Spring naar bijdragen

Zondag 20 september 2009


Gast Fibo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 188
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,
Gisteren mijn eerste beproeving gehad. We kregen bezoek en die drinken en roken.
'smiddags ben ik naar de slijter geweest en heb wijn gekocht. Ik ken de slijter goed, dat heb je op een dorp en heb hem vertelt dat ik niet meer dink.
Je zag de man wit wegtrekken en hij dacht"oh nee, daar gaat mijn omzet". (hahaha, nee hoor )
Maar goed, ik heb een leuke avond gehad en vond het niet vervelend dat ik niet dronk.
Isa, schrijf zoveel als je wilt hoor, ik vind dat zeker niet erg. Ben juist blij dat de lucht geklaard is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kohtje

Goedemorgen.


Ik stond vanmorgen op en weet je wat?? Ik was nuchter. Een wonder. Ik ben een alcoholist en ga nuchter deze nieuwe dag in. En ik heb mezelf beloofd in elk geval vandaag niet te drinken, zodat ik met mijn gedachten bij mijn herstel kan zijn en van het leven kan genieten.


GROET.



Kohtje, wat een goede gedachten!
Ik ga vandaag ook niet drinken!
En dat genieten hoop ik ook nog een keer te kunnen doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, de besluitenloosheid neemt nu rare vormen aan. Het lijkt alsof ik niet meer kan besluiten wat ik moet doen. Terwijl het mooi weer is buiten! Dan wist ik het altijd wel. Nu kan ik niet eens verzinnen waar ik met de honden naartoe moet. Ik probeer het wel anders aan te pakken dan de vorige keer dat ik me zo voelde, want toen kam er een crisis-opname. De truc is om daar niet te veel aan te denken. Maar om te denken wat ik nog allemaal wél zou kunnen doen.
Zo dus ff mijn lijf afspoelen, tanden poetsen en een rondje met de honden doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er viel hier net een vaas kapot over een printer en alle kleuren inkt liepen eruit.
Blijf dan maar eens kalm.

Omdat ik al overprikkeld was door alle drukte en dingen die "moeten" log ik nu even uit.

Moet even rustig worden.

Zoon heeft de hele nacht gegamed en wil niet naar bed. HIJ MOET VAN MIJ. Maar dat kost energie.
Dochter gaat op kamp en moet alles nog doen maar gaat eerst naar de bios. Dan ga ik ook maar even plat.

Rust reinheid en regelmaat in huize Houtje is nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat heb je knap gedaan!!!!

als eerste visite die drinkt en je bent zelf niet overstag gegaan en
als tweede dat je het tegen de slijter hebt verteld!

mijn persoonlijke ervaring, met vertellen tegen de verstrekkers dat ik niet meer drink, is altijd goed bevallen.
Ik heb het tegen de barman gezegd in het cafe waar ik altijd kom, daar wordt niets meer gevraagd maar krijg gewoon sinas.
het mooiste is als ik opstandig ben!
Dan bestel ik een biertje en meneer zegt gewoon "donder op zeg, hier heb je sinas!"

Natuurlijk moet je niet de verwachting hebben dat zij je wel zullen redden maar het kan toch als een mooi struikelblok werken!

in ieder geval een :present: speciaal voor jou!

nu ga ik even kijken naar de hardlopers!!
laters allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi verhaal Tasseke en ja het helpt inderdaad wel hoor.
En weet je wat gek is, dat ik me niet meer schaam om het te vertellen.
Als je naar het ziekenhuis moet dan staat er in mijn voorgeschiedenis alvoholabuse.
Woest kon ik daar om worden want je wordt op een bepaalde manier bekeken.
Nu kan het me niet meer schelen en begin ik er zelf over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, Emmaroos. Ik ben blij voor je dat je niet hoefde te drinken met drinkers om je heen. Mijn ervaring is dat ik daar ook geen moeite mee had als ik pas gestopt was met drinken. Ik voelde me trots en vrij. Maar toen het niet-drinken "gewoon" voor me begon te worden ging ik steeds meer afgunst voelen naar de mensen die nog wel konden en mochten drinken. Met als gevolg dat ik me steeds meer slachtoffer voelde worden, met weer als gevolg dat ik de --- aan alles kreeg en toch weer mee ging doen. Soms duurde het maanden, of zelfs anderhalf jaar, voor ik zover was, maar ik dacht steeds na zoveel tijd droogstaan: nu kan het wel weer een beetje, nu heb ik het in de hand.

Maar ik weet nu dat ik een ziekte heb (verslaving) waar ik niet voor verantwoordelijk ben. Waar ik wel verantwoordelijk voor ben is mijn herstel. En daar werk ik dagelijks aan door te lezen, praten, bidden en mediteren. En het werkt voor mij. Zolang ik er aan blijf werken.

GROET.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
adam

Ja dat weet ik nog, daar hoorde ik vroeger op zondagschool over.

Daar was jezus heel boos om en gooide alle marktkramen omver,

zo boos was ie !!


Da's waar ook!
Die zussen toch.
Altijd weer de strenge leer willen brengen.
Ik heb daar, samen met nog een aantal mensen, een andere naam voor bedacht: zuurpruimen.
:D
Je zus is een zuurpruim, je-zus is een zuurpruim!
En nog wel één die mensen aan de drank helpt ook!

Dus vanuit die context bekeken, ben ik het zeker met u eens, Adam.
De islam is veel minder tolerant t.a.v. alcohol dan het christendom.

@Theemuts: plaats de Hoge Veluwe (bible belt) maar eens tegenover Saoedi-Arabië...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
adam

Hier midden in het centrum van A'dam,

kwamen er net ongeveer 40 paard en wagens langs,

nou ja, eentje was met ponny's.

Diligances, landauers, postkoetsen

en weet ik veel hoe die dingen allemaal heten.

Ze reden recht onder mijn raam langs

en ik kon dus goed zien dat bijna iedereen

hoge hoeden, petjes of andere hoofddeksels op had.



Moren, Quakers of nostalgie?
Boven de rivieren weet je het maar nooit, met die maffe bible-belters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ama-An,
Zoals al eerder beschreven (los van de humoristische wijze waarop Adam dat aanpakt):
Religie zou eens moeten leren loslaten.

Zie mens-zijn maar eens als 0 en religie als 1.

Het sociale bindmiddel bij uitstek is religie. Dat zag men vroeger vanuit de kerk, dat ziet men nu vanuit de islam. Alleen; het heeft niets met mens-zijn an sich van doen. Als ik naar religie kijk, zie ik vooral 'leefregeltjes': methoden waarop mensen met elkaar kunnen leren samenleven. Want van nature zijn we nogal kortzichtig en egoïstisch. De natuurwetenschappen hebben dát al meer dan afdoende bewezen: het 'recht' van de zich het best aanpassende soort blijkt de rest van de natuur te doen bezwijken.

En ik vind dat Adam op een prachtige wijze de manco's van een religie bloot legt; dat is immers ook maar een rond het jaar 400 A.D. geschreven handvest... )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Tina sterkte meis en je weet me te vinden he als ik iets voor je kan doen.

Dar zend je heel veel vitamientjes. De ban van Caro leg ik liever via pb uit.

Ben bij haar geweest dus op de 50 + beurs geweest en voel me nou 80+ hahaha. Maar heel leuk haar weer te zien want dat doen we niet zo vaak gezien haar drukte en mijn beperkingen. Vond het heerlijk weer die lieve lach te zien, haar spontaniteit en vooral creativiteit. Doggy mee en er voor gegaan maar het was me de moeite waard al hield ik het niet zo lang vol als ik hoopte. Was nog iemand van hier voor haar gekomen maar kom haar niet vinden, erg jammer want ik vond haar meteen. Maja ik had een speurcavia bij me en voel zelf ook waar de vriendschap zit. Owwe was wel even lachen want honden niet toegestaan daar behalve speciale maar de mijne is speciaaal. Het is een soho-hond maar daar was ze te klein voor, toen deed ik mijn ogen dicht en zei dat ze een blinde-geleidehond was maar dat geloofden ze ook niet. Ze moesten zo om mijn leugens lachen dat ik er door mocht na de uitleg dat ik naar een stand ging van een vriendin maar moest haar wel optillen want ze zou onder de voet getrapt worden. Het koppie van Caro dat ik toch was gekomen was me alleen al de moeite waard.

Beetje geluk en/of blijheid kan zomaar voor het grijpen zijn. Het kan veel of weinig moeite kosten maar grijp het wel heb ik vandaag geleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo. Ik ben ook weer boven water.
Wat een verademing om dan midden in het tumult je even te kunnen terugtrekken en een ontspannings-
oefening te doen.
Voor mij een unicum!
Ik ben dankbaar dat ik dit nu kan en hoop het vaker te kunnen.

Heb de betreffende printer schoongemaakt en hij doet het weer!
Twee nieuwe cartridges erin (wellicht waren ze toch leeg bijna wie weet)
en het drama is voorbij.

Ik ben allemaal labels aan het printen en plasticificeren (klopt dat?) voor het kamp van dochter.
Zoon is sjag na een nacht zonder slaap. Haal je de koekkoek.

Dar,

Ziekzijn is zó ellendig. Het wordt pas lekker als je het ergste hebt gehad en weer een béétje kan
genieten van je bed en lekker een tuk doen af en toe.

Tipje: leg onder je dekbed een (ouderwets) bovenlaken, dan trek je dat elke dag eruit, zo schoon,
zo droog, en scheelt een hoop verschoonwerk terwijl je zo beroerd bent.

Mijn hulp kwam toen om de dag even mijn bed verschonen de schat! Ik had Q en boven de 40 en zweette me een ongeluk. Mèn wat voelde ik me ellendig. Kan elke dag nog blij zijn dat dat voorbij is!

Ik heb haar al 12 jaar of 13 kan ook, ze heeft nog op Dochter gepast als peuter, ja, die is 12, dus sinds
1997, en we gaan ook samen naar Ikea, soms naar de kerk, dat soort dingen. We praten veel over het
leven en over kinderen en zo. Een verrijking van mijn leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hoi allemaal,

heerlijk voor je dat je zo iemand om je heen hebt houtje. Ik heb gelukkig ook zulke mensen om me heen.
Is idd echt een verrijking.

Heee drupppeltje,
Zit hier te lachen achter de pc. Ik vind het echt grappig wat je vertelt over je hond en hoe je hem toch hebt weten binnen te krijgen.

Dar veel beterschap!!

Tina heel veel sterkte toegewenst, ik hoop dat je ook iemand om je heen hebt waar je je verhaal aan kwijt kan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...