroeger bestreed ik alle pijntjes en kwaaltjes met drank.Drinken is echter geen optie.Ik krijg andere middelen om de bijwerkingen te bestrijden.Ik ben op dit moment niet de vrolijke Frans van weleer.Maar Bam, alles is eindig en zo zal er ook een einde komen aan deze "marteling".Het kost me moeite om te gaan met de gedachte dat ik me nooit ziek heb gevoeld,maar nu telkens ziek wordt gemaakt.Heftig.Maar binnen kort verjaar ik.Volgende week dinsdag.Dan sta ik 2 jaar droog daarna 2 jaar droog achter de oren en 4 jaar nuchter en gezien de omstandigheden zal daar geen verandering in komen.Acht jaar alweer, waar blijft de tijd.Het is zeker de moeite waard geweest.Onder de omstandigheden waarin ik nu verkeer ben ik blij dat ik niet meer drink.Ik ben weereens met mijn neus op de feiten gedrukt.Het leven is betrekkelijk.Ik wist dat.Het heeft mijn levenswijze tot nu toe niet verandert.Ik blijf het ingeslagen pad volgen.Er is meer diepgang.Tot nu toe zag ik altijd een bos rozen, nu krijgt ieder roos aandacht.Ik ga weereens aan de slag.langzaam pak ik de dagelijkse draad weer op.En zo hoort het te gaan.Mens durf te leven.Dag Bammetje, ga nuchter.Rapilos ik wens je veel sterkte en een voorspoedig herstel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden