Spring naar bijdragen

zaterdag5-09-2009

meiske

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 176
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
Hannah1

Zat ook al te twijfelen om wat te schrijven.

Zou hier niet eens meer durven te schrijven als ik wat gedronken had.

Het gaat zijn doel voorbij op deze manier.

Vind vaak ook dat de net gestopten vol goede moed zijn, gemotiveerd.

Maar het heeft zih bewezen dat de meesten nog wel een terugval krijgen.

Nu is drank slecht en vergif, na jaren lang gezuip en helemaal anti.

"zoiets van nu ben ik goed , en de rest zijn mislukkelingen"

Kijk eens hoe gek ze doen, ze drinken wel 4 wijntjes op een avond.

Sorry hoor.

Ah, I catch the drift.
Thanx :D

Zou het kunnen zijn dat er veel 1-september-stoppers zijn, die eerst even moeten 'inkomen' en 'terugvallen', zodat ze zich kunnen uitleven op hun 'lotgenoten', alvorens ze kunnen begrijpen hoe jullie dit forum al hadden vorm gegeven?

Misschien?
En misschien toch niet zo'n gek verzoek: een 2e categorie; "weetjes en watjes"
De do's en don'ts van het forum, en dergelijke.
Of de roddelpraat enzo. Ik weet het niet?

En behoor natuurlijk zelf ook tot die groep van nieuwelingen/newbies, dus neem het ook maar even op voor ze..

Die kritische noot is trouwens goed om te horen, want mijn eerste insteek is ook geweest: deze maand wil ik niet te hard voor mijzelf zijn als ik scheve schaatsen rijd. Pas wanneer ik in de Pyreneeën zit, zil ik zéker non-alcoholico draaien. En liefst nadien forever afblijven, net als met roken. Want het is en blijft vergif, hoe je het ook wendt of keert, nietwaar?

De keerzijde is natuurlijk, dat jezelf toxiceren, vergiftigen, bij tijd en wijle vrij plezant is.
:D:

Maar ja ende zo.
Laat ons u dus niet wegjagen en leer ons de pokdaligheid van een ervaringsdeskundige.
Wij, beginnelingen, zijn elkaar slechts moed aan het inpraten, gok ik :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi vladimir, nee ik heb geen last van craving, heb dus wel nachtmerries gehad maar gaat nu beter. Lege flessen buiten de deur zetten? helaas ja, iedere morgen en iedere morgen komen er ook weer volle flessen binnen. ik leef met een alcoholist samen. Hij doet maar...ik doe niet meer mee, ik drink thee!
Ik moet het dus volledig in mn eentje doen, want hij is een stoorzender zo te zeggen. Lang leve dit forum. Alles helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky,
Maandag gelijk een afspraak maken met de dokter. Het is nog niet helemaal ondertemperatuur, maar gaat aardig die richting op. Zeker als die 36,3 's avonds is. Meet morgenochtend na het opstaan ook je temperatuur, morgenmiddag en morgenavond. Neem dit mee naar je huisarts. DOEN! Ondertemperatuur is soms erger dan koorts, omdat dat kan betekenen dat je afweersysteem zijn werk niet goed doet.

Mensen,
Ik ga nu naar bed en wens een ieder een heerlijke nachtrust toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke,
Een feest is echt leuk als het feesten zonder alcohol kan.
Als mensen al zeggen dat het zonder alcoholische dranken niet leuk is, dan is het feestje dus gewoonweg niet leuk. Punt uit.
Om plezier te hebben, is drank juist uit den boze. Want drank maakt dat een mens zichzelf niet meer is/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben diegene met een alcohol probleem en die niet drinkt, waarschijnlijk is dat ook de reden dat ik meer zie dan een ander

ik heb het etentje van vanavond met kinderen echt moeten "redden" anders had het een zooitje geworden!
mijn broer en schoonzus hadden al ruzie over wie er de avond mocht drinken en wie de kinderen deed!
ok, nu kan ik zeggen "wat bespottelijk" maar ik had hetzelfde gedrag een jaar of twee terug.

het geeft zo een kruislings gevoel........
ben ik nu een moraalridder?
heb ik de wijsheid in pacht?
ben ik nu verder in het leven?

of....

gatver, ik wil zo graag oordelen
tegelijkertijd heb ik een hekel aan oordelen
waar sta ik nu?
in het midden!
ben ik blij?
nee voor geen meter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...