Spring naar bijdragen

woensdag 2 december


druppeltje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 280
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ha die Drup. Had je helemaal geen gedachte of spreuk om op de dagdraad te zetten?
Nou ik ben wakker met je mee, maar dat is normaal voor mij.
En ook goedemorgen aan Jadore, ik vind je naam nog steeds klinken als een heerlijk parfum van Dior, en ik hoop dat je dag ook zo is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En waarom zat je er twee uur naast Druppel?
Ik heb de honden al uitgelaten. En gisteravond verloor ik allebei mijn contactlenzen en dacht, what the heck, ik heb toch nog voor een half jaar nieuwe (ik heb lenzen die je een maand mag dragen, maar meestal doe ik er langer mee) en vanmorgen dus een stel nieuwe uit de houdertjes gehaald. Dat kijkt eigenlijk wel lekker.
Verder ga ik over naar een nieuwe internetprovider en ik zou gisteren al zonder internet zitten omdat de overstap nogal onhandig gaat, maar ik ben nog steeds online. Leuke verrassing.
Ben je niet meer kotserig en heb je wat kunnen eten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet waarom ik er 2 uur naast zat maar begon me nog te haasten ook hahaha. Hoe kun je nou toch 2 lenzen tegelijk verliezen? Nee ben niet meer kotserig maar wel erg gammel want meestal duurt het maar een dag alleen waren het er dit keer twee. Naja zit nu voorzichtig aan een beker thee, dadelijk een droog beschuitje en dan kijken of de koffie gaat lukken want daar heb ik nu toch wel echt zin in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Vie voorlopit zit ik ff vast want ze komen tussen 8 en 12 alweer naar mijn scootmobiel kijken. Das al de 4e keer en durf er bijna niet meer mee weg want telkens start hij niet. Maandag is er een andere accu in gezet maar gisteren deed hij het weer niet. Krijg er de griezels van.

Jadore das balen zeg maar zoals je zelf zegt het is een nieuw dag met nieuwe kansen. Blijf maar veel komen hier vandaag dan sleuren we je wel er doorheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kit ik bleef ook de lady uithangen en als ik door de mand viel omdat ik teveel had gedronken dan hing ik de zielige weduwe uit die veel te jong was. Daar had men veel begrip voor dus kon lekker door gaan met tutteren. Erger nog ze schonken gewoon nog een borrel voor me in en zo kon openbaar en stiekum drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jadore, kun je misschien met je huisarts erover praten en wellicht medicatie krijgen? Heb je je al aangemeld voor de internetbehandling? Ik ben nu aan het wachten tot het 8 uur is zodat ik mijn huisarts kan bellen, ik dacht maar steeds dat ik het alleen kon maar dat lukt dus duidelijk niet, goedemorgen trouwens iedereen, sorry daar had ik mee moeten beginnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal,
welkom ook Jadore, jammer van die wijn, maar goed dat je vandaag jezelf weer een nieuwe kans geeft! Ik heb zeker in het begin veel gehad aan het lezen hier, het is echt ondersteunend, je bent niet alleen he.
Ik heb alweer lang geslapen, en extreem veel gedroomd. Beetje verwarrend, maar niet verkeerd.

Goede dag gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jadore,

Er waren al meerderen die refereren aan het parfum van cristian dior!
ook bij mij roept jou naam die associatie op!
Maar ken je ook de reclame die bij dit luchtje hoort?
daar stapt een vrouw een zwembad in...loopt er doorheen en komt er aan de overkant volledig bedekt met een goudlaagje uit!
J'adore is mijn favoriete luchtje...en dat zal zo zijn reden hebben!
Mijn frans is ontzettend slecht, maar ik vermoed dat het vrij vertaald zoiets betekend als "ik bemin je"
(iemand verbeterd me vast als ik de plank enorm mis sla..)
maar voor de metafoor vind ik het nu wel toepasselijk...stoppen met drinken is 1, daarna komt er nog veel meer...en jezelf beminnen is een van de belangrijkste (maar ook moeilijkste) dingen daarvan!

Jadore, stoppen met drinken is een kado voor jezelf!
Daarmee geef je je zelf dat gouden omhulsel kado!
Het is niet altijd makkelijk, en een terugval kan iedereen overkomen
maar blijf wel steeds opstaan en doorgaan!
Na bijna 2 jaar vind ik het nog steeds niet altijd even makkelijk,
ookal is het niet drinken niet direct een issue meer...mezelf beminnen vind ook ik nog steeds erg moeilijk!

Ik wens je een fijne droge dag!
Dat wens ik hier trouwens iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jacc, voor mij is het wel herkenbaar!
Ik vond het vreselijk om mijn huisarts in te lichten...
ergens voelde het als een zwaktebod toen...
Maar achteraf, het is het sterkte wat je kunt doen!
Je geeft toe dat je een probleem hebt en dus bereid bent om daar aan te werken!
Ik kan me niet voor stellen dat er een huisarts in NL is die dat niet toejuicht!
Go for it...verzamel al je moed en doe het! Je hebt immers niks te verliezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga me even in de fijne ochtendspits begeven om mijn kiddo's op school af te leveren...
En dat is iets wat ik 2 jaar geleden niet had gekund of gedurft...
Daar ben ik elke dag nog blij mee dat ik dat nu wel kan doen, en dat mijn kids daarmee het onderwijs krijgen dat bij ze past!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gaap! mogge allemaal! dag 10 alweer en het valt mij heel moeilijk want ik zit net in een depressie,
mede dankzij een medicijnwissel,en dan interesseert het je allemaal niet meer zoveel,maar ik heb wel een giga-stok achter de deur,èèn misstap en ik vlieg eruit! dus ik MOET volhouden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn we mens of alcoholist of allebei? Ramses was alcoholist. Ik ken Ramses vooral uit de kroeg
van toen ik een jaar of 18 was; hij paste in mijn vrijheidsbeeld en in mijn behoefte aan afzetten
tegen de gevestigde orde; die gezien mijn waardeloze opvoeding niet de juiste weg kon zijn.
De mensen die Ramses ok vinden halen toch de schouder op; ach ja hij dronk teveel, nou en?
Alleen de mensen die Ramses niet ok vinden, wijzen: hij was een alcoholist.

Vraag is natuurlijk wat vond Ramses zelf van zijn drinken?

Als je ondanks je alcoholisme toch wat van het leven maakt; is het niet zo erg dat je drinkt.

Maar als je je leven verklooit mag je geen alcoholist zijn. Wie is hier op tijd gestopt?
Of pas gestopt als z'n leven uit de hand liep?

Is dat niet een beetje hypocriet ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dhendro, ik snap je dilemma, gisteren heb ik hem meer dronken dan nuchter voorbij zien komen in de herinneringsfilmpjes enzo
Ik heb er moeite mee om een interview te zien met hem wanneer hij veel gedronken heeft... en ook wel hoe dat met humor wordt afgedaan, hoe hij was als hij dronken was.
Toch blijft hij voor mij ook een ikoon omdat hij als mens ook bijzonder was en een enorme uitstraling had. Hij durfde ook te leven ondanks dat hij teveel dronk en klaagde niet en genoot ook.
Ik herinner me dan het optreden hier in Haarlem met bevrijdingspop en hoe hij tienduizenden mensen in zijn ban kreeg, jong en oud. Een man op een podium met een piano en een glas rode wijn.
Dubbel is het wel

zo, wakker, en opschieten, mag weer werken vandaag, buiten is de lucht prachtig roze hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...