Spring naar bijdragen

Maandag 31 mei 2010


will

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 490
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het tweede jaar is ook niet te onderschatten.
Maar meer praktijk gericht.
Doorgaan waar ik vroeger stopte om aan mijn trekken te komen.
En dan praat ik over de dagdagelijkse dingen die gebeuren, zoals reclameren over een rekening bij de garage, terug naar de winkel met een nieuw maar beschadigd product, bij de zorgverzekeraar reclameren eigenlijk mijn oneens zijn aanpakken.
Laten zien dat ik er toe doe, doorpakken.
Angstige momenten meegemaakt want oneens zijn was vroeger verboden.
Ik moest opnieuw leren hier mee om te gaan.
Nu, jaren verder is het als vanzelfsprekend dat ik me laat zien als mij onrecht wordt aangedaan.
Een andere wereld, een die meer voldoening schenkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke het zou fijn zijn wanneer je niet meer krom hoeft te liggen om te verdienen aardig gevonden te worden.
Liefdevoller met elkaar omgaan is echter een Kunst.
Niet iedereen van ons bezit deze gave, vaak door omstandigheden vroeger nooit geleerd.
Omstandigheden die er mede oorzaak van zijn ik aan de drank ben gegaan.
Mijn leven niet kon leven zoals ik graag had gewild.
Maar wat is aangeleerd kun je ok weer afleren is mijn ervaring.
Het kost de nodige inspanning maar achteraf wel de moeite waard.

Marieke ga je nog naar AA?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rvanth als ik inderdaad doe wat Soothe zegt, rustigaan en niet euforisch worden, kan het best zijn dat ik jou achterna kom. Dat zou zo geweldig zijn. Ik ben gestart met het idee, we zien wel hoe ver ik kom. Geen zware eisen gesteld aan mezelf, gewoon maar kijken hoe het loopt. Niet mezelf verbieden "ïk mag nooit meer drinken" Helemaal niets van dat. Alleen het samen zijn met mensen die weten hoe het voelt om zucht te hebben, die weten hoe moeilijk het is om NEE te zeggen tegen een sterke behoefte. Mezelf kunnen zijn, en gewaardeerd worden om het Bol zijn en niet als rare zuiplap weg gezet te worden. Ik hoef hier niet te liegen of dingen te verzwijgen. Ik mag mezelf zijn en daar dank ik jullie voor. Jullie hebben er mede voor gezorgd dat ik nu zo ver gekomen ben.
Ik ben nooit iemand geweest met veel wilskracht of zelfbeheersing. Ik moet het hebben van de Refu. en de wetenschap dat drank mijn leven vergald. Dat is de rede waarom ik nu een half jaar droog ben. Ik hoop voor iedereen dat hij of zij ook dit geluk kan ervaren.:heart::sun:

Igor:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben weer weg, vrouwtje komt thuis van haar werk.
Inmiddels is het acht uur en eenmaal met zijn tweeën vliegen de uren voorbij.
Ik bedenk net, dat toen ik nog dronk de avonden immens lang waren.
Mijn onophoudelijke pogingen deden mijn exgenoot uiteindelijk in bed belanden, spuugzat was ze me op het laatst.
De deur naar boven op een kier, hoesten bij het openen van ieder flesje.
Om uiteindelijk diep in de nacht, ook zat, maar dan anders ., in bed te belanden.
Op de rand van het bed liggen was mijn lot.
Bang dat zij mij zou ruiken.
Ongelooflijk en onwerkelijk deze beelden, maar toen wel mijn waarheid.

Fijne avond met zijn allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, ik ga naar bed.
Voel me echt niet lekker en de AD voelt als een zwaar slaapmiddel, ben zo duf als wat.
Morgen neem ik hem later op de avond.
Voor allemaal, fijne avond en sterkte voor degene die het nodig hebben.
Cathy, heb je een pb gestuurd.
Witte, ook sterkte met je verdrietig zijn. je hebt ook glijk als je zegt dat het fijn is dat het goed met je gaat.
Dag lieverds allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed luisteren naar je lichaam ER met die nieuwe medicijen, dat doe je echt goed.
Lekker rustig aan.
We spreken elkaar weer .


Hmm nou dan heft bolletje een goeie aan ons. alhoewel ik denk dat ze ons het liefst een groot stuk wil geven hoor.
Ben je al bij de tandarts geweest???

Ik moet helaas afsluiten, dus ik lees je antwoord nog wel.

Laterzzzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Lieve Emmetje wat klink je verdrietig en somber. Maar meis toch. Ik hoop zo dat het morgen weer wat beter gaat. Dit voelt voor mij niet prettig aan. Echt ik wens je een hele fijne rustige nacht toe. Slaap maar lekker lieverd. Een dikke knuffel voor jou.:heart:

Dank Wing.:)

Nou Rudie ik weet niet of ik ooit de refu. zal laten staan, ik slik hem nu al zo lang. Ja misschien als ik in het bejaardentehuis zit en zelf geen boodschappen meer kan doen. Maar voorlopig blijf ik hem nog slikken hoor.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witte ik ben niet verder gekomen dan lezen.
Heb de huisarts nog niet gesproken.
Ik ben onzeker over mijn gezondheid.
Er gebeuren dingen met mijn lijf waar ik geen controle meer over heb.
Steeds meer zenuwpijnen in het lijf, onvoorspelbaar.
Mijn pijn demper is denk ik kapot.
Die demper of prs zitten bevinden zich blijkbaar in de hersenen.
Ik las een artikel over een overgevoelig centraal zenuwstelsel.
Ik vermoed dat daar mij probleem ligt.
daarnaast heeft de chemo geen goed gedaan aan mijn zenuwen in handen en voeten.
Ernstig beschadigd, helaas.
Maar ik maak er werk van.
bedankt voor de belangstelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap eigenlijk ook niet goed waarom ik nog geen gebak gehad heb. Heb wel de jubilaris gefeliciteerd al vanochtend. :huh:


Ik ga even tv-kijken. Zou wel fijn zijn met iets lekkers erbij. Iets met slagroom erop ofzo. Nou ja, volgende keer beter.



:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal, meestal kom ik hier laat binnen, tegen een uurtje of 11, 12. Nu wat eerder, ik heb sinds 2 maanden weer wat wijn gedronken, waarom? ach, alle antwoorden zijn goed. problemen, nerveus, het niet meer zien zitten etc etc. Maar ook, het stramien van koken, kopje thee, uren rechtop in bed zitten...weer eens te doorbreken. 2 maanden drooggestaan, nu merk ik dat ik nooit ontspannen ben, pillen neem ik ook niet meer dus. Ik loop op mn tenen, scheld giga veel...door de telefoon want ik woon alleen. Lees en bid heel veel, maar in de praktijk valt dat nog niet mee, beheerst te zijn. Ik heb 2 kanten (maar wie niet?), het is beter dat ik de ene kant niet de overhand geef, dan richt ik me geestelijk zelf weer ten gronde. Waarom schrijf ik hier nu?? om eerlijk te zijn denk ik. Morgen schrijf ik hier weer, dan is de kick van deze wijn weer geweest en ga ik gewoon verder met het alcoholvrije leven. Jawel, het moet en zal bij 1 avond blijven. dag lieve forumvrienden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...