Spring naar bijdragen

Maandag 5 april 2010


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 415
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rudy Kousbroek
had een naamgenoot
van geheel andere orde
die persoon was nl een exploitant
van raamprostitutie in het Spijkerkwartier in Arnhem
Ben je mooi klaar mee..

Witte zint op wraak..
ik ben weg

Witte
ben je er al achter wat je naam
te maken heeft met het Muiderslot en Floris?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je niet meer hoe je google moet spellen Alf???

Witte van Heusden komt in het jaar 1296 naar het Muiderslot, het kasteel van Floris de Vijfde. Hij hoopt dat hij schildknaap kan worden, maar dat pakt heel anders uit.
Witte arriveert op het Muiderslot
Witte is de zoon van Ada van Heusden. Wie zijn vader is weet hij niet. Daarom wordt hij wel eens uigescholden voor bastaard. Dat is een kind van wie de ouders niet getrouwd zijn. Zijn moeder regelt dat Witte op het Muiderslot kan komen wonen. Als Witte op het kasteel aankomt, wordt hem duidelijk gemaakt dat ze geen schildknaap nodig hebben. Hij mag alleen maar klusjes opknappen voor de slotvoogd Berend van Dorenweerd, of voor zijn dochter Froukje. IJsbrand, hoofd van de kasteelwachten, laat hem het kasteel verkennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DE WITTE VAN HAAMSTEDE, BASTAARDZOON VAN DE BOERENGOD
Door Mohamed el-Fers

De naam van Witte van Haamstede, had eeuwenlang een bekende klank in de Vaderlandse geschiedenis. De Witte was een bastaardzoon van Floris V, die officieel was gehuwd met de dochter van de Vlaamse graaf Gwijde van Dampierre.

Sloeg de vlam in de pan bij de schoonvader van Floris toen bekend werd dat deze Zeeland bestemde voor deze bastaardzoon? Want Floris voerde oorlog met zijn schoonvader over het bezit van Zeeland.
Maar Floris is vastbesloten dit gebied definitief bij Holland te voegen.

Dat blijkt als Floris 26 jaar na de moord op zijn vader, Rooms-koning Willem II, diens in 1282 hervonden lijk niet in Rijnsburg of Egmond, maar in de abdij van Middelburg laat herbegraven.

Rond die tijd moet ook de bastaard De Witte zijn geboren uit een verhouding van Floris met een dochter van Jan VII van Heusden.Ergens tussen 1272 en 1282 moet dit kind zijn geboren. Ook de sterfdatum van De Witte weten we niet precies, wel dat hij stierf vòòr 1318. Dat we dit niet precies weten, komt omdat de kerk weigerde melding te maken van het bestaan van buitenechtelijke kinderen.

Voila

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat denk ik idd ook druppeltje
De wraak van mij is voor een frum lid die vanavond een ietwat cynisch karakter heeft.
maar ik sla terug :D :D :D :D :D (ok 4 dan)

Wraak in de kwade zin is niet goed voor je energie hoor Druppeltje, die kun je beter aan iets positiefs geven. Anders is het verloren energie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
druppeltje

Vertel mij wat, telkens als ik denk als ik alles heb gehad vinden ze weer wat nieuws uit hahaha



He dat komt me bekend voor
Zou bijna in de Satan gaan geloven:
'dit werkt niet? dan sturen we
de volgende ellende op hem/haar af'...:wacko::angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...