Spring naar bijdragen

Zaterdag 12 September 2009


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ha die ken ik!!!

ik zit nu in de negeerfase! ik voel me rot maar ik geef niet toe!!
ik heb geen zin om me rot te voelen dus doe ik het maar niet.

dat klinkt wel raar hé?
maar ik weet nu weer waarom ik het wel prettig vond om die maandelijkse ellende niet te krijgen.
ik denk dat ik het vandaag maar heeeeel rustig aanga doen!
lekker een maskertje, mijn haar verven, boekje lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het gelezen Thé, maar nog niet de puf gehad om te antwoorden.
Nou lekker toch, als je het van je af kan schrijven? Met oppotten kom je ook niks verder.
Even laten gaan en niet te ver in de toekomst kijken lijkt me ook het beste wat je kan doen momenteel. Hoe moeilijk dat ook is. Het is nu aan hem, nietwaar? Jij hebt je stappen gezet.
Ik hoop dat je voornamelijk aan je eigen belang blijft denken. (Klinkt als egoïstisch, maar niet zo bedoeld.)

En ik heb zo'n suffe kop, zit me al een half uur af te vragen of ik nou croissants zal halen of niet. 't Is me wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je volgt dus de struisvogel strategie!
maar daar los je weinig mee op, behalve dan dat alles langzaam doodbloed.

ik weet niet wat voor soort relatie jullie hadden maar had de relatie meer diepgang?
ik bedoel konden jullie meer dingen samen delen of bestond het uit drank, drank en nog eens drank?
er zijn genoeg relaties waarbij de andere partner gewoon drinkt.
het drinken behoeft nu ook weer niet een drama te zijn.
als je partner verder serieus is en goed om kan gaan met drank hoeft het echt geen probleem te zijn, dat is een kwestie van accepteren, elkaar in de waarde laten.

maar tja, als het ene feestje ingeruild wordt voor de andere dan is dat voor jou een gevaarlijke bezigheid.

kortom, is dit de man waarmee je kinderen zou willen hebben, samen iets belangrijks wil opbouwen of geeft de man je alleen maar ogenschijnlijke plezier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen!

Kom me ff melden en kijken.
Heb de afgelopen dagen niet kunnen inloggen en ben dus totaal niet op de hoogte, waarvoor excuus.
Zit in een vervelende situatie. De gemeente is met een uitgebreide, grondige controle begonnen en ik woon in een huisje waar je eigenlijk niet permanent in mag wonen. Nu moet ik een week lang weg zijn tussen 9 en 17 uur. Zwerf dus maar wat rond met de honden, woon overdag in mijn auto en word daar erg moe, gespannen en ellendig van. Gelukkig kan ik wel bij vriendin terecht maar kom niet aan m'n rust toe. Waardoor meer fysieke klachten. 's Avonds te moe om nog achter de pc te gaan.
Een paar keer de gedachte aan drank gehad maar geen echte trek.
Houd me staande en ben bezig met "overleven".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou moet ik toch weer lachen Tas: zoveel mensen zoveel meningen.
Ik geloof trouwens toch, als mijn echtgenoot een regelmatige drinker zou zijn, dat ik daar met mijn verleden niet meer tegen zou kunnen. Dat ligt toch wat gevoeliger, als je zelf weet wat drank voor ellende kan aanrichten.
Vind ik dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo lees ik het graag Thé, echt gaan leven en je niet meer laten tegenhouden.

Iemand schreef hier op het forum over een vriendin die haar regelmatig dronken opbelde. (Ja even wat anders, maar het lijkt er toch een beetje op.) Zij heeft toen besloten, absoluut geen gesprekken meer met die vriendin te hebben als ze gedronken had.
Zoiets kan jij toch ook doen? "Leuk als we elkaar zien, maar als je drinkt of gedronken hebt, dan ga ik weg, of hoef je niet bij me langs te komen."
Tja, en als de sfeer zonder drank ijzig blijft, kun je je inderdaad eens gaan afvragen of dit wel een partner voor jou is. Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, ik geniet deze 2 dagen van het thuis zijn!
Maar nu ben ik ook weer veel weg omdat er 2 ooms en tantes over zijn en we samen naar mijn moeder gaan. Zijn een nicht en neef van mijn moeder met aanhang. Neef woont met vrouw (al hééé''el lang) in ZuidAfrika en zijn nu waarschijnlijk voor de laatste keer hier, allebei al in de 80.
Had hen 10 jaar niet gezien en was best gespannen, ze hebben toentertijd mijn echtscheiding erg veroordeeld (zijn chchchrrrrrrrrrristelijk).
Ontmoeting viel reuze mee, ouderdom maakt hen milder.
Kan helaas niet veel genieten van het thuis zijn dus. Zij zitten in vakantiehuisje in de buurt.
Moet nu strakke planning aanhouden ivm hen bezoeken, honden uitlaten en moeder bezoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja Vie,

ik zit ook niet te wachten op een relatie waarbij ik de klok gelijk kan zetten op de
Zaterdag dronken,
zondag een kater en niets doen,
maandag een beloning voor het zware werk,
dinsdag een wijntje bij het eten,
woensdag is de week doormidden
donderdag bijna weekenddag
vrijdag laatste werkdag

etc etc etc

Maar als je serieus met elkaar bezig bent, serieus werkt aan een relatie waarbij de personen centraal staan waarom zou je je partner dan een paar glaasjes ontzeggen.
Het ligt eraan wat het belangrijkste is in de relatie, tja als drank dat is.......... dan is 1 ~1 nog steeds 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kwestie drinkende partner doet me aan mijn verleden denken.
Ik heb ooit een relatie gehad met een ex-alcoholist. Was echt zwaar aan de drank geweest en alles daardoor verloren. Na Jellinek op het droge spoor. Maar............ hoewel hij geen drup dronk had hij nog wèl alle gewoontes gehouden! Zat elke dag in het café, had daar zijn sociale leven, was argwanend en snel aggressief. Terwijl je heel goede gesprekken met hem kon hebben. Uiteindelijk heeft het niet gewerkt en ben ik mijn eigen weg gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal, de verhuizing zit erop nu het leuke gedeelte: het oude huis schoonmaken....... wens jullie allemaal fijn en goed weekend als ik op het nieuwe adres internet heb meld ik me weer en doe weer mee met de verhalen over en weer, ik wilde nu alleen even laten weten dat het goed gaat, heb steun aan het forum, allemaal dank.... AnnaSophie.

Khoop dinsdag me weer te melden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heldere redenering, Thé. Je gedachten zijn goed, ik hoop voor je dat je gevoel ook mee wil komen want het is een emotioneel besluit.

Annasophie veel sukses met opruimen en veel geluk in je nieuwe woning!

Ja Vie, komende week moet ik ook weer de hort op. Waarschijnlijk zijn ze (na) woensdag klaar. Ondertussen wordt het hier een puinhoop want ik kom nergens meer aan to en dat met die 2 vierpoters van mij, echt een zooi. Maar goed, dat is niet het ergste. Ondertussen ben ik wel druk bezig een ander huisje te vinden. Laat dit ook aan zoveel mogelijk mensen weten en die denken heel goed mee. Dus wie weet kan ik over een tijdje ook weer dozen gaan inpakken. Maar ik wil niet weg uit dit dorp en hier komt helaas niet veel vrij. Zoek ook iets moeilijks: alleen in buitengebied én met ruimte voor de honden (graag buiten). Tja........als je veeleisend bent moet je gduld hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas, dat is ook zo, het is allemaal niet zo zwartwit. Mijn lief drinkt ook wel eens een glas (eens in de maand ofzo) en daar kan ik niet mee zitten. Maar als het dagelijks zou worden, nee.
Op de een of andere manier krijg je dan toch een verschil in dingen aanvoelen en uitleggen. Lijkt me niet bevorderlijk voor een prettige relatie.

Thé, dan heb je je beslissing dus eigenlijk al gemaakt.

Sara, succes met alle familiebezigheden.

En Annasophie, sterkte met het schoonmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thé, dat hoeft natuurlijk niet voor jouw vriend te gelden hoor.
Overigens heb ik mijn eerste echtgenoot ontmoet in een therapeutische gemeenschap. Dat is dus niet in aangeschoten toestand maar onder emotioneel afwijkende omstandigheden. Daardoor heb ik een relatie die in wezen niet meer dan een zeer goede vriendschap was aangezien voor echte liefde. Het huwelijk was daardoor gebaseerd op drijfzand en is uiteindelijk stuk gelopen. Zoals je ziet had ik geen handige partner-keuzes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen ik ben ook weer van de partij. Even een boterhammetje eten, kopje koffie, wachten tot zoonlief wakker is en hem dan naar de kapper sturen, even een beetje winkelen want zoonlief is uit al zijn broeken gegroeid. Oudste zoon heeft gisteren besloten nog een paar dagen bij zijn vriendin te blijven, daar zit hij ook een stuk dichter bij zijn werk.

Ik ben nog steeds snotverkouden en werd vannacht steeds wakker van de hoestbuien.

Het allerbeste nieuws is dat ik vandaag precies 2 weken droog sta :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...