Spring naar bijdragen

Vrijdag 5 Februari 2010


sjaak

Aanbevolen berichten

Aliciana, Die kindjes dat is het allerbelangrijkste. Ik heb ooit een brief van mijn dochter gevonden waarin ze schreef. Help mijn papa is een alcoholist. De weekenden zijn niet meer gezellig. Ik wil een papa hebben waar ik tegenop kan zien en welke een voorbeeld is. Dit liet mij inzien dat ik niet goed bezig was. Zorg dat je er nu bent voor de kinderen. De tijd is er snel genoeg dat ze groot zijn en een eigen leven krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 458
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik wil een stapdrinker worden. Ik ga niet meer zoveel uit. Hooguit een keer in de maand. Mijn persoonlijk doel is om thuis niets meer te drinken. Alleen die ene keer in de maand met stappen. Als ik dit volhoud, heb ik gewonnen. In het verleden dronk ik gewoon het hele weekend. Op stap of niet op stap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik stelde de vraag inderdaad aan jou Aliciana (moet nog even een afkorting verzinnen, hier struikelen mijn vingers over)

dan kan je wel stellen dat je een probleem hebt, waarschuwingen krijg je niet zomaar en het feit dat je denkt dat je veel meer kan als je gedronken hebt, dat is een teken aan de wand.
je kan helemaal niet meer of beter, het enige wat gebeurt is dat de natuurlijke signalen niet meer oppikt.

ik heb totaal mijn lichaam en geest verpest
mijn lichaam omdat ik alle reserves heb opgebruikt en geest omdat ik mijzelf 20 jaar heb verteld dat ik niets kon zonder een klein borreltje.
ik heb nog moeite met het huishouden, gatverdarrie wat is dat vervelend en dat kan ik alleen maar als ik een borrel op heb......duhhh
maar ik ben wel zo geprogrammeerd en zie daar maar vanaf te komen.

is misschien wel een grappig experiment om je werk na een half jaar droogstaan nog eens te bekijken
ben nieuwsgierig of je je werk dan nog steeds beter vindt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja waar ligt de grens?? geen idee

maar mijn grenzeloosheid ligt ook aan andere dingen, buitenom dat ik alcoholist ben heb ik ook nog eens borderline

:D:D ik houdt niet van half werk, als ik iets doe....... dan wel waanzinnig goed :D:D

het enige wat ik je kan zeggen over grenzen.........
die zal je jezelf moeten stellen en daarvoor zal je je goed voor moeten bereiden

maar je hoeft niet alles in één keer goed te doen hoor, het is een kwestie van vallen en opstaan,
even achterom kijken waardoor je bent gevallen, leer ervan en pas de dingen aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dat snap ik dan weer wel want het huishouden is ook vervelend.
Maar Sjaak, om op de kindjes terug te komen: het klinkt ongeloofwaardig maar ik drink niet bij hen (behalve dus met andere moeders in de zandbak) en rook zelfs niet en doe alles voor ze! Dat is misschien de kern van het probleem: ik doe dit zo extreem dat ik daarna een soort ontlading nodig heb als ze bij mijn ex zijn: dan zuip ik mezelf helemaal klem. Maar in hun bijzijn dus niet, zelfs niet roken.
Ik zou echt moeten leren om relaxter te zijn, ik drink ook vanuit stress denk ik, en vanuit verdriet,,, Nerk dat ik, als ik emotioneel ben, dit wegdruk en dan ga drinken. Maar ja, op dat moment kan het gewoon niet anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A,

dat klinkt helemaal niet ongeloofwaardig!
de meeste van ons hebben de buitenwereld misleidt

ik heb ook nooit gedronken waar mijn dochter bij was.
in het begin alleen als ze lag te slapen, later was een toiletbezoek van haar voor mij al reden om een slokje te nemen.
ze was er toch niet bij???

maar ik had ook andere verantwoordelijkheden waarbij ik niet kon drinken maar gossie wat was ik ongeduldig.
de tijd ging mij niet snel genoeg en de verantwoordelijkheden raffelde ik op een gegeven moment af.

nu zit ik ver in de afglijdtfase hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verbaas me er nog steeds over hoe sterk ik jullie vind
En ik vind ook nog steeds.. Moet je je voorstellen dat je deze crave naar drank niet kent. Wat een makkelijk leven heb je dan. Misschien moeten we wel blij zijn dat we hier enorm van leren,.want laten we wel wezen, dat is een feit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe ook vanalles met de kids. Paardrijden met mijn dochter, motocrossen met mijn zoon. Onthoud goed dat kinderen meer zien dan je denkt. En ook al hebben ze nu niets in de gaten. Dan nog zijn je kinderen de beste reden om het alcoholgebruik in de hand te houden. De kinderen verdienen een gezonde moeder die nog heel lang bij ze kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ongeduldige ken ik wel. Dat je zo'n onrust hebt, dat je moet drinken. Maar... als ik tegen mezelf zeg dat ik niet wil drinken, lukt dat. Maar als ik dat niet doe, ga ik ervoor. Ik ben nog steeds met de vraag bezig of je helemaal moet stoppen, of ook kan minderen. Dat schijnt niet te kunnen. Maar een leven zonder drank lijkt me verschrikkelijk. Ik probeer nu alleen te drinken als het mag, zoals jij Sjaak met stappen, maar aan de andere kant vraag ik me af of dit haalbaar is.
Als vrouw mag je twee wijntjes per dag. Twee wijntjes! Ik wil dan gewoon twee flessen... Maar de grens is zo moeilijk, want als je het leuk hebt met mensen, drinken zij ook twee flessen,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjaak,

Amen!!

ik ben pas serieus aan mijn probleem gaan werken op het moment dat mijn dochter vertelde dat ze geen vriendinnen mee wilde nemen.
het is thuis altijd een troep en jij praat altijd zo raar

poef, dat voelde als een pistoolschot!
verschrikkelijk pijn maar tegelijkertijd stroomde er verse lucht door het gaatje
twintig werkgevers hebben niet kunnen bereiken wat die meid in 3 minuten deed.

gelukkig is er heel veel veranderd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is zp waar wat je zegt.
En daar ben ik het zo mee eens.
Mooier kan je het niet zeggen.
Dat is ook de reden waarom ik niet meer wil drinken.
En inderdaad: ze zien meer dan je denkt.
Als ik met mijn zoontje in de suoermarkt ben, zegt hij: mama, we zijn de wijn vergeten!
(iik vind dit grappig, maar eigenlijk is het dat niet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Tasseke wat heftig,
Wat enorm naar voor je. Maar kinderen zien wel alles. Weet je zeker dat het met de drank te maken had, want dat hoeft niet. Ik schaam me persoonlijk dood voor de oud en nieuw feestjes met mijn kinderen, die ik amper heb gezien: ze waren aan het spelen met andere kinderen, gingen toen slapen, maat het voelde voor mij niet goed. ('ochtends thuiskomen terwijl de schoenen van mijn zoontje kwijt zijn etc.) Het klinkt allemaal grappig maar wat mijn probleem is,volgens mij ben ik gaan drinken uit pure onzekerheid. Ik heb gewoon een hekel aan mezelf, daar moet ik vanaf. Maar dat is niet makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou die kleine af en toe wel willen mishandelen (ze is bijna 18 hoor) maar ik zou echt niet weten wat ik zonder haar zou moeten doen.

kinderen geven je zin en richting aan het leven en als je goed kijkt...............
geven ze je een alleswetende levensles

speel wanneer je kan spelen, huil als je pijn hebt, lach als je bent afgeleid, vraag 1000 x waarom en maak je niet druk over dingen die je niet weet
kortom GENIET

ik zou heel veel dingen anders willen doen als het kon, maar niet mijn kind

ik ga ondertussen afhaken, ik ga nu knikkebollen

sjaak, werk ze nog even
en niet nog een extra dag erbij pakken!

Aliciana,
ik hoop dat ik je nog terug zie
zo goed als 24 uur per dag is hier wel iemand aanwezig
schreeuw als je hulp nodig hebt en vraag wat je wilt vragen
schroom niet, we zijn allemaal voor het eerst hier gekomen en we zijn er voor elkaar


welterusten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...