Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

ik ben zo stom geweest hele week niks op was zo trots op me zelf en gistern weer een wijntje genomen ,kan me zelf wel voor de kop slaan ,kan ik weer opnieuw beginnen ,dat ik toch wijn heb gekocht gisteren terwijl ik van de week stoer door liep langs het wijnpad ,

Geplaatst

hallo engeltje,
het toegeven van je eigen zwakheid is een vorm kracht, sterkte.
Je weet nu ook hoe het is om zonder drank de dag door te brengen, trek je daaraan op.
probeer in ieder geval niet te vervallen in zelfbeklag, maar verzet je gedachten
En als de drang naar drank weer opkomt, giet je vol met cola, spa, water, koffie e.d.
Doe Stille Voort
Niwi

Geplaatst

Jammer engeltje en jasmijn, uithuilen en opnieuw beginnen maar
ik merk wel wat irritatie als ik bij beiden lees: een wijntje
dan denk ik EEN wijntje???
en het valt me ook op dat als je een verkleinwoord gebruikt (want waren het kleine glaasjes??)
je jezelf al voor de gek houdt
hoe vaak zeggen we dat niet
een wijntje,biertje, snoepje, ijsje, koekje, chocolaatje, enz enz enz
sorry als ik wat belerend klink, doe dit zelf ook hoor,
maar het viel me gewoon op,
is zeker een stokpaardje van me nu
groetjes
enne sterkte met weer grip krijgen op de booze
Jane

Geplaatst

jammer jammer.......maar ik denk dat we dit allemaal wel eens meemaken of herkennen van vroegere tijden, het houdt ons ook menselijk want als het allemaal zo makkelijk was zou dit forum niet nodig zijn.
Gelukkig wordt er hier niet veroordeeld maar leven we mee en hopen dat jullie de draad weer oppakken om weer langs het wijnschap te lopen.....

Geplaatst

Jasmijn,
Hoe zou ik iemand kunnen veroordelen voor iets wat ik zelf jaren (verkeerd) heb gedaan ??
oftewel
"Hij die nooit gedronken heeft, werpe de eerste fles"
Ik heb wel ondervonden dat veroordelingen meestal komen van mensen die geen benul
hebben van wat alcoholisme is.
Volgens AA is alcoholisme een ziekte, op zijn minst een allergie en mensen met suikerziekte of
hooikoorts worden ook niet veroordeeld, dacht ik.
Niwi
PS... zijn praten altijd over mijn drinken, nooit over mijn dorst

Geplaatst

ik ben net lid en heb al het e.e.a. gelezen. De internetbehandeling is nog in de fase van analyse, waardoor en op welk moment ga ik in de fout. Vooruitlopend op dat wat er aan gaat komen dacht ik, ik stop gewoon alvast, heb ik dat maar gehad. Was het maar zo makkelijk. Een dag niet gedronken, een dag 2 glaasjes en langzaamaan weer op mijn oude hoeveelheid. Ik wil te snel maar ook zo graag.......

Geplaatst

"...de kater en ik had een hele dag te gaan, een festival de hele dag, gelukkig merkte niemand dat ik een kater had, de automatishe piloot, the show must go on, met of zonder kater, maar ik had liever van deze dag willen genieten, dat heb ik nu niet kunnen doen. "

Wauw, hoe is dát als motivator?
Die zin is prachtig!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...