Spring naar bijdragen

Change, terug, na 3 jaar niet heel actief geweest hier

change

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

De vorige keer dat ik hier was wou ik stoppen met drinken omdat mijn moeder op sterven lag en ik teveel dronk.

Dat is denk ik al bijna 3 jaar geleden.

Ik heb het toen volgehouden om bijna 1,5 niet te drinken, of misschien 2 biertjes in de maand zonder daar moeite mee te hebben.

Ik voelde me goed, ben een nieuwe opleiding begonnen, dat ging niet zo goed. Niet vanwege de alcohol maar omdat ik ook ADD en een aantal andere

psychische problemen heb, plus sociale normen. (werkte bij een boer die zijn beesten sloeg)

Nadat ik 1,5 jaar geen probleem met alcohol had, wat makkelijk was want ik ging niet uit, zag geen vrienden, deed niks ( Ook niet goed)

kwam ik mijn huidige vriend tegen terwijl ik voor het eerst sinds heel lang gedronken had.

Hij drinkt wel en, om een lang verhaal kort te maken, sinds ik met hem een relatie heb, 1,5 jaar ruim inmiddels, drink ik steeds meer, hij drinkt veel en steeds meer, en

ik ben daar in mee gegaan. Ook wanneer hij er niet is drink ik weer thuis, 2 tot 6..soms 8 halve liters op een avond...

Dit had ik niet kunnen denken na hoe goed het ging na mijn vorige stop poging..

Mijn grote drijfveer om te stoppen 3 jaar geleden was dat ik nuchter moest zijn voor mijn stervende moeder en ik was panisch voor gedachten dat ik mezelf van kant zou maken onder invloed van alcohol (intrusies)...

Ik voel nu geen direct dreigende angst noch verantwoordelijkheid voor wie dan ook, maar toch wil ik graag er van af..en verder gaan met het leven en iets bereiken...dat gevoel van nuchter zijn, hardlopen en slank zijn deed goed... Ik mis wellicht uitdaging in mijn leven behalve een strak lijf, om te willen vechten...

PS Ik vind het terecht ten opzichte van de mensen hier om te zeggen dat ik nu gedronken heb..

Ik heb het afgelopen week "beter" gedaan dan de afgelopen 2 maanden, maar vanavond had ik mijn * moment...

Morgen word ik gebeld door de Iriszorg,...

Toch weer vernacheld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Change, welkom terug.

Ik heb je via zoeken even gelezen, vluchtig.

Voor je moeder kon je het,

nu voor jezelf dus.

Iriszorg kan je begeleiden en het forum

ondersteunt je ook graag.

De knop moet weer om meis en er is veel te winnen.

Op dit punt is het wel lastig als je vriend ook zo drinkt

zou hij solidair kunnen zijn met jou? ook stoppen/minderen

of in elk geval helpen je niet te triggeren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wegkiepen lukt niet..ik ken mezelf....

Het is alles of niets

Mijn vriend vind dat ik moet leren leven met mensen die alcohol drinken om me heen...

De vorige keer lukte het me..totdat ik in een bierdrinkende menigte kwam..

Toch denk ik dat hij ook een probleem heeft met alcohol..hij drinkt veel, eet niet en zwalkt/ swalkt overal tegenaan en valt zo om...doe ik zelfs nooit..en hij vaak

Goed , wat betreft mijn relatie valt er een hoop na te denken, maar dat houd ik even voor mezelf..

Mijn wereldje dat me steunt bestaat helaas echter alleen uit hem en een vriendin die bewust zelden drinkt.. Mijn vader en broer houd ik er bewust buiten.. zij hebben

al teveel struggles rondom alcohol en familie..

Ik heb niet veel met de AA

Maar, zou toch ergens graag wat meer contacten hebben die niet drinken.

Ik ben trouwens heel blij dat er wat mensen reageren, waardeer ik zeer!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles of niets

heel herkenbaar

dus ik ben naar niets gegaan en

dat bevalt me prima.

maar ik weet ook dat ik er niet tussenin meer durf

te vaak geprobeerd en na verloop van tijd

werd het toch vaker en meer.

Ik denk dat dat voor de meesten hier geldt.

Durf je het aan; terug naar niets?

Aangaan wat je tegenkomt; leren om je tussen mensen

te begeven die wel (kunnen) drinken.

Je vriend tzt , tja daar durf/kan ik niets over zeggen,

dat zal aan jou zijn. Maar je moet wel voor jezelf kiezen nu anders ga je mee ten onder.

Je bent niet voor niets terug, dus zorg dan ook dat je deze stap niet voor niets maakt.

Ik weet niet hoe ver je nu doorgaat met drinken,

misschien morgen maar verder hier komen?

Ik ga zo naar bed, op de dagdraad blijven er meestal wel mensen laat beschikbaar

als je nog iemand nodig hebt.

sterkte!

en wijsheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Change ik vind het heel knap van je dat je deze stap weer hebt gezet. Je beseft zelf dat er een change moet komen.

Ik weet dat je jezelf nu allemaal verwijten gaat maken en dat je er enorm van baalt dat je nu weer teveel drinkt.

Maar je toont nu wel initiatief. Morgen al een afspraak, Hartstikke goed.

Ben zelf pas 5 weken gestopt dus weet een beetje hoe moeilijk het is.

Maar je vindt hier nog genoeg ander ervaringsdeskundigen.

Sterket

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Jane (4)

IK hoop, als de meeste op een gulden middenweg..

De niets weg ..lukte me niet omdat ik daarmee iedere sociale aanvaring uit de weg ging...Het is voor mij een combinatie in

sociale vaardigheden/ zelfvertrouwen..en dan nog eens kunnen genieten van situaties...

ik denk dat velen dat hier herkennen

Zonder drank deed ik dat soms, maar vluchtig..half uurtje concertje enzo

Ik heb en reisfobie, mijn vriend gaat graag naar concerten en ik durf geen trein in..

Enige remedie is bier..maar tot nu toe heb ik de meeste uitstapjes vermijd.

IK heb veel angsten.. ik vraag me soms af hoeveel ze te maken hebben met alcohol.

Ik had ze ook toen ik al een hele poos , na ja 6 maanden, gestopt was..

Angsten overheersen mijn leven, dus...ik hou de vicieuze cirkel in stand

Tot nu toe dacht ik nog dat ik wou minderen, omdat het anders niet samen kan gaan binnen mijn relatie..

Ik weet het niet meer..

Ik wou altijd een vriend, nu heb ik een relatie, en vraag ik me af of dit wel is wat ik wil..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik me er even mee bemoei change, maar ik heb al jaren last van straatvrees. Durfd echt mijn huis niet meer uit. Had wel medicatie maar door mijn drankgebruik sloeg dit niet echt aan. De angsten werden er zelfs door versterkt.

Ben nu gestopt met drinken en heb het gevoel en ook de ervaring dat mijn angsten minder worden. Ik probeerde mijn angsten weg te drinken en dat lukte ook zolang ik maar bleef drinken.

Ik ervaar nu na vele jaren dat het nu beter met me gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Suikertje; Ik weet dat angsten worden versterkt door het gebruik van alcohol. Vooral de dag erna. En ik raad ook absoluut niemand aan alcohol te gebruiken om angsten te overwinnen... Je krijgt een klap terug.... Ik hou het helaas niet vol niet te drinken... terwijl het hier vol zit met mensen die het wel schijnen te kunnen..

Of mssn laat men hier alleen blijken wat wel lukt...Ik ben immers ook vertrokken toen ik weer ging drinken..

(Die laatste opmerking is niet persoonlijk, ik volg hier niks en weet nog van niemand wat hij/zij doet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het stoppen met drinken en het blijven stoppen is idd heel erg moeilijk Ik kon pas de stap zetten toen mijn leven helemaal in puin lag. Maar ik weet ook niet of ik het vol ga houden. Ik kan me voorstellen dat je nu vanavond denkt wat ben ik een lozer en ik kan het niet.

Dat is heel begrijpelijk, maar door je hier weer te melden zet je wel een stap en weet je dat er iets moet gebeuren.

Ik kon ook niet alleen stoppen. Met behulp van hulpverlening en medicatie ben ik eraan begonnen. Nu heb ik veel steun van de mensen hier op het forum

Ik vind het al heel knap van je dat je deze eerste stap weer hebt gezet. Ga ervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Suikertje
Maar ik weet ook niet of ik het vol ga houden.
quote>

Oh :huh:..........
ik zou juist denken dat je nu de voordelen van niet drinken zou ervaren?
je bent nu al zo goed op weg Suikertje, de knop nog niet helemaal om??
en je hebt gelukkig de refu als gereedschap als ondersteuning...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...