Spring naar bijdragen

Vrijdag 5 Februari 2010


sjaak

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 458
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Over mezelf?
Tja...
Had nooit gedacht dat ik op een forum zou belanden.
Ben hier toch terechtgekomen, en zeker niet voor niks,
Maar heb het idee dat jullie drank hebben uitgebannen, terwijl ik dat openlijk niet kan en het er juist over wil hebben. Jullie zijn denk ik verder dan ik...
Ik ben kennelijk nog in de fase dat drank nog geen wezenlijke schade heeft aangericht en ik nog niet op een keerpunt ben (terwijl dit onzin is, volgens mij is dat het geval als je je hebt voorgenomen niet te drinken en het dan toch moet doen...En als ik terugdenk op mijn leven, besef ik hoeveel invloed drank heeft gehad. Op mijn relaties, op seks. Volgens mij is iedere relatie in mijn leven ontstaan door drank. Alles, ieder feestje of wat dan ook, is gepaard gegaan met drank. Als ik nooit meer zou kunnen drinken, weet ik niet hoe mijn leven verder zou moeten. Dus heb ik volgens mij een probleem. Ik zou het liefst iedere dag willen drinken. Nu drink ik twee keer per week twee flessen. Een tijdje terug veel meer. Ik hou zo van de roes, van het weg zijn. Maar dat hoef ik jullie niet te vertellen. Kom net op dit forum en voel me een beetje een loser. Jullie hebben het niet over drank, maar dronken waarschijnlijk meer dan ik. Maar ik kom hier juist omdat ik hoop begrip te krijgen. XX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Tasseke dat dacht ik ook. Alleen belde er een collega of ik nog een extra nacht wilde draaien. Dat wilde ik wel, dan wordt ik minder getriggert dan thuis. Alhoewel het hier ook moeilijk kan zijn.
Aliciana, Ik ben hier ook nog niet zo lang. En toch moet ik zeggen dat ik niet meer zonder het forum kan. Je vind hier zoveel warmte en steun. En iedereen weet waar je over praat. Het zijn allemaal lotgenoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier is niemand beter, groter of wat dan ook
een probleem is een probleem en dan maakt het geen bal uit of dat probleem 1 x per week 1 fles is of dagelijks 2 flessen.
dus niet jezelf naar beneden halen of weg relativeren!!

maar wat je daar schrijft is wel heel herkenbaar, het leven draait op een gegeven moment alleen om drank.
je kiest je vrienden en relaties uit op basis of men wel of niet drinkt, je bezoekt plekken waar het normaal is om te drinken en ga maar door.

waarschijnlijk is dat ook de reden waarom het zo moeilijk is om dat te veranderen, als je niet meer drinkt dan moet je je leven opnieuw ontdekken maar ook inrichten.

maar goed, je ziet jezelf nu niet als een stopper maar wat wil je dan?
of zit je nog in de fase dat je weet dat je een probleem hebt maar er eigenlijk nog niets aan wilt doen?
moet ook wel eerlijk zijn, een alcoholprobleem aanpakken is verdomd hard werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Aliciana, je bent helemaal geen loser. Je bent iemand die ziet dat hij een probleem heeft en die daar aan gaat werken. Ik ben niets verder dan jij. Ikdronk ieder weekend van vrijdag tot en met zondag. Heel veel, helemaal lam. Nu probeer ik alleen nog maar op feestjes te drinken. En niet meer thuis als er niets te vieren valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De grens is zo moeilijk.
Toen ik studeerde, ging ik naar houseparties, dronk en nam drugs.
Het weekend duurde van donderdaf tot zondag.
Soms neem ik nu nog drugs, en als ik alleen alcohol neem is het opeens minder erg.
Maar als ik kijk hoe het gaat... Ik ben nu dus 40 (!!!) al zou je dat niet zeggen.Kan het zelf eigenlijk ook nog steeds niet bevatten (ja mensen, voor je het weet -))
Mijn drugs/dranktoestand is blijven hangen in een zucht naar de roes.
Ik vind mezelf te oud voor dit soort uitspattingen. Dacht dat ik er nu klaar mee was.
Inmiddels ben ik gescheiden, fulltime baan, en heb meer zin in drank dan ooit. En het gekke is, dat er zoveel mensen zijn als ik. We drinken in de zandbak, het zwembad, overal... Maar ik moet stoppen. Herkent iemand dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjaak, ik ben zo benieuwd hoe jij dit dan doet,
Om de grens te bewaken, bedoel ik,
Waarschijnlijk lukt het je vaak om de middenweg te vinden, maar ook vaak niet en heb je een schuldgevoel. Klopt dit? En... Is dat eigenlijk erg, om af en toe uit de band te springen? Als je dit nodig hebt? Ben er nog niet achter...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, misschien wel.
Maar het stomme is... Ik vind mezelf geen alcoholist genoeg om zoiets te doen. Terwijl dat misschien wel zo is. Dan wordt het ineens wel erg definitief.
Bij mij is het ook zo dat ik in ieder geval drie dagen zonder drank kan, dan drink en dan weer drie dagen zonder, Voor ik voor zo'n internetbehandeling in aanmerking kom moet het toch vel ernstiger zijn??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar waarom moet je stoppen? brengt je het extra problemen of vind je jezelf alleen maar te oud?

ik heb heel lang, heel veel gedronken en uiteindelijk ook aan de coke begonnen om de drank nog langer vol te houden.
en een dame dronken over straat, dat kon niet

uiteindelijk glipte alles door mijn vingers heen, werk, relaties, financieel en alles wat je nog meer kan bedenken.
tja, dan is de situatie wel duidelijk. tijd om te stoppen maar nog steeds............
vind ik mijzelf te jong voor een burgelijk bestaan, ik houdt van uitspattingen, van gekkigheid
maar de roes?????
als ik wil drinken, dan wil ik dat om niet meer te hoeven na te denken of te voelen maar dan is helemaal het hek van de dam.
dus ik drink niet!
helemaal niet moeilijk om die eerste te laten staan maar je leven opnieuw inrichten is het moeilijkste wat ik ooit heb gedaan.
het engste vind ik eigenlijk nog steeds mijzelf, ik kende dat mens helemaal niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik praat nu over hoe het bij mij is. Hoeft voor iemand anders niet zo te zijn. Kijk ik bijv. naar vorige week. Normaal zou ik vrijdags drinken. Nu heel bewust gezegd:"Hee, Sjakie, er is nu geen feestje dus je drinkt niet!" Hetzelfde voor vorige week zondag. Zaterdags had ik een feestje. Toen heb ik wel gedronken.
En het klinkt allemaal erg makkelijk. Maar dat is het niet. Maar als het je af en toe en steeds vaker lukt heb je wel een heel fijn en gelukkig gevoel. Dit is dan bij mij een motivatie om door te zetten. En nee, het is niet erg als je ooit struikeld. Iemand hier op het forum heeft eens ooit geschreven: "Het is niet erg als je drie keer valt, als je dan nog maar drie keer kunt opstaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is ook eng!!

maar aan de andere kant
problemen zijn er om op te lossen :D

op internet zijn er van allerlei testen te vinden, die kunnen je helpen om het een en ander te verduidelijken.
eerst maar eens rustig alles overdenken en dan een stappenplan voor jezelf maken.
wat wil je? hoe wil je het, wat wil je bereiken, wat is belangrijk en ga maar door.....

tja, je wordt hier wel een nadenkertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Tasseke, ik vind dat niet eng. Tenminste hier op het forum en thuis niet. In het dorp bij ons zou ik het wel eng vinden en daarom vertel ik daar niets. Hier zijn we lotgenoten en zijn we er voor elkaar. Ben juist blij dat ik zie dat ik een probleem heb. Dan kan ik er aan gaan werken om het op te lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke, richt jij je vraag nou tegen Sjaak of tegen mij?
Wanneer ik erover na ging denken of ik alcoholist was... Sinds ik me herhaaldelijk heb misdragen in mijn omgeving. Sinds ik er bekend om begon te staan dat ik dan altijd dronken was, waarschuwingen kreeg. (werk) Maar voral de laatste tijd merk ik het zelf: ik merk dat ik soms moet drinken en dan kan ik niet meer stoppen, maalt niet uit of ik alleen ben.
Wat Sjaak zegt verontrust me ook, ik herken zijn drankgebruik.
Ik zou dit best nog tien jaar vol kunnen houden.
Het gekke is dat mijn werk er beter op is geworden. Dat is dus echt zo.iK ben schrijver van beroep en kan nachten doorwerken met drank erbij en dan is mijn werk top. Zonder drank is het dat niet. Dat is het erge. Maar ik heb twee lieve kindjes en ben zo bang dat ik doodga en dat zij bij hun vader en stiefmoeder moeten wonen en me niet kunnen missen. Dit klinkt heel dramatsch maar zo is het wel. Ze kunnen niet zonder me, daarom wil ik gezonder leven... Het gekke is wel, dat ik, als ik dus niet drink, extreem gezond doe. Sporten, fruit, de hele handel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is een voorwaarde sjaak, bewust bezig zijn
anders is het gedoemd om te mislukken

maar hetzelfde geldt ook vóór de stoppoging.
sommige die stoppen zonder na te denken wat ze nu willen, wat ze willen bereiken en voordat je het weet is de stoppoging mislukt.
belangrijk is het om de problemen te inventariseren en hoe je ze wilt aanpakken
doelstellingen, keuzes en afspraken maken.


en altijd handig als je van te voren bewust bent van de meeste smoezen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat helemaal gek is, eigenlijk vind ik dat jullie (Tasseke en Sjaak) helemaal geen alcoholprobleem vinden, in vergelijking met een aantal vrienden van mij die dit niet toegeven. Dat is ook raar. Het gevoel van: als je het toegeeft, heb je een probleem.
In Tasseke en Sjaak herken ik heel veel van mezelf.
Ik heb ook dat ik als ik drank op heb, verlang naar coke. Dit doe ik ongeveer eens per twee maanden, maar ik moest de laatste tijd wel oppassen.
En in jou Sjaak, herken ik toch de stapdrinker...
Volgens mij zijn er heeeel veel mensen zoals jij die het niet durven toegeven (net als ik overigens!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...