Spring naar bijdragen

Vrijdag 2 april 2010


Frans

Aanbevolen berichten

Ik herken iets in je schrijven BB wat ik laatst zelf dacht; het is de onschuld die van
m'n kind-zijn afgepakt is wat me irriteert: blijf met je modderpoten van mijn onschuld af;
dat is mijn vertrouwen in de wereld, in het leven. De rechtvaardigheid van de natuur,
de eerlijkheid van een kind, de onschuld voor pijn, de zuiverheid van de onbevangenheid.
Afgepakt of verkwanselt maar nooit echt verloren. Het laten afpakken is verleden,
verkwanselen is blijven hangen, hervinden een keus. Maar door het verlangen om het
terug te vinden, niet wetende wat ik zocht, continue iets verlangen. Ver weg zoeken en
toch zo dichtbij vinden; want het zit nog steeds in mij, het is nooit weggeweest.
De pijn van in knop blijven of de angst om te gaan bloeien.
Volgens mij zie ik een ontluikende Bbloem ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 226
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tjee de zon schijnt niet, zullen m'n paasklanten grappig vinden, nou ja het is wel droog
en warm en de vooruitzichten zijn goed. Ik ben ietwat nerveus; wat gaat het seizoen doen;
brrr niet aan denken; nu is nu.

Verder is het veel te druk op deze internetverbinding teveel mensen vrij blijkbaar.

Pais en vree of was het vree Pasen B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat schrijf je de laatste tijd mooie dingen, Dhendro!

Ik had onlangs een onprettige aanvaring met mijn zussen naar aanleiding van een heuglijke mededeling, waarop ik van allebei een kwetsende reactie kreeg. Toen deed het weer zo'n pijn, en dacht ik: 'Wat is het vrolijke, levenslustige, onschuldige kind in mij toch vertrappeld geweest!' Kapotgemaakt, maar niet helemaal! Geknakt, maar niet gebroken. En nu ik niet meer drink, is het ook weer herstellende.

Ik herken ook de felle reacties op dingen die me teruggooien in mijn kind-zijn, en me herinneren aan wat er toen gebeurd is en het gevoel van onveiligheid en waardeloosheid dat daaruit gegroeid is, terwijl ik ergens diep in mij altijd geweten heb dat 'ze' ongelijk hadden.

Maar ja, nu ben ik volwassen en zijn bepaalde reacties of handelingen niet meer 'levensbedreigend'. Ik kan weglopen als ik dat wil, of in de verdediging gaan. Ik kan mijn eigen boontjes doppen en hoef bepaalde dingen niet meer te slikken, zoals ik dat wel moest doen toen ik een kind was. Dat ben ik nu aan het leren. En dat kan ik leren omdat ik niet meer drink en me op dat gebied dus niet meer waardeloos hoef te voelen.

Ik ben verhuisd naar een vreemd land en heb de eerste moeilijke periode doorstaan. Nu voel ik steeds vaker mijn eigen kracht, ook al steekt de angst soms weer de kop op en kruip ik terug in de knop in plaats van verder open te bloeien... Maar het gaat in ieder geval de goede richting uit, en daar ben ik blij om.

Mooi verhaal trouwens over je bougainville. Ik heb er nog nooit een kunnen overhouden, helaas... Blijkbaar zijn ze toch niet helemaal winterhard...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

Goeie morgen Bam, Heb je een beetje kunnen slapen? Verhoging van a.d.? Wat pluut allemaal zeg.


Wanneer houd het eens op met die rotgevoelens.


Probeer er vandaag iets van te maken hé? Ik wens je heel veel plezier vandaag. Dat kun je gebruiken.
:heart:



Tanxs Bol. Maar weet je, ik heb alweer gelachen, gehuild, met een wildvreemde meneer een heel leuk praatje gemaakt, gelachen naar een wildvreemde mevrouw die zo om mij moest lachen omdat ik met een groot stuk schuimrubber liep te zeulen. Mn liefje alweer ff platgekust en aan haar oren getrokken, de opschietende planten bewondert dus dat zit alvast in the pocket.

Weet je, verhoging vd AD is niet zo slecht. Er is zoveel gebeurd in de afgelopen 3,5 jaar dat ik niet meer drink, zoveel verlies en rouw, het is een hele kluif. Naast alle fijne dingen waaronder een fantastische nieuwe liefde is er nog veel om aan te werken. Toen ik nog dronk wilde ik alles alleen doen. Nu kies ik daar niet meer voor. Ik heb wel es geschreven over nederigheid; velen hebben vervelende associaties met dit woord. Voor mij houdt het in; luisteren naar anderen, adviezen opvolgen en niet altijd zo verrekte eigenwijs zijn. Ik heb het minderen geprobeerd, wellicht was het daar nog te vroeg voor. Mn huisarts heeft ook nog wat opties maar eerst doen we dit. Hulp vragen is ook een vorm van mezelf graag zien, zoals de Belgen dat zo mooi kunnen zeggen.

Het begint altijd weer met mezelf. Ik kan alleen mezelf veranderen, de rest is niet aan mij. Soms wil ik dat graag maar ja....
Rotgevoelens horen bij het leven. Soms voel ik me goed, soms heel goed, soms slecht en soms heel slecht. Zo gaat het en zo zal het ook blijven gaan, that's life. En ik ben niet alleen, das is een geweldig gevoel. Als ik er voor open sta kan er veel en komen er zulke mooi dingen, mensen, gebeurtenissen op mn pad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup, vlgs mij schreef je er ook al wat over maar: die vochtplekken moeten wel eerst behandeld worden met speciale primer. Anders kun je het tig x witten maar die kringen komen er altijd doorheen.
Die primer is niet zo heel erg duur trouwens. Succes meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Love is in the air, tralalalalalala, pom, pom, pom, pom, traladidadadadadaaaAA:heart::moon::present:

http://www.youtube.com/watch?v=6AH7e3qK0EAhttp://www.youtube.com/watch?v=6AH7e3qK0EA

http://www.youtube.com/watch?v=6AH7e3qK0EA

http://www.youtube.com/watch?v=8I3ZzFGxgd8

stom, die anderen willen niet in t blauw. nou ja, toch totally off topic ALICIA KEYS NO ONE!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik kijk al weer wat vrolijker. Verzekering had gebeld dat ik de ookzaak van de lekkage zelf moet betalen maar het gevolg niet. Ja schijnt in de kleine lettertjes te staan maar het betekend wel dat er hier later een schilder aan de gang kan op kosten van de verzekering. Dus laat hem lekker op die trap gaan staan. Durf er wel op maar mijn benen zijn zo wankel dat ik me met 2 handen vast moet houden dus hoe kan ik dan witten hahaha. Naja de kosten van de loodgieter zal ik wel overleven alleen de ravage is zo groot en ik was er zo snel bij dat ik me niet voor kan stellen of dat dat de enigste ookzaak is. Het plafond van de uitbouw ziet er het beroerste uit dus vrees met grote vrezen dat ook het dak is gaan lekken en dan heb ik een nog groter probleem. Naja voorlopig afwachten dus tot er iemand de schade op komt nemen.

En nou amen drup, zet het even van je af en zeur niet over lekkages op een alco-forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas was mij ter ore gekomen dat er vandaag een grote bloemenmarkt is in de stad.
Ben met 118 bollen en twee pioenen teruggekeerd... :o
't Is dat ik al zo zwaar geladen was en mijn tuintje maar 3 bij 3 is en ik vorige week het tuincentrum al geplunderd had en ik al 3 zakjes zaad gekocht had ook, of ik had nog een paar honderd bollen gekocht... Hoezo onmatig? :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gladde Iolen
(Tekst en muziek: Urbanus)

Staf de Giraf en Richaar de pilchaar
Gust de mus en Tist de vis

Pol de mol en Jos den os
Frans de gans en Amedee de chimpansee

Dolf de wolf en Sooike de vlooi
Vital de kwal en Struisje de vogel

Fons de spons en Eddie de wallievis

Jean-Claude de negenhonderdnegenennegentigpoot
Maar 't is nikske want hij trekt van de ziekenkas
En Oskar van Bever, de koloradokever

Marcel de veldmuis, en Martha de bladluis
Maximiliaan de sprinkhaan

Charlotte de sprot en Joop de mikroob
Margriet de stalachtiet en Hypoliet de grasparkiet

Die liepen effen binnen bij Evarist den bloemenist
En ze kochten der een tuiltje gladiolen voor jou

Glad di di di iolen
Glad di di di iolen
Gladiolen voor jou

Glad di di di iolen, voor jou alleen
Glad di di di iolen, voor jou alleen

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...