Spring naar bijdragen

Dinsdag 15 september 2009

tasseke

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 441
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

tja stopper,

daar zeg je zoiets!!

ik ben nu bijna een jaar thuis en ik heb me verveeld......niet tekort!!
op dit moment ben ik blij dat ik veel te doen heb, vooral in de ochtend
af en toe is het ook wel teveel maar dat terzijde!

wat ik altijd heb geprobeerd is uit te zoeken wat je ritme is!
ik ben een ochtendmens dus 's ochtends doe ik veel, daarna ging ik meestal een uurtje slapen, mijzelf opladen voor de avond.

maar inderdaad, de dagdelen opsplitsen en benutten,
s ochtends thuis en de dagelijkse klussen
s middags rusten en relaxen
s avonds de laatste dagelijkse klussen en genieten van het feit dat je dag door bent gekomen

ok drama!!!!

zoek in ieder geval afleiding, ga lopen of fietsen zoek in ieder geval ritme en regelmaat! al is het nog zo onzinng als de pest!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK wens iedereen een hele goede morge toe en een fijne dag,
ondanks al die regen,

Ik las net dat er niet gewandeld word met die regen te Nat!!!!!!
NU daar heb ik het volgende opgevonden :
Als het regent dan zet ik een dvd met aerobics op en die doe ik dan 100min,die ikzelf via de pc in mekaar heb gezet kan ik hem ook weer zwaarder maken :)

is dan vervanging voor mijn joggen jaja een mens moet toch wat he :)

Ik behoud dan toch zo mijn conditie,

dus misschien een tip voor de sportievelingen onder ons :)

Thee ik vind je verkorte samenvatting super :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welneeeeee

het is helemaal geen goede daad!!

die gasten worden overspoeld door de witte jassenbrigade!!
het verschil is alleen dat ze nu nieuwsgierig waren doordat ik ze haarfijn heb verteld dat ik niet beter ben dan zij!
ik neem alleen hulp aan en probeer nog iets met mijn leven, zij hebben het opgegeven!
maar zelfs als je het hebt opgegeven kan je nog wel nieuwsgierig zijn.

ach misschien, misschien
wie weet!!!
ik ben in ieder geval blij dat de Brijder mee wilde werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

G'morgen.

Hoi Witte, ik lees je berichtje van gisteravond. 1 van de eerste dingen die ik hier leerde
was "loskoppelen" ,bij de emotie die trek op roept. Er is een emotie en er is trek; maar breng
een scheiding aan. De trek gaat over, de emotie kan je mee bezig als de trek weer weggetrokken is.
In het begin hielp mij dat goed, nu koppel ik redelijk automatisch los.

Suffertje de laatste dagen denk ik wel aan het spreekwoord: vertrouwen komt te voet maar gaat
te paard, helaas is dit soms akelig waar. Maar denkpatronen wijzigen kost ook veel tijd; jezelf weer
terug vinden na een periode van alcoholisme kost denk ik ook veel tijd. Jij bent nu 7 weken verder
en ik vind dat je goed bezig bent. Maar 7 weken is kort om vertrouwen terug te winnen;
geduld en hou vol.

Flocko je schrijft gisteren:" Ik zit in een situatie waar niemand voor zou willen kiezen." Kies voor
jezelf en stop met drinken hoe dan ook, ook zonder drank kan je overleven. Ik heb ook jaren
gedacht dat ik het niet zonder drank kon; leven en zo. Maar kijk aan; ik overleef en leef; het kan wel.

Mooi verhaal Tas, de Brijder op bezoek. Je probeert een hand te reiken dat vind ik mooi;
tig keer beter dan iemand een zetje de afgrond in te geven.

Hee The' tel jij je glazen, ik kon die dingen nooit meer tellen, alleen de flessen.

Stopper ook moeilijke dagen gaan voorbij maar probeer elke dag minstens 1 ding te doen waarvan
je vindt dat het iets goeds is. Maakt niet uit wat maar je voelt jezelf dan wat beter.

Fijne dag :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'smorgens doe ik het huishouden, 1 x in de week peots ik alles goed en de rest van de week hou ik het bij. Dan ben ik vaak om 8 uur 's morgens al klaar.
Aan vrijwilligerswerk heb ik weleens gedacht maar als ik die vacatures van de vrijwilligerscentrale zie word ik ook niet vrolijk en het UWV kan heel vervelend gaan doen als je vrijwilligerswerk gaat doen.

Straks maar even naar de winkel kijken wat we kunnen eten vanavond en dan even een uurtje bijslapen wat forums afstruinen.

Dar foto's van de katten heb ik wel maar durf ik niet online te zetten, die worden zo herkend, op dit forum blijf ik het liefst anoniem. Wie weet zitten mijn buren hier ook wel :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Houtje, wat je zo ongemerkt voor een ideeën kan opdoen door een zomaar-berichtje van een forumgenote. Dank.
Ik moet eigenlijk ook een nieuwe bureaustoel en kwam terecht op de klusfolder van Karwei. Daar staan erg veel stijltips, hoe je je zolderkamer om kan toveren in een mooie werkkamer.
Ben meteen geïnspireerd. Verf halen! Dat saaie kastje pimpen! Enzovoort.
Zo blijven we lekker bezig :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thee,

toch nog even een vraagje

hoe kom je ertoe???
naar aanleiding van de vraag van adam ben ik er ook aan begonnen, maar drie kwartier later en nog op pagina 8 zitten ben ik er mee gestopt!!
wat een ellende zeg

maar eeuuhh,
petje af voor je uithoudingsvermogen!!
en natuurlijk lees ik hem!! het maakt het leven een stuk makkelijker
maar ik blijf het een marteling vinden :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stopper,

Ik kan je toch dat vrijwilligerswerk van harte aanraden.
Ik ben helaas aangewezen op het UWV,
maar doe al jaaaaaaaaren vrijwilligerswerk.
Ik werk bij een Welzijnsorganisatie en heb dat keurig
gemeld aan het UWV. Geen probleem.

Anders kijk je gewoon eens bij de vrijwilligerscentrale in jouw omgeving
en neem je contact op met het UWV.
Ik werk één a twéé ochtenden in de week,
en heb de afgelopen jaren ipv een tweede ochtend,
een middag op school geholpen. Als je het blad leest van
het UWV (hoe heet dat ook al weer?) weet je dat ze juist
dit soort dingen stimuleren!
(overigens mikte ik dat blad vroeger ongelezen weg,
vond de confrontatie te groot, maar het is dus verplicht
om dat blad te lezen!).

Als je ergens gaat werken, moet het een organisatie zijn
met een maatschappelijk doel.
Je begrijpt me wel.

Gewoon proberen joh!
Ik haal er erg veel plezier en sociale contacten uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk, elke ochtend fitter opstaan!
En langzaamaan overtollig gewicht kwijt raken ook nog :)

Een eerste bericht omtrent de vergelijking van horoscopen
'The obvious' werkt niet. We zijn gisterenavond er eens voor gaan zitten. Na ettelijke uren zoeken naar de verslavingsgevoeligheid van alle personen, kwamen we erachter dat we helemaal verkeerd zaten. Elk mens heeft die mateloosheid, die meespeelt bij een drankverslaving. Het is echter de mate waarin mensen er een rem op weten te zetten, die bepaalt of men doorslaat of niet. Daar kwamen we achter na het bestuderen van Neptunus, bij de verschillende proefpersonen.

Het is dus niet de verslavingsgevoeligheid, maar de mate van controle waar we de komende dagen naar op zoek gaan binnen de horoscopen. Vrijwilligers nog altijd welkom en ik moet nu gaan rennen voor mijn trein (naar het dorp waar ik van houd ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo! Hoe is het hier? Af en toe kijk ik nog even om een hoekje, en ik lees soms wat mee om wat van jullie op te steken :)

Hoop dat het goed met iedereen gaat! Met mij wel. Ben nu bezig met de internettherapie en dat helpt me goed. Ik drink steeds minder en het is fijn om dat zo secuur bij te houden, zodat ik ook echt zie wat er gebeurd. Op welke momenten ik behoefte heb aan drank, en hoe ik dat op een andere manier kan oplossen. Mijn drang naar alcohol wordt steeds minder! Dat voelt wel als een overwinning!

Nou, fijne dag allemaal, ik blijf nog even hangen, koffie enzo :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje

Ik zal eens gaan rondneuzen hier bij de vrijwilligerscentrale. Het probleem is dat ik op dit moment gewoon niks leuk vind om te doen, ik heb veel te veel last van mijn depressies. Komt ook denk ik door het stoppen met alcohol, ik voel gewoon weer meer.
Maar ik blijf er bij beter depressief dan verslaafd aan de alcohol. Ik zal eens met het GGZ bellen, misschien kan de anti depressiva (tijdelijk) verhoogd worden.
Helaas is mijn eigen psych op vakantie dus moet ik een ander proberen te bereiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben best wel een beetje verdrietig,
omdat dit de derde dag is als ik wat zeg genegeerd wordt,

is het omdat ik al langer gestopd ben met de drank
is het omdat ik misschien te oud ben voor dit forum
is het omdat ik niet adrem genoeg ben
is het omdat ik niet genoeg beleef en dus niet van de verhalen vertel,

kan wel zeggen dat ik hier behoorlijk moedeloos van word

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje: ja kinderennnnnnn .. pfffff.... nog bijzonder dat ze dat pak meeneemt.
Ik heb ook vreselijk gedroomd, vre se lijk. Ben helemaal de kluts kwijt.
Jemig wat gezellig ga je naar Ikea.

Stopper: dat is ellendig als je smorgens al tegen de dag aanhikt. Moet je toch nadenken hoe je je leven anders kan indelen.

Meiske: nee joggen is niks voor mij, heb zo wel genoeg beweging. Maar knap dat jij het wel doet.

Noa wat goed dat je de internettherapie volgt, voor mij DE uitvinding.

Meiske: het is nogal wat bijlezen en kan niet zo snel reageren en zeker niet op alles
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Meiske, sorry, ik was even allerlei andere dingen aan het doen. Moest wel een beetje lachen om: ben ik te lang gestopt, of te oud voor dit forum?
Ik had je wel gelezen hoor! En ook je tip om ook als het rotweer is, fit te blijven.

Stopper, ik heb er nog eens over nagedacht, en ik vond het inderdaad vlak na het stoppen met drinken, moeilijk om een ander ritme te vinden. Ook ik vond toen weinig dingen leuk.
Het is bij mij zo gegaan, dat ik dingen ben gaan doen die ik voor het drinken leuk vond. In het begin met lange tanden, maar toch, met doorzetten komt het terug, het plezier daarin.
En wat mij ook erg geholpen heeft, is: beweging in de buitenlucht. Ook al heb je er geen greintje zin in, toch voel je je dan naderhand beter. Hoop dat je er wat aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...