Spring naar bijdragen

Zaterdag 31 oktober 2009


Gast Loen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 282
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

theemuts het lijkt mij erg om dit me te moeten maken, ik hoop echt dat mij dit nooit overkomt.
ik had aan een half woord van mijn vrouw dan ook al goed het besef dat ik wat moest gaan doen aan mijn alcoholgebruik om problemen in de toekomst te voorkomen.

maar ik hoop dat je er uit komt en rust vindt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi jennifer, wij hebben geen regenjassen aan dus zal het hier nog wel droog zijn Ha, ha,

ik kan je persoonlijk echter niet van enige nuttige info voorzien omdat ik een zelf ingesteld verminderings gedoe aanhou en dus niet geheel droog sta.
en je dus ook nu niet kan vertellen of het met mate drinken in de toekomst stand zal houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman, daar die zijn die data weer die iedereen bezigt, het begint al op die sites met zelftests, als iemand 1 glas per week drinkt of zo dan zou die eigenlijk bij hun direct op cursus moeten.
bedenk wel elke aangemelde klant is voor hun kassa hoe je het ook wend of keert, dus ook matige drinkers een programma aansmeren smeert hun boterham dikker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overdenkertje

Beneden in het souterain heb ik aangrenzend de badkamer, keukentje en de achterdeur naar de tuin. (wordt een kruidentuin met een joekelhangmat)

Zit er over te denken om daar mn "persoonlijke ruimte" van te maken
Dus smorgens met opstaan alles bij elkaar, ook mn kleding komt daar dan en niet steeds trap op en af
Opstaan, koffie zetten, onder de douche en aankleden,
Het moet wel opgeknapt, en ik wil warme kleuren gebruiken, want zijn niet heel veel ramen.

Mn huidige woonkeuken wil ik dan omtoveren naar een soort salon ruimte. Met 4 luie stoelen en een salontafeltje om met visite te zitten. Dat wordt wel mooi denk ik omdat het verlengde is van mn woonkamer waar mn bank staat met de tevee.
Dat wordt dan doorgetrokken.

Wat een luxe, een hele verdieping, alleen voor mn eigen verzorging :)
Maar ja ik heb er ook voor gevochten om dit te kunnen kopen, dus ga ik er heerlijk van genieten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb ik het niet van Herman.
Ik las het in "Uit je Bol" van Hans Plomp en hoe-heet-ie-ook-al-weer
Erg goed boek trouwens, zeer aan te raden voor mensen die nog wel eens experimenteren met dope of drugs.
Gewoon in mensentaal geschreven.
Ik lees hier ook wel eens dat hun pubers stevig blowen, ik denk dat dit boek daar wel geschikt voor is..

quote:


Originally posted by:
herman0167

Woman, daar die zijn die data weer die iedereen bezigt, het begint al op die sites met zelftests, als iemand 1 glas per week drinkt of zo dan zou die eigenlijk bij hun direct op cursus moeten.


bedenk wel elke aangemelde klant is voor hun kassa hoe je het ook wend of keert, dus ook matige drinkers een programma aansmeren smeert hun boterham dikker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kom zo langzamerhand tot het inzicht dat hier een gezondheids cultuur aan het onstaan is waarin iedereen moet voldoen aan ideale voorwaarden.
dus ook matige drinkers bestempelen als zware alcoholisten helpt om meer programma`s op te zetten.
dit genereert werkgelegenheid in de industrie van hulpverleners, en houdt hunzelf in stand. m.a.w. als zij hun werk te goed doen maken zij zichzelf brodeloos.

dus degene die in het weekend wel eens te veel drinkt , in het traject kunnen krijgen betekend voor hun een veiligstelling van de subsidie voor volgend jaar.
geef de illusie op dat hier echt gepassionneerde mensen aan het werk zijn die het beste met je voor hebben.

deze uitspraak zal mij waarschijnlijk een ban voor het leven betekenen, omdat ik hun nu aanval op hun portemonee en beroepseer maar het zij zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thé, wat naar om te lezen dat het nog steeds niet goed gaat met je vader.
trouwens knap hoe jij de acties van je ex weet te omschrijven. Je geeft hem niet de macht en dat is goed!

ik heb mijn familieavondje weer gehad, moeders zat nogal op de 'praat'stoel, in de hele kamer vol visite hoorde je alleen maar haar ratelen over niks en nog meer
Woman jammer dat ik je tip over het afsluiten van je 3e chackra niet eerder had gelezen ;) Ik zat iets te veel op mijn 'erger'stoel.
Haar vragen hadden ook weer zo'n heerlijke ondertoon vandaag, de negatieve vraagstelling... is zeker wel veel he, of druk he, of het gaat zeker niet zo goed he. of die mensen heb je ook niks aan he....
de ene dag kan ik het hebben en kan ik me er over verbazen maar vandaag is even zo'n dag dat ik haar het liefste door elkaar rammel en zou toe willen schreeuwen
of ze alsjeblieft nu eens even 5 minuten haar mond kan houden en misschien eens het fatsoen kan hebben om gewoon te luisteren naar wat anderen vertellen.

affijn, geen bad hair day maar een bad karma day!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is inderdaad wel goed een eigen plek te hebben waar je helemaal jezelf kunt zijn.
bij mij is dat de keuken, waar ik nu ook nog zit, dit is mijn domijn, de rest van het gezin is meer van de woonkamer, in de keuken hier kijk ik naar buiten naar de bomen en de tuin en zie de seizoenen hun werk doen, ik heb zelfs de tuin verlichting zo aangepast dat die optimaal is vanaf de plaats waar ik achter de laptop naar buiten kijk erg he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Herman, zelfs matig drinken spekt de kassa's van de ziekenhuizen.
Noem het gezondheidsmanie maar alcohol is gewoon vergif, en zolang iemand geen probleem met zijn of haar eigen drinkgedrag heeft zal diegene ook geen hulp zoeken
dus vind je redenering nergens op slaan, maar dat zal de drank wel zijn, het is immers zaterdag dus jij mag vandaag drinken, goed bezig hoor!.

Ik neem trouwens aan dat jij zelf niet de internettherapie volgt want dan had je wel wat anders opgeschreven en weet je,
de internettherapie schrijft je helemaal niet voor om te stoppen met drinken maar wel om er bewust naar te kijken en jezelf een doel te stellen wat je wilt met je alcoholgebruik

dus zolang je niet weet waar je het over hebt kun je beter je mond houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je tapas voor je inhoudelijk goed onderbouwde argumentatie, vooral die persoonlijke aanval helpt echt, ik hoor in jouw de echte hulpverlener, omdat je nu als door een wesp gestoken in de aanval gaat denk ik dat je werkzaam bent in diezelfde hulpverlening die ik net aan de kaak stelde.
ik acht jou dus mede verantwoordelijk voor het instortende kaartenhuis dat in nedeland hulpverlening heet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het Thé, en het is soms jammer dat er eerst van die verschrikkelijke dingen moeten gebeuren voor je dat kan zien
dat zij afhankelijk is van jou en dat je goed gehandeld hebt.
Mooi hoe je dat die avond gedaan hebt.

Het probleem is dat mijn moeder zich altijd afhankelijk van mij en van haar omgeving opstelt, iedereen moet voor haar zorgen alsof zij het kind is.
haar bevestigen in alles wat ze doet en zegt. Diep van binnen zit daar gewoon een diep ongelukkige vrouw die nooit de moed heeft gehad om haar eigen leven vorm te kunnen geven
en misschien heeft ze dat vermogen ook niet. Vaak kan ik het hebben maar vandaag was ze gewoon onhebbelijk en vervelend en kon ik het niet hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste lieden,

Zal ik nog eens even gedag zeggen.
Nee, ik heb niks, niemendal gelezen.
Ik ga maandag nog werken, want ik heb de boodschapjes gedaan.
Dinsdag ga ik me ziek melden. Met steun van manlief en een aantal vriendinnen uit diverse hoeken.
Tijd om voor mezelf te gaan opkomen.
OK, het zal nog wat voeten in de aarde hebben en ik ben geadviseerd om ook mijn psychiater hierin te betrekken, wat mij betreft iig mijn groepstherapeuten.
Bbber de bibber: nee. Wel komt hier mijn met de paplepel ingegoten dienstbaarheid in opstand, maar daar heb ik dus nooit wat mee gewonnen in mijn leven, alleen verloren.
Moeilijk ja. De organisatie waar ik werkzaam ben is iets waar ik meer dan vierkant achter sta. Gelukkig zijn ze verzekerd.
Ik moet ook echt in mijn achterhoofd houden dat ik zelf bij mijn therapeute heb aangedrongen om deze baan aan te houden ivm structuur en zelfvertrouwen. Voor de WW heb ik me wel ziekgemeld.
Nu mijn baantje op de tocht staat - tot eind april loopt mijn laatste contract - moet ik actie ondernemen, wil ik nog iets van al de premies die ik heb betaald terugzie.
Het wordt niet een echt leuke tijd, maar hier kan ik veel gaan leren. Te verliezen heb ik niks, ik kan alleen maar winnen, al is het alleen maar het ontbetaalbare zelfvertrouwen.

Verder zeg ik maar: tot de 22ste november.

Tapas, groet tapas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...