Spring naar bijdragen

Zondag 4 oktober 2009


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 261
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Jip en de anderen,

was nog niet ingelogd aan het bijlezen, toen ik mijn naam tegenkwam.
Inderdaad Jip, ik had het over zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Ik sta nog steeds achter wat ik (met open vizier) aan Hannah heb geschreven.
Als iemand denkt dat ik haar niet steun, verbaast me dat ten zeerste.
Ik gaf haar alleen het advies om professionele hulp te zoeken, omdat ik de indruk had dat ze niet veel baat had bij het forum alleen. Ze heeft wel degelijk steun nodig, maar naar mijn mening gaat ze niet serieus met haar probleem om.

Ik hou er niet van om iemand stroop om de mond te smeren. Alleen maar te zeggen wat hij of zij graag wil horen. Met mijn berichten aan haar probeerde ik haar (en anderen die zich misschien aangesproken voelen/voelden) wakker te schudden en te motiveren echt aan de slag te gaan om de problemen op te lossen.

Verder vind ik het niet echt leuk om te lezen hoe een ander gewoon door blijft drinken en daar vervolgens over gaat vertellen hoe knap hij of zij is omdat het toch iedere avond maar 2 glaasjes van het een of ander waren....
Ik weet niet hoe dit met anderen zit die echt proberen te stoppen, maar voor mij werkt dat demotiverend.

Ik heb het hele weekend hierover nagedacht. Voor mij is het stopmoment nog niet zo lang geleden en ik probeer motivatie te halen uit verhalen van anderen.

Tenslotte:
Mijn leven is ook geen rozentuin, hoewel ik van mezelf vind dat ik aardig op de goede weg ben geraakt door te stoppen met drinken.

Naomi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

naomi:

Ik kijk nu Jos op ned twee dat is moeilijk morgen intake en waarschijnlijk deze week opname zes weken deze nacht door en ik weet wat nu weet ik niks... Goed dat je niet drinkt maar veroordeel niet een ander die net zo hard werkt aan een oplossing.

verder praat ik niet of weinig over wel drinken.

ik hoop dat morgen het begin van de oplossing is....

x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roger,

Iemand die hard werkt aan een oplossing veroordeel ik zeker niet. Ik heb niemand veroordeeld, overigens.
Ik wens je heel veel succes morgen. Over dat bang zijn dat het leven zonder drank saai zou worden kan ik vertellen dat het voor mij het tegendeel waar is. Ik heb er zoveel voor terug gekregen: helder denken, echte vrolijkheid, geluksgevoelens, zelfvertrouwen, zo kan ik nog wel een poosje doorgaan.

Naomi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

scorp waarom zou een man geen borderline kunnen hebben?
ik heb zelfs met een border(line) collie gewerkt! de enige schapenhond met een doodsangst voor schapen

gezellig programmaatje zeg op ned2,wie kwam er met die schitterende suggestie?
kijk als je tijdelijk "gek" wordt verklaard (een IBS-je in jargon) is al niet tof,maar om nou als goeddoende korsakoffer de rest van je leven in de RIBW te moeten doorbrengen,lijkt me helemaal gruwerlijk.
ik heb van beide moeten/mogen proeven.nou geef mijn portie maar aan fikkie!

begrijp ik dat nou goed scorp,ga je voor 6 weken het "asiel" in?

en nu zit je aan de, wat,Carmiggelt? snuisterijtjes noemde!

een detox zonder medicatie is bij mij ook bijna onmogelijk,val prompt flauw ed. hoop het nòòit meer
mee te maken.

het ergste van zo'n stempel van onvermogen,is het feit dat je a) door iedereen voor gek wordt verklaard,
B) je bijna niks meer kan/mag tekenen,een advocaat bijv. die eerst op schrift wil hebben dat je wel capabel bent om je scheidingspapieren te ondertekenen etc.etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roger,

lees even een stukje terug, ik heb mijn berichtje aan jou enigszins aangepast.
Je hoeft je niet aangesproken te voelen, ik had het echt niet over jou. Ik wens je veel sterkte vannacht. Ik begrijp dat je het moeilijk hebt op het moment. Doe maar kalmpjes aan.
Nog even op je tanden bijten.

Naomi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scorpio,

Inderdaad heb ik therapie gehad. Nog steeds, overigens.
Ik vind het niet goed om hier teveel op in te gaan op dit forum. Hier is een ander probleem het onderwerp.
Voor borderline is een ander forum te vinden op internet. Google maar even; lotgenoten te kust en te keur.
Het is ook moeilijk om een borderliner te begrijpen, toch? Dat onbegrepen voelen is dus vaak ook terecht, herkenbaar voor mij.

Succes voor jou,

Naomi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lekker stel zijn we met zijn allen,zullen we maar een apart "draadje"maken voor de,laten we zeggen,
" psychisch wat verwarden"?
waar is die draad "hulp voor pc-sukkels" ozid eigenlijk gebleven? stille dood gestorven?

scorp je laatste kwartiiertje is geslagen!!
ga er voor! niets zo vervelend om als een balletje in de detox te moeten arriveren,en dan te moeten wachten tot je promillage voldoende gezakt is vooraleer je met medicijnen te kooi mag!
nou ja open deur voor jou denk ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

julius:

Opname 12 stappen ik ben inmiddels zover dat ik alles wil aanpakken om deze verslaving aan te pakken ben echt geen mietje maar dit is sterker als ik!! al zou ik in een god moeten geloven die er niet is of een sprong moeten maken in een diepte die ik niet ken alles is beter als dit....

duidelijk toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...