Spring naar bijdragen

Trots op me zelf


willie

Aanbevolen berichten

Ik ben nu 10 dagen bezig met minder te drinken.
Van de 100 flesjes bier ben ik nu op 40 terecht gekomen.
Daar ben ik trots op.
Mijn avonden zijn veel leuker geworden en heel veel andere zaken
Er zij wel nog wat vervelende afKick verschijnselenen maar de eerste klap is een daalder waard.

Dit wou ik even kwijt

Willie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed willie, dus als ik het goed begrijp ging je van 10 flesjes bier per dag naar 4 flesjes per dag..?
Dat is al een stuk beter.
Ik heb 2 weken lang geminderd van pak 'm beet, 1,5 a 2 liter wijn per dag naar 2 glaasjes wijn per dag 's avonds voordat ik ging slapen maar zat toch steeds op de klok te loeren tot het 22.00 uur was..
Nu ben ik sinds maandag helemaal gestopt, dag 4 nu dus, en dat bevalt me eigenlijk nog beter, misschien dat dit ook ooit jouw bedoeling is maar ik wil het wel aanbevelen.
Wat die afkickverschijnselen betreft, die merk je wel inderdaad! Ik probeer elke avond een heel stuk te gaan wandelen of een beetje te klussen in huis, in ieder geval op de momenten dat ik trek heb, gewoon voor de afleiding. En ik kom wat moeilijker in slaap maar slaap al wél langer én... zonder kater wakker worden is zó veel beter!!

Groeten Michiel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom toch eens in het dagelijks topic in de dageraad, dat is handiger dan weer een nieuw topic.

Goed van je dat je 60 flesjes liet staan in 10 dagen. Zat er ook een dag bij dat je niet gedronken hebt of hoogstens 1 flesje die dag?
Wat is je doel voor de komende tien dagen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk is dat supper knap Willie je hebt in ieder eval een begin gemaakt , maar natuurlijk is helemaal stoppen noch beter ik ben er nu sinds 10 nov. af en dronk per dag toch wel drie liter bier niet weinig natuurlijk maar minderen word gouw weer wat meer! precies zo met het roken! het is allemaal een vorm van gewenning je hebt het echt niet nodig ,heel veel succes met je strijd!!

quote:


een dag niet gedronken is een dag bewust geleefd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ERIK,
Mijn bedoeling is minder ja veel minder te drinken dan ik deed.
Lukt dat niet dan is er maar een optie en dat is niets meer drinken want ik wil absoluut niet meer in die valkuil vallen die ik jaren gedaan heb.
Wel denk ik wel dat het een voordeel"is dat ik alleen te veel bier gedronken heb.
Ik ken mensen die smorgens op 9 uur al aan de wodka zitten.
Dat had ik gelukkig niet. Maar ik dronk jaren en jaren te veel bier.
Ik heb tegen mij zelfs gezegt IK MOET ER VAN AF!!
Maar als je geestelijk ook in de knoei zit is dat het moeilijkste wat er is.
Dat heb ik nu gelukkig een beeltje op de rails.

Willie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi willie

je dronk dus 10 flesjes bier per avond, was dat je maximum, mocht je dat drinken?
Ik mocht van mijzelf 5 blikken , maar ging er heus overheen.
Ik ben net begonnen met internetbhandeling, 2 dagen en heb al dagen gehad dat ik met 3 of 4 flesjes genoeg had, en wat wordt je dan heerlijk wakker. De valkuil is dan dat je de volgende dag zo euforisch bent dat je denkt dat je het wel weer aankunt en dan volgen er weer meer biertjes.
mariam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...