Spring naar bijdragen

Dinsdag 15 september 2009

tasseke

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 441
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Meiske,

ik zit te bulderen van het lachen!!
over de voorpret van vakanties en MIJN vakanties :D

ik ga nooit op vakantie!!!! :D de laatste is alweer 6 jaar terug!

maar eeuuh
van elk leuk uitstapje maak ik wel vakantiepret!!
tenslotte moeten we het leven leuk maken! toch??

sorry, ik vond het gewoon humor, kan ik het toch mooi overbrengen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke Tasseke, zo simpel is het dus. Maar dan lig ik dus de eerste week tot 5 uur smorgens wakker in mn bed. En dat is het hele punt. Dat ik dat niet kan. Dan vlieg in linea recta in een depressie. Heb ook wel eens geprobeerd gewoon op tijd eruit, wekker zetten maar dat was echt verschrikkelijk. Ik dacht dat ik zou gaan hyperventileren.
Maar ik weet dat het wel weer komt hoor, dus ik maak me niet echt veel zorgen ofzo. Het is alleen dat ik er best van baal af en toe.

Ja de Dam tot Dam loop komt dus zaterdagmiddag niet langs mijn huis. Wel zaterdag avond en de zondag. Jammer hoor, want ik had het wel erg leuk gevonden jullie aan te moedigen met je burka's en gekleurde mondkapjes :)

Even met de hond naar buiten, tot zo x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even serieus!!

ik vertelde vanochtend even in het kort over een geprek wat ik had geregeld met de Brijder en vaste klanten van het Leger
eigenlijk dacht ik er best een beetje denigrerend over, verwachtte niets en zag het meer als een verzetje.

maar,

Er waren er twee, die hadden zich goed voorbereidt en hadden veel vragen en waren echt goed onderlegd!
Voor deze mensen is grotendeels het probleem bij de hulpverlening, dat zij zich voor 100% moeten overgeven, direct onder de regels zitten, eigenlijk alleen ja en amen moeten zeggen en dan gebeurt er veel.
maar mensen die dat soort hulp niet willen, die krijgen een broodje of schone kleren..... maar worden verder niet geholpen.

kan het even niet kort vertellen maar ik ben onder de indruk!

Kortom,
een oplossing is er niet gevonden maar wel de afspraak om over twee weken weer bij elkaar te komen, al is het alleen maar om van elkaar te leren en misschien..........ooit....................in toekomst.............

toch mooi? men moet klein beginnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hihihi woman,

Nou dat je het zegt!! ik was ook niet echt vrolijk, de eerste week :D
maar geen depressie gelukkig!!

maar serieus is het wel!
het vaak echt te maken met regelmaat!
tja, dat het voor ons soort mensen een marteling betekent!! :D

Maar even over Zaterdag!!
Je komt toch wel op de brug ons toe juichen!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,
Ik kom even gedag zeggen. Vandaag gun ik me nog rust i.v.m. mijn verkoudheid. Ze is op haar retour en in de vorm van rustig aan kan ik daarbij nog een duwtje geven.
Straks ga ik hier wat lezen. Een draad lezen is tegenwoordig iets waar ik niet meer aan toe kom.
Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou op!!!!

ik heb al van alles lopen fantaseren! tenslotte moeten drie wereldvreemde vrouwen elkaar maar even vinden in die drukte.

Als ik een strak plan heb, dan meld ik het van te voren!

maar misschien................
gaan we lekker anoniem....heel rustig...........
je huisje voorbij..............
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@tasseke; dat klinkt als de reguliere hulpverlening. Zij verlenen hulp, wanneer ik voldoe aan hun voorwaarden. Punt is echter meestal, dat de réden dat er hulp gezocht wordt ligt besloten in het feit dat men niet echt meer mee kan met 'de regels' van 'de maatschappij'. En dus is élke vorm van regelgeving op zo'n moment 'er over'. Dat wil niet zeggen dat ze niet willen meewerken, dat wil enkel zeggen dat hun set van leefregels daadwerkelijk anders is dan die die door de reguliere maatschappij worden aanvaard. Dat is toch mijn ervaring met mensen aan de rand van de maatschappij.

Totstandkoming van zorg zou in zo'n geval een tegemoetkoming moeten inhouden naar hun regelset, in ruil voor de regels die zij van u willen aanvaarden. Compromissen sluiten, heet dat toch? Als ik zo om mij heen kijk naar de zwervers die ik zie, dan zie ik 20% hopeloos en/of psychisch helemaal de draad kwijt. Al die anderen zijn echt wel vatbaar voor een beter leven, alleen: hoe krijg je ze van de straat? Niet door ze een appartementje te geven en ze elke dag om 9u ergens te laten verschijnen. Wèl door ze hun eigen leefregels te laten vergelijken met de maatschappelijke eisen voor een eigen woonst, wellicht? Dan kunnen ze zelf inzien wat ze nog missen, waar ze aan moeten werken en wat er nodig is om weer een dak boven het hoofd te hebben. En onderwijl kan de maatschappelijke regelgeving met zichzelf worden geconfronteerd om te zien wat er teveel aan is.

De Noodzaak onder ogen weten te brengen. Zie het als under cover werk: speel zwerver en zie wat voor problemen die mensen hebben. Win hun vertrouwen en help ze verder de goede richting uit, in plaats van verder in de vernieling (waar de reguliere hulpverlening wel degelijk een handje in heeft, vind ik)

Zomaar een gedachtengang over de straat en het dagdagelijkse leven aldaar, in vergelijking met 'het warme nest' waar zo velen zo graag in verzanden. Beiden ken ik nu een beetje en voor elk is wel wat te zeggen. Ze hanteren echter beiden een héle andere set regels. En naar mijn mening is die kloof steeds groter aan het worden, omdat we tegenwoordig aan meer en meer -onzinnige!- regeltjes moeten voldoen. En als -man op de straat- zijn dat vaak waardeloze regeltjes, die alleen met de grootste moeite en de grootste tegenzin kunnen worden uitgevoerd. Dat kost dus véél tijd voor die mensen. Tijd die ze véél beter kunnen besteden aan het 'zoeken naar voedsel': een job, een verdeelplaats, kennissen, en het zoeken naar een verblijfplaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Tasseke, regelmaat dat is de sleutel....
Vooral nu ik niet fit ben ligt de regelmaat er zo weer uit..
De vorige keer, 17 jaar geleden was het nog veel erger, kwam ik pas om 5 uur smiddags mn bed uit.

Maar je hebt wel gelijk. Net zoals ik dagelijks onder de douche ga, mn maaltijden eet en naar de wecee ga moet ik gewoon niet piepen maar doen. Gewoon naar bed gaan. Niet piepen.

Jeetje zo'n ramp is het ook niet. Ik kan gewoon om 02.00 uur naar bed gaan en om 10.00 uur opstaan. Poeha big deal zou je zeggen. Relaxed toch, snachts een uurtje de stilte waar ik zo van hou en toch uitslapen.

Maar het wroegt en het wringt. En dan lig ik weer wakker tot half 9 smorgens, geen oog dicht gedaan.....
Is er geen forum "slapen de baas " ??? :)
Probeer wel eens wat op te zoeken op internet en heb wel al wat nuttige dingen gevonden hoor. Zoals de pyama. Draag een pyama. Een echte pyama, zodat je lichaam signaal krijgt : Ah we gaan slapen

Maar ja ik geef het tijd.
xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah, ligt eraan hoe je het bekijkt.
Als uw leven is zoals het weer, kan een depressie niet veel langer dan 10 dagen duren.
Als uw geest is zoals de mens, bestaat de kans dat een depressie zomaar jaren kan voortslepen...

In dat laatste geval is 'met de kippen op stok' ook niet echt een optie meer, dunkt mij ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman, ik heb tegenwoordig bio-melatonine. Dat zijn zuigtabletten die je in moet nemen als je in bed ligt, die zouden je bioritme weer herstellen. Je zou dan binnen een half uur in slaap moeten vallen.
Ik moet zeggen dat ik al tijden vrij goed slaap, vroeger had ik daar 20 mg seresta voor nodig, nu nog 5 mg en dus 2 van die melatonine tabletten.
Eigenlijk zou ik de seresta wel kunnen stoppen maar dat kleine halve tabletje kan ik nog niet zo goed afscheid van nemen ;) Ben toch bang dat ik teveel ga malen dan en toch weer slecht ga slapen.

okee even iets afdrukken op mijn werk werd dus de hele middag werken, maar de klus is geklaard en ik ga zo met de hond naar het bos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...