Spring naar bijdragen

Vrijdag 25 September 2009

tasseke

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 235
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
wingchun

Wellicht dat je een gevoelig persoon bent Fish.

Ik ben blij dat je terug bent.

Dank je Wing!
Ik heb ook zeker de indruk dat ik Hoogsensitief ben.
En ik zit er nu even helemaal doorheen...
Ik las net het verhaal van Albertina van het draadje van gister, ik kan me er helaas erg in vinden en ben bang dat ik ook weer een depressie heb, ik vind het zelf ook al bijna een vies woord en gebruik het niet gemakkelijk. Ook omdat het niet de eerste is van mij.

Er speelt nu ook slaapgebrek mee denk ik, en een te onrustige slaap.

Vroeger was ik BLIJ met het weekend, nu meer een reactie van HELP!! Hoe deel ik mijn tijd in? Hoe red ik alles? Hoe kom ik aan contacten met mensen?

Ik weet niet of jullie er iets mee kunnen, maar ik probeer mijn gevoel te delen om me minder geisoleerd te voelen.

Er valt nog wel veel winst te behalen in het formuleren van helpende gedachten geloof ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rotjeknor en Stoppper jammer dat jullie er zo over denken. Probeer wat langer met ons mee te gaan dan zie je vanzelf dat het anders is zoals je nu voelt.

Toen ik hier bijna 2 jaar geleden kwam zag ik 2 partijen. De 1e waren de veteranen waarvan ik dacht nooit tussen te komen en de 2e waren de nieuwelingen die zich aan elkaar vastklampten dus ook dat zou me niet lukken. Zeg het nu grof uitgedrukt maar zo voelde ik het wel. Voelde me erg eenzaam maar had mijn doel voor ogen daarom ben ik toch gebleven en hahaha veteraan geworden door door te gaan met vechten. Het gevoel van niet gehoord worden hebben we allemaal nog wel eens. Vorige week zei ik nog te veel lantarenpalen te zien omdat ik dacht daar tegen te praten hier en hahaha toen waren ze er zo. Wat heb is dus hier geleerd? Doorduwen en doorgaan maar vooral dingen aan te geven die niet goed gaan zodat een ander de kans krijgt op te pikken wat ik eigenlijk wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman,

Een paar weken geleden, was ik met Anna in Alkmaar.
Je weet dat het een leuk stadje is, zover zit jij er niet vandaan.

Ook daar verdringen de groot concerns de kleine ondernemer.
Maar toch is het er anders dan in Amsterdam vind ik.

Je hebt daar nog leuke kleine winkeltjes in overvloed.
Een goed slagertje met nog zo'n ouderwetse granietvloer.
Ambachtelijke bakkertjes.
Soms adem je nog iets van de voorbije tijd. Kortom leuk!

Nu kom ik to the point!

In één van de dwarsstraatjes was een kettingen winkeltje.
Armbanden kettingen en kralen.
Mocht je daar ooit komen (misschien ken je het wel)neem een fototoestel mee.

Een kleurenrijkdom, niet te geloven.

Aan alle muren kettingen, honderden kettingen, in alle mogelijke kleuren en
allemaal verschillende kraaltjes!
De kettingen maken ze daar op maat voor je!
En losse kralen! Overal potjes met kralen in alle soorten en maten!

De duurdere soorten in vitrines onder halogeen uitgelicht.
Ik heb nog nooit zoveel kralen gezien. Een scala aan kleuren. Te gek!

Misschien een leuk idee, om te gaan kijken.
Ook kan je zelf zoiets beginnen, er schijnt toch vraag naar te zijn.

Groet. Beetje off topic.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief van je Ari dan heeft ze zeker niet meer de leeftijd dat ze dit stom vind maar gezellig. Doe mij ook maar een beker thee of liever een sloot want heb de hele fles Taki Taki opgedronken en nu zoek ik bluswerkers. Sjonge wat is dat spul scherp maar lekkuuuuuur. Heb nog een fles voor morgen en dan heet ik vlammetje denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, wat leuk dat je dat zo opschrijft!

Ok, mijn hersens geven nu geloof ik ook aan dat het tijd is voor rust. Ik ga de honden nog uitlaten en kom dan weer terug. (toch nog stiekem piekeren:, welke route zal ik nemen? zal het wel goed gaan? lukt het me allemaal wel? enz.) Misschien lees ik alleen, hopelijks kan ik ook nog wat schrijven.
Tot later, en anders tot morgen!
Eén ding weet ik wel: ik ga NIET drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rotjeknor, Stopper,
Jullie laten je toch niet afschrikken?
Lieverds (OK, ik ken jullie niet, maar alla) ik ben een zo verlegen en modest meisje geweest. Ik heb hier geleerd om met mensen om te gaan. Ook heb ik geleerd dat ik op mijn mening terug kan komen. Eigenlijk zouden politici hier langs moeten komen, alleen al om te leren om hun mening te herzien en dat dat kan zonder gezichtsverlies. Vandaag gelezen dat een van die PVV'ers aardig aan de fles is. Straks misschien wel een medeforumlid.
Ook gek in de strijd tegen alcoholmisbruik is het feit dat het voor politici not done is om geen wijn, liqueuren of sterke te drinken. Tijd dat dit veranderd in Watertjes met of zonder bubbeltjes en frisdranken.
En ik zag een oproep in de krant van een kunstenares aan alle Nederlandse vrouwen om op 10 oktober met zijn allen een sjaaltje/hoofddoekje om het hoofd te doen. He, dan krijgen we een jaren 50 straatbeeld!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke (je openingsbericht om 04.37) ,
Wel blijven langskomen, he lieverd.
Ik zag je openingsbericht van deze draad wel.
De mods krijgen mij hier echt niet weg.
Ik zet dit bericht ook op de draad.
Je doet ontzettend je best om jezelf.
Laat je niet door die paar wereldvreemde mods afschrikken.
Uiteindelijk zijn wij, de forumleden, die voor hun salaris zorgen.
Daar mogen ze zich ook wel eens een keer van bewust worden.
Niet mee eens, 'niet-mijn-beste moderatoren', zoek dan een andere baan, maar liever niet in de hulpverlening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naja dan toch. Schuttingtaal mag niet. Nee dat begrijp ik maar nu ook al niet met een teken er tussen. Dus werd weer op mijn vingers getikt dat ik geen kl@te mocht zeggen. Ga er nu ff uit hier want dit begint nu toch echt te kinderachtig te worden. Bedoel jullie niet hoor maar ben geen klein kind meer en de manier waarop of waarom de bans worden uitgedeeld staat me nog minder aan. Moet ff afkoelen want dit gaat me te ver. Kreeg dit netjes via pb maar geef mijn reactie dus hier zodat jullie weten waarom ik ff uit beeld ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal'
ben er vande week ook niet veel geweest ,

zat psygisch helemaal vast, huisarts geweest en die regeld een psygiater voor me,
is denk ik nu wel nodig om verdrongen emotie's te verteren zoals wing zo mooi zegt,
nu gaat het wel weer heb oxazepam 50mg gekregen voor als ik weer eens zo heel naar heb gedroomd die verkrachting beleef ik nog steeds heel heftig in m,n dromen dus voor noodgevallen die oxazepam.

En ondanks alles ben ik wel droog gebleven dus datis weer mooi meegenomen

Maar vandaag heb ik een fijne winkeldag gehad , we hebben gewinkeld in Oberhausen en lekker winter kleding gekocht dus mijn dag is weer goed vandaag:)

Lieve Knuffels van meeeee voor all

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een leuk bericht, Soothe
Ik ben in Alkmaar opgegroeid, dus ik ken Alkmaar erg goed. incl de geweldige kralenwinkels :)
In Amsterdam op de Rozengracht zit volgens mij ook zo'n kralenwinkel, (1001 kralen ?) alleen dan niet in zo'n leuk straatje.
Goed idee, daar ga ik weer eens heen :)
x

quote:

Originally posted by:
Soothe

Woman,

Een paar weken geleden, was ik met Anna in Alkmaar.

Je weet dat het een leuk stadje is, zover zit jij er niet vandaan.

Ook daar verdringen de groot concerns de kleine ondernemer.

Maar toch is het er anders dan in Amsterdam vind ik.

Je hebt daar nog leuke kleine winkeltjes in overvloed.

Een goed slagertje met nog zo'n ouderwetse granietvloer.

Ambachtelijke bakkertjes.

Soms adem je nog iets van de voorbije tijd. Kortom leuk!

Nu kom ik to the point!

In één van de dwarsstraatjes was een kettingen winkeltje.

Armbanden kettingen en kralen.

Mocht je daar ooit komen (misschien ken je het wel)neem een fototoestel mee.

Een kleurenrijkdom, niet te geloven.

Aan alle muren kettingen, honderden kettingen, in alle mogelijke kleuren en

allemaal verschillende kraaltjes!

De kettingen maken ze daar op maat voor je!

En losse kralen! Overal potjes met kralen in alle soorten en maten!

De duurdere soorten in vitrines onder halogeen uitgelicht.

Ik heb nog nooit zoveel kralen gezien. Een scala aan kleuren. Te gek!

Misschien een leuk idee, om te gaan kijken.

Ook kan je zelf zoiets beginnen, er schijnt toch vraag naar te zijn.

Groet. Beetje off topic.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me nog wel herinneren dat er een tijdje terug nog veel minder nette woorden werden gebruik, met tekens ertussen. Soms moet dat kunnen vind ik. Als je het niet de heeele tijd doet. Of scheldpartijen ermee gaat houden. Belangrijker is dat je elkaar met respect behandeld en dat je elkaars doel om de alcohol de baas te blijven ondersteund.
Misschien komt het door de toegenomen drukte op het forum, dat de moderatoren nu naarstig proberen de boel in de hand te houden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
meiske

Hoi allemaal'

ben er vande week ook niet veel geweest ,

zat psygisch helemaal vast, huisarts geweest en die regeld een psygiater voor me,

is denk ik nu wel nodig om verdrongen emotie's te verteren zoals wing zo mooi zegt,

nu gaat het wel weer heb oxazepam 50mg gekregen voor als ik weer eens zo heel naar heb gedroomd die verkrachting beleef ik nog steeds heel heftig in m,n dromen dus voor noodgevallen die oxazepam.

En ondanks alles ben ik wel droog gebleven dus datis weer mooi meegenomen

Oh, Meiske,

Pas op met de oxezepam. Ook dat spul is verslavend. Vraag je toekomstige psychiater om iets dat niet verslavend is.

Maar ik kan me wel voorstellen dat je het nu wel even erg nodig hebt. Ik hoop dat de psychiater je een goede spv'er of psycholoog toewijst. Psychiaters houden zich doorgaans alleen met de klinische en medicatie kant bezig.

Veel , heel veel sterkte. Ik vind het heel krachtig van je dat je het open en bloot schrijft. Je weet dat jou geen schuld treft. En ik ben blij dat je ouders toen heel snel en heel goed hebben ingegrepen.

Een kind of jonge vrouw/man is ALTIJD onschuldig als zij of hij verkracht of seksueel wordt misbruikt.

Zelf heb ik het er nog altijd moeilijk mee, ondanks dat mijn moeder mij onlangs wat dat betreft heeft gesteund.

En daar gaat mijn tuinsproeier weer.

Maar vandaag heb ik een fijne winkeldag gehad , we hebben gewinkeld in Oberhausen en lekker winter kleding gekocht dus mijn dag is weer goed vandaag:)

Lieve Knuffels van meeeee voor all

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meiske, je hebt gelijk, gelukkig heeft Adam je bericht weer naar voren gehaald! Je bent erg goed bezig!
Door niet te drinken én door verder te gaan en zelfs prettige dingen te ervaren.
Ik hoop dat je een goed iemand krijgt om je emoties mee te kunnen verwerken.
Bedankt voor je knuffels! Had ik ook behoefte aan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laters jongens, ik ga in bad en naar bed. Hard gewerkt vandaag en niet veel zinnigs meer te melden.
Ff, stoppen met drin ken kan allereli emoties losmaken. Ik heb mezelf lang op de been gehouden met alcohol. Toen dat wegviel werd het langzaam aan zwaar. Ik heb er vanochtend iets over geschreven. "we"dronken niet voor nix en het leven valt ook niet altijd mee. Voor mij stond wel steeds vast dat hoe rot ik me ook voelde ik niet meer wilde drinken. En ja, mms heb je een depressie. dat kan. Laat je onderzoeken, vraag advies aan huisarts, therapeut of wat ook, zo heb ik het gedaan. Ik was op en had mezelf helemaal uitgehold. Ooit gaat het beter, en misschien duurt dat niet zo lang, maar voor nu is het knap...vervelend. Ik wens je Kalmte, moed en wijsheid. Goed van je dat je hulp zoekt! Niemand kan alles alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...