Spring naar bijdragen

zaterdag 3 oktober 2009

Houtje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 249
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Floor: fijn je weer te zien hier.

Met mij is het heel slecht gegaan afgelopen week.
Behalve dat ik ziek was en heel mijn hormoon huishouding in de soep lag,
dacht ik mijn oude medicijn maar weer te gebruiken.
Gek dat ik nog steeds het idee heb daar iets mee op te lossen.
Mijn gemoedtoestand was vreselijk, er moet toch iets anders zijn dan drank om
je beter te voelen.
Ik heb het nog steeds niet gevonden.
Is me lang niet meer gebeurd. Dus vier dagen achter elkaar veel te veel wijn gedronken.
Nu ben ik weer boven Jan, maar voel me een mega truttebol.
Gelukkig geen kater, maar moet nu dus aan die rem trekken.
Vandaag mag het niet meer gebeuren.
Ook voel ik me weer normaal in mijn hoofd, maar oh oh ik schijn het nooit te leren.

Ik pak gewoon de draad weer op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt houtje
ik weet dat je erg snurkt als je gedronken hebt, maar ik deed het ook als ik dit niet dronk.. Mijn zoon logeerde pas bij me en die zei dat ik niet gesnurkt had met dat ding op mijn hoofd.
Volgens mij heb ik die slaapapneu ontwikkeld toen ik 3 jaar geleden met mijn fiets viel en 4 ribben brak. Heb me toen aangeleerd om op mijn rug te slapen. Sindsdien heb ik last met slapen en werd 6 x per nacht wakker .
groeten Johan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thee: ja ik kan best wel verstandig zijn, maar afgelopen week echt niet hoor.
Het was ook niet met voorbedachte rade of zo, maar voorlopig heb ik het verpest voor mezelf.
Als ik deze dag maar doorkom dan is het goed.
Ja ik heb afgelopen dagen nog geschreven, maar ik kon helaas niet schrijven waar ik aan zat te denken.
De drempel is dan weer te hoog.
Er zijn tijden dat ik drank nog steeds als medicijn zie.
Het middel om onder te duiken en niet de ellende te hoeven voelen.
Dat heet verslaving. Deze week was de alcohol mijn baas en dat bevalt me helemaal niet.
Ik kom nu schrijven omdat het belangrijk is om mijn gedachte weer op orde te krijgen.
En zo'n reactie van jou helpt me daar weer bij, want je hebt gewoon gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thee: je gaat goed. Ik ben gewoon in de valkuil gelopen en durfde het niet hier te zeggen.
Eigenlijk jammer. Maarja, dan denk ik, ik loop hier al zo lang en loop dan ook met de gedachte om maar niet meer te komen. Ik zou dat zelf jammer vinden daarom heb ik toch maar weer moed gevat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah: ik zou je wel willen ondersteunen, misschien kunnen we elkaar ondersteunen.
Ik heb niet helemaal begrepen wat er allemaal aan de hand is, maar iedereen verdient steun.
Uiteindelijk willen we gewoon weer gewoon doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve hannah

ik wist er even niet op te reageren had ik vanmorgen gezegd
dat komt omdat ikzelf nogal in een depressive dip zit
maar ben wel degelijk met je begaan ,
ik hoop dat dit dan niet voor mij bedoeld is

ik wens je sterkte toe hannah

dikke knuffel van me

ik ga zo even liggen want dit word me een beetje teveel Mijn gedachten dan he bedoel ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Hannah1
Ik heb mijn ban nog steeds niet dus. Tactive was wel online. Ben in sommige mensen hier diep teleurgesteld als je hulp nodig hebt. Ik redt me wel en heb privé ook nog contacten Jip ik vindt je een naar mens de laatste dagen!!

Misschien krijg ik mijn ban nu sneller.

Ik ga het maar doen met een vriendin en familie. Ben er erg verdrietig over, dacht dat ik vrienden had hier.Klaar!

Waarom zou je het opzoeken?

Grenzen opzoeken past bij mijn weten eerder bij mijn levensfase Hannah.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ik snap het wel.. het is dat ik echt niet meer ga drinken maar de laatste tijd weet ik soms ook niet waar ik het zoeken moet omdat ik me dan zo ellendig en negatief voel.
Ik weet dat drank dan wel hielp om het een en ander weer te relativeren en daar kan ik soms echt nog naar terug verlangen, Gewoon even schijt hebben aan de heleboel!!!
alleen op de lange termijn zou het me weer zoveel kosten en die balans slaat voor mij nog steeds uit naar nuchter blijven voor mij. Dus schijnbaar ben ik toch meer happy zonder drank

Volgens mij is het ook de tijd van het jaar, en de hormonen die zo in de weg kunnen zitten en zitten we een beetje in hetzelfde schuitje wat dat betreft.
Gevoelig voor de herfst en tegen de overgang aan (ik dan) en eigenlijk is het bij mij standaard zo in september- oktober een slechte tijd helaas.

Hannah, het was niet mijn bedoeling om je te veroordelen, ik spreek puur uit mijn eigen ervaring hoe de verhouding tussen moeders en dochters kan zijn
Ik weet ook niet eens of dat is wat er bij jou speelt, dat had ik moeten checken, nu heb ik het ingevuld en ben op mijn eigen emoties gevaren
Dat kan gebeuren als je tussen de regels in moet gaan vullen wat er nou daadwerkelijk aan de hand geweest is.
Graag zou ik weten wat er nou wel aan de hand is eventueel per pb voordat ik er mijn eigen 'draai' aan geef'

en het klopt dat ik momenteel ongelukkig ben, dat voel je goed aan. Het is even niet anders en het zal hopelijk ook weer voorbij gaan, maar soms word ik zo moe van dat altijd maar verstandig zijn en dat knokken om goed voor mezelf te blijven zorgen, confrontaties aan te gaan ipv te vermijden, doen wat verstandig is en niet wat mijn gevoel me in geeft, perfect willen zijn en de lat te hoog leggen, altijd maar braaf en meelevend en sociaal te moeten zijn.

gmprfffpppfffffff

Mijn verhaal vanmorgen heeft me wel aan het nadenken gezet over die verhouding tussen mij en mijn moeder. Het conflict wat ik laatst op mijn werk had heeft bv daar zijn oorsprong.
Collega doet (voor mij gevoel dan) het zelfde als mijn moeder deed (en vaak nog doet), een appél op mij doen door mijn goedkeuring te willen en onvoorwaardelijke steun van mij te willen terwijl ik het vaak niet met haar eens ben, en dan kom ik in een enorm loyaliteitsconflict terecht. Haar steunen betekent dan voor mij mezelf verloochenen. bij mezelf blijven betekent haar pijn doen. En dan nog de handicap dat ik nogal zwart wit kan zijn en geen tussenweg weet.
Gelukkig ben ik op mijn werk wel in de omstandigheid dat ik daarover kan praten en eventueel daarmee kan oefenen, samen met collega kijken hoe we daar een weg in vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas: ja ik denk dat jij heel goed weet waar ik het over heb.
Het troosteloze, de emotionele ellende. De koude rillingen en hitte golven die je overspoelen.
De pijnen en daarbij een virus. Ik zal dit nog moeten afleren om er zo mee om te gaan.
Dit keer heeft het een paar dagen geduurd dat ik me heb laten gaan en dat is niet goed.
Ronduit foute boel. Je bent sterk dat jij het zo goed kan doen zonder, want ik kan me het dus goed voorstellen.
Op mijn werk lopen de dingen moeizamer als ik zelf niet goed in mijn vel zit.
Het lijkt wel of alles wordt uitvergroot. Een week erna kan ik wel eens denken 'nou zo erg was het nu ook weer niet'.
Daarbij voelde ik me deze week vreselijk schuldig dat ik niet kon werken.
Dat vind ik dan ook wel weer belachelijk, maar de onrust groeit.
Dat alles bij elkaar op tellen .....
Nee ik ben niet zielig, en ik kom hier ook niet uithuilen (alhoewel ik vind dat iedereen hier mag komen uithuilen), ik zoek gewoon weer even de warmte en de ondersteuning.
Ook al loop ik al zo lang hier, zet m'n trots wel opzij, want ik zal wel moeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah,

Als je hulp nodig hebt is het verstandig om een hulpvraag te stellen
nu heb jij al bedacht hoe een ander jou moet steunen en omdat niemand dat tussen de regels door kan lezen ben je teleurgesteld
wat is er aan de hand en wat heb je nodig? waar loop je tegenaan en wat wil je van de mensen op het forum?

Nu gaat het me alleen maar irriteren omdat je iedereen wegduwt en roept het bij mij verzet op
dat wil ik niet en dat wil jij ook niet neem ik aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is de beperking van dit forum, je kan nu eenmaal niet alles gaan opschrijven.
Het blijven vage termen en omschrijvingen.
Ik zucht dan wel eens op de achtergrond 'ze moesten eens weten', maar we kunnen het niet allemaal weten. Het is dan ook altijd link om iets te beoordelen en zeker te veroordelen zonder alles te weten.
We kunnen elkaar volgens mij wel altijd ondersteunen.
Hoe een situatie ook lijkt te zijn, we willen steun, we willen kunnen luchten en zuchten.

De dag trekt zich enorm vandaag.
Dat is wat ik er zelf van gemaakt heb.
Het heeft geen zin me schuldig te voelen, en gelukkig is de paniek er niet.
Want vandaag wil ik gewoon niet drinken.
Morgen niet, overmorgen niet en heel lang niet.

Hannah: ik sla gewoon even een virtuele arm om je heen mag dat?

Ik zag trouwens dat Marjo gisteren even aanwezig was, Marjo en ik hoop dat het goed met je gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ari: tijdens mijn hormoonwisseling bent ik ronduit labiel.
Ik heb er geen ander woord voor, een soort geestelijke verwarring.
Maar het komt wel weer goed, daarvoor heb ik te veel geleerd en ga dat niet aan de kant zetten.
Ik heb vreselijke zin om weer aan het werk te gaan, weer gezond fris en fit...
tot de volgende maand vrees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...