Spring naar bijdragen

na een weekend weer ontwenningsverschijnselen???

Beer

Aanbevolen berichten

hallo allemaal.

Ik ben beer en ik ben gestopt met door de weeks drinken.
Dat ging goed dacht ik maar het weekeinde heb ik mezelf niet aan de 10 eenheden per week gehouden.
Doordat ik weer de hele week niet gedronken had ging ik dit weekeinde los en heb flink gedronken.
Ongeveer 1 krat weggewerkt op vrijdag en zaterdag.
Zondagavond heb ik weer wat gedronken omdat er nog wat stond en de flesjes naar me stonden te roepen.
Kom Beer drink mij drink mij!!!!!
Gister heb ik niets gedronken maar vandaag voelde ik mezelf weer bijna hetzelfde als dat ik voor het eerst stopte. Behalfe het trillen waren alle verschijnselen aanwezig. zweten en vooral angstig en verward.

Komt dat door de drank??? Ben je gelijk weer lichamelijk verslaaft???
Ben er ff klaar mee en ga helemaal niet meer drinken voorlopig.

beer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Beer: valt dat even tegen he? Ik neem aan dat je al een tijdje bezig bent met veel drinken.
Je lijf zit dan vol met alcohol. Alcohol is een vergif en elke cel heeft wel wat.
Gemiddeld duurt het zowiezo een jaar voordat alles het lijf uit is.
Dus na een weekje niet drinken kan je zomaar weer terug bij af zijn.
Of je zou je moeten kunnen beperken, maar dat lukt je dus niet.
Misschien kan je toch overwegen om een tijdje helemaal niet te drinken en werken aan je gezondheid.
Ik herken je schrijven helemaal. Hulp is ook wel nodig in dit proces.
Want het is niet alleen het NIET drinken, je leven komt ook op z'n kop te staan.
Misschien moet je andere hobby's zoeken of bepaalde 'vrienden' een tijdje niet zien, totdat je sterk in je schoenen staat. Dat het kan, kan je lezen bij ditjes en datjes, daar zitten heel wat mensen die het enorm goed doen. Sterkte en welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi beer,

tja het hoort er allemaal bij het afkicken dat trillen en zweten
weetje je kan beter stoppen dan minderen
met stoppen weet jezelf waar je aan toe bent en met
minderen komt de twijfel weer om
het hoekie kijken,
dus met stoppen meer rust in je koppie echt wel

maar goed van je dat je voorlopig stopt me tde alcohol ,
als je een week niets drinkt
zul je zien dat he tje meer opleverd aan energie en geen angsten meer,

sterkte wens ik je toe

Groetjes meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik ben al een tijdje bezig met minderen en alles ging eigenlijk voorspoedig, mijn klachten werden minder en ik voelde me goed en helder.
Ik was van mening dat er niets mis is met af en toe goed dronken worden. Maar ik had het mis en was vandaag idd weer terug bij af. Ik voelde me echt naar. Ik denk dat het idd beter is om de drnk maar helemaal te laten staan. Zo leuk is het nou ook weer niet en ik heb ook gemerkt dat je weer een lekker kater hebt als je niet continu drinkt.
Ik heb vandaag maar een verjaardag afgezecht omdat ik weet waar het op uitdraait daar.
En hulp? Mwa ik weet het niet, dit forum helpt me wel genoeg, ik denk dat je idd beter helemaal kunt stoppen als minderen. Zolang er niets in huis is of ik niet in de kroeg zit gaat het wel goed.

Gr

Beer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja doe ik ook an het het overmatig drinken ben ik ook klaar mee.Ik heb inmiddels ondervonden dat ik mezelf beter voel zonder drank dus ik ga voorlopig ff helemaal droog. Mijn vriendin is zwanger en ik wil er zijn voor mijn kleine straks, ik ben op de goede weg maar ik moet nou eenmaal vallen om te leren.
Ik heb mijn koers weer opnieuw uitgezet en ga er voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beer
ik denk dat je de berichten nog maar eens goed moet doorlezen vanaf
17 sept. toen je je hebt voorgesteld op wie is wie
het lijkt nu of je nieuw bent, maar ik denk gewoon een
beetje eigenwijs. Maar hopelijk heb je je lesje nu geleerd en
kun je inderdaad stoppen nu.
Je zegt het voor de baby te willen, zei je toen ook
nu dan maar doen voor de baby, je partner en vooral
voor jezelf
Maak maar een plan voor een week
en elke dag die eerste niet nemen
ik hoop dat je nu succes hebt
want echt het wordt steeds moeilijker
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja jane misschien men ik ietwat eigenwijs soms maar dat kan ik helaas niet oplossen door niet te drinken , en meiske, als ik jouw reacties lees wordt ik altijd blij, en heb ook het gevoel dat iemand me begrijpt, ik ga echt helemaal droog nu en ik ben er eigenlijk nu niet zo bang meer voor ook, door de weeks heb ik er eigenlijk helemaal geen problemen meer mee. Alleen het weekeinde wordt moeilijk, dus ik ga maar werken zaterdag.An, jij geeft echt antwoord op mijn vraag en ik zie ook in nu dat het voorlopig nog wel even gaat duren

@fibo

Van mensen zoals jij wordt ik zo vreselijk moe, doemdenkerige bemoeizuchtige mensen die denken dat ze het wiel hebben uitgevonden.
Van jouw commentaar wordt ik depresief en je houdt me een spiegel voor alsof ik mezelf aan de rand van de afgrond bevind.
Even voor jouw info ik ben mischien beter ingelezen en gescreend als jij denkt, om precies te zijn bevind ik mezelf in fase 2.
Dat is hoe groot mijn problemen precies zijn. En niets meer.

Vervolgens ga je tegen me vertellen dat mijn onderschrift te moeilijk voor je is, en dat ik die moet veranderen in iets wat jij goed bij mij vind passen.
Maar ik zal het even uitleggen in jip en janneke taal voor jouw.
Het slaat niet op drinken en dat drinken bij het leven hoort of weet ik veel wat er in jouw hoofd van gemaakt wordt.
Als je de boeddhisische leer kent snap je dat het over het leven, het lijden gaat.
Dus ook als je er bent zul je nog lijden want dat hoort bij het leven, kortom je moet jezelf erbij neerleggen. Maar lees maar eens een boek, je weet wel(een hele stapel dvds op elkaar als je dat wat meer zegt)

Kortom ik ben klaar met dit forum en vecht me eigen gevecht wel alleen.
Voor mensen die zichzelf Muts of Fibo noemen, heb ik geen oren.
Ik raak uit mezelf ook wel van de drank af daar heb ik geen muts bij nodig en al helemaal geen Fibo.

Voor de rest van de mensen bedankt voor jullie steun

en vaarwel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beer???????

Ik zou het ontzettend jammer vinden dat je van één persoon toch van slag raakt

alle positieve medelingen horen ook bij dit forum,

Dus blijf gewoon komen hier , en laat je niet ontmoedigen ,
vindt dat je toch heel positief bezig bent ,
en denk dat je onze de positieve steun heel goed kunt gebruiken,
geven je toch meer inzicht denk ik,

Dus ik zou zeggen beer blijf, wil graag nog horen hoe het verder met je gaat,

Lieve groetjes van Meiske

ik wil er nog even wat aan toevoegen misschien iets voor jou beer,
je zou ook een PB maatje kunnen zoeken en dan per PB verder gaan zodat je toch steun krijgt,
ik zou zeggen proberen is toch de moeite waard toch???????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...