Spring naar bijdragen

Donderdag 3 september

albertina

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 297
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

He Vladimir....het is al laat...toch niet stiekum ff wat besteld of gehaald he?? Je 1e avond zonder drank, moet kunnen joh! Ga lekker naar bed met een boek of zo. Niet teveel nadenken meer over deze avond.
Gewoon morgenvroeg blij wakker worden en trots op jezelf zijn. Enne...die zondag..die kom je ook wel door. Ik drink al 10 dagen niet meer en slapen gaat al beter. Smorgens word ik blij wakker.

Nog geen last van craving gehad, dan wordt het lastig waarschijnlijk, maar ik zet door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeieavond allemaal.

hee kirky, lijkt me geen overbodig iets om ff contact op te nemen met je huisarts als je nu nog steeds koorts hebt..

Hee woman is er ook weer, gelukkig.

Mis theemuts nog wel hoor. Als je dit leest theemuts, ik hoop dat jij ook weer snel online komt!!!

Hmm lijkt dus maar weer echt he Tijn dat als je de situatie doorbreekt je het makkelijker vol kan houden. Ben wel een beetje nieuwschierig welke tatoo je hebt en of dat ook te maken heeft met het stoppen van alle "genots"middelen die je gebruikte?

Welkom Vladimir
Succes metje voornemen om te minderen voor je naar het buitenland gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit een beetje te zeuren tegen mezelf vandaag want heb weer erg veel pijn. Zocht een ander forum over pijn maar ben een alcie dus hoor hier thuis hahaha. Sjonge ik die hier zo vaak was laat het lekker afweten he. Heb gewoon geen puf of fut meer. Sorry, doe mijn best maar word blijkbaar te zwak blijkbaar. Naja poppetjes moeten er ook zijn al wil ik niet zo zijn. De vechtlust zit nog in mijn hoofd maar niet meer in mijn lichaam. Reageer maar niet want zat even van me af te praten.

truste voor iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
Heb je er al eens aangedacht om ze aan te raden om ons forumboek te bestellen en dat ' gewoon ' te laten slingeren in haar omgeving. Je weet maar nooit. Ook al dronk ik 'nog "maar" 7 jaar', toch had ik het idee dat een leven zonder onmogelijk zou zijn. Dwingen gaat niet, dat werkt averechts. De goeie kant op masseren heeft meer resultaat. Hoe dan ook kost het tijd. Voor de directe omgeving is het verhaal van de Cirkels van Van Dijk echt wel helpend, denk ik. Want alcoholisme is een gezinsziekte en in dit geval kan gezin wel heel ruim opgevat worden. Iedereen in de omgeving van de alcoholist wordt gemanipuleerd. En niet iedereen zal dat willen toegeven, want ze hebben toch het beste voor met de alcoholist. In ieder geval staan die mensen kennelijk open voor alles wat mogelijk kan helpen. Bij de Bouman hebben ze een folder over het herstel van alcoholisme (de titel ben ik kwijt en de folder is ook kwijtgeraakt), die is ook voor de naasten nuttig. (Niet alles van de Bouman valt tegen).
Enne, zo belangrijk ben ik niet.

Ari,
Online op de trein. Klinkt luxe. Welkom op het forum trouwens.

Safi,
Big hug! :heart:

Linde,
Dat klopt: het water moet aan de lippen komen. Of soms zelfs een stuk verder. Helaas maar waar.
Wat je mobieltje betreft. Ik merk dat je je eigen kinderen wantrouwd. Mijn kinderen hebben altijd alles mogen gebruiken, mits ze het vooraf vroegen of achteraf meldden. Kwestie van vertrouwen. Beschuldigen van je kinderen zal ze heus niet aanzetten tot toegeven. Heb je al geprobeerd om je eigen mobiel nummer te bellen? Dan hoor je vanzelf wie opneemt. Ik snap wel dat het voor jou een principekwestie is, maar je kinderen leren alleen verantwoordelijkheid door vertrouwen. Klinkt raar, maar het is waar. Roepen dat een van hen het mobieltje MOET hebben genomen, getuigt helaas van afwijzing van je kinderen. Als je een vermoeden hebt van wie het genomen heeft, dan kan je beter met dat kind apart - zonder andere oren in de buurt - spreken en vertellen hoe vervelend je het vindt om je mobiel kwijt te zijn. Zonder meteen met de vinger te wijzen.
Ik heb het een aantal keer gehad met veel minder kostbare zaken, maar wel dingen die ik altijd bij de hand wou hebben.

Jasmijn,
Welkom. Ik heb al opgevangen uit reacties naar jou toe dat je het best zwaar hebt in je leven en je relatie. Sterkte.

Mugje,
Welkom. Ik weet niet waar je woont (Belgie misschien), maar in Nl zijn artsen nou niet bepaald zo spontaan in het afleggen van bezoeken. Helaas.

Soothe,
De knappe vent. 't Is dat ik er al een heb en jij ook een hele mooie relatie hebt, maar anders.... ;) Ik mag je graag.

Meiske,
Ja, alles gaat over. De tijd kan veel helen. Ik ben ongeduldig. Ik wil gewoon een ongecompliceerd mens zijn die afstand kan nemen van onrecht, pijn enz. van anderen en helemaal kan opgaan in zichzelf.
OK, toegeven, dat soort (ongevoelige) mensen ligt mij niet. Wellicht omdat ik jaloers ben om hun ongevoeligheid? Nee. Zo kan ik niet zijn. Brrr.
Laat je niet van de wijs brengen. Schizofrenie is echt een ernstige ziekte en deels vergelijkbaar met alcoholisme of andere drugsverslaving.

Niwi,
Je haalt in je bericht dus een van de items uit de cirkels van Van Dijk aan. Welkom trouwens. Maar het is wel degelijk mogelijk voor de omgeving om de alcoholist richting hulpverlening te dirigeren. Niet door vingerwijzen, maar door op de eigen verantwoordelijkheid te wijzen. En daar zijn de meeste alcoholisten echt vatbaar voor. Bij afwijzing zullen de meesten zich nog meer terugtrekken en nog meer drinken. Moeilijk voor de omgeving is het zeker. De grenzen moeten duidelijk gesteld worden, net als bij kleine kinderen. En net als bij kleine kinderen werkt belonen van goed gedrag 100 keer beter dan afstraffen van slecht gedrag (dat leidt meestal tot nog slechter gedrag). Moeilijk om daartussen te laveren en daarom is het ook voor gezinsleden aan te raden om hulp te zoeken om zichzelf te kunnen handhaven zonder meteen de geliefde alcoholist te laten vallen als een baksteen.
Achter alcoholisme gaat doorgaans een hoop leed schuil. Na het gestopt zijn, is het goed om te kijken wat tot het drinken heeft geleid. Helaas moedigt de AA niet aan om eens te gaan kijken waarom je dronk en legt de AA ook alle schuld bij de drinker zelf. Dat terwijl juist onterechte schuldgevoelens tot alcoholisme leiden.

Kohtje,
Long time no seen. Ga goed.

Jennifer,
Welkom.

Marieke,
Parkeerbonnen zijn te voorkomen. Sterkte met de rest.

Soothe,
:) 't Is wel te merken dat jij geen pubers in huis hebt. :D

Lianne,
Juist mannen kunnen niet tegen knijpen. ;)

Naddy,
Welkom. Lees mee en pik eruit wat je kan gebruiken. Laat je niet overdonderen door de hoeveelheid berichten en het idee dat iedereen iedereen al kent. Dat is niet zo. En voorzover mensen elkaar kennen, is dat leuk, maar hier geldt wel dat we er zijn voor elkaar en helemaal voor mensen die voor het eerst komen schrijven. Wij hebben allemaal hetzelfde probleem: afblijven van de drank.

Diempje,
Ik hem al iets gelezen, maar toen had je een andere alias. weet niet meer precies. hoe dan ook ben je goed bezig.

Valentine,
Na exporteren berichten moet je alles selecteren met control+A en een tekstverwerker openen en dan plakken middels control+V. Dan het zaakje opslaan . Daarna kan je alle berichten in je pb wissen.

An.
Dikke knuf. en als ik de puf heb en nog kan zitten, wil ik morgen ook naar de kapper.

Ari,
sorry hoor, maar mijn kinderen kennen heel goed het verschil tussen mijn en dijn. En zo een goede opvoeder ben ik toch niet geweest in hun puberteit.

Soothe,
Haute cuisine is ook niet alles!

Dar,
Leuk een nieuwe uitdaging. Succes!

Albert,
:present:

Valentine,
Alvast bedankt!

Hannah,
:)

Trees,
:rose: in je leven wens ik je toe. En wat goed een stopmaatje! Werkt altijd prima.

Sorry mensen, maar jullie schrijven veel te snel. Ik loop met dit bericht al eeuwen achter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee druppeltje hou nou toch is op joh met je steeds te verontschuldigen.
We weten toch allemaal dat je ziek bent en pijn hebt.
Wees juist blij dat dit forum er is.
Moet denken aan de link die iemand vd week had naar het liedje van cheers
"where everybody knowes youre name" Gewoon jezelf zijn en tikken wat je hier kwijt wilt!!

Welkom Beate

Hoop dat je je weer een beetje beter voelt vanavond Mika na zo een baaldag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben ik weer even. Niet heel veel zin om bij te lezen, mijn excuses daarvoor. Net aan mijn huisgenootjes verteld dat ik vorige week weer enorm uit de bocht ben gevlogen en dat ik daarom heb besloten om weer te stoppen met drinken. Eentje begrijpt mij precies, hij is een jaar of twee geleden zelf gestopt met drinken. Andere is altijd heel begrijpend, maar heb bij haar altijd wel het idee dat zij meer denkt dan dat ze zegt. Uiteindelijk gaat het natuurlijk ook niet om het oordeel van anderen, maar voel me toch altijd alsof ik mijn keuze moet verdedigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal. Ik heb besloten om naast mijn nicotineverslaving en mijn alcoholverslaving ook mijn internetveslaving aan te pakken. (Ooit zei iemand tegen mij dat het niet zo handig is om teveel dingen tegelijk te willen. Om niet meteen op 150% te willen functioneren omdat dan de kans groot is om weer naar de 0% terug te vallen. But it's the only way I know how) Heb er over nagedacht hoe ik dit ga doen, want het is minder concreet dan niet meer roken of niet meer drinken. Heb besloten dat ik elke internetpagina maar één keer per dag aan ga klikken. Ik zal dus zeker elke dag even komen meelezen. Zal ook jullie steun nodig blijven hebben en wil ook graag nog aan anderen steun geven waar dit kan. Maar echt intensief meelezen en meeschrijven op het forum gaat hierdoor niet meer lukken ben ik bang. PBtjes zijn natuurlijk wel van harte welkom en zullen ook altijd worden beantwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door het toegenomen aantal gebruikers ( die gelukkig niet allemaal gebruiken)
is het niet meer bij te benen.
Ik was even weg en zie, de berichten vliegen om je oren.

@ Corientje, ik draag u een warm :heart: toe!
Je hebt weer stevig uitgepakt.:) Niemand vergeten?:)

Nee geen kindertjes! Vroeger vond ik soms een beetje naar.
Ik ben er overheen gegroeid!
Mischien ben ik er ook niet zo geschikt voor.
Beetje een ongeduldig typetje! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...