bekkie Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿ ben blond fleurtje nee hoor (zwart) maat ditjes en datjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Niet vertellen dan, maar zelf weten hoor Mupke, want je schrikt je een hoedje hoor !Ik volg de discussie. Wil wel even iets duidelijk maken. De reden waarom iemand hier schrijft als ie 2 jaar clean is, is omdat je je leven lang alcoholist blijft. Zelfs na 10 jaar kun je nog in een fractie van onoplettendheid terugvallen. Daarom is voor de rest van je leven waakzaamheid geboden.daarom zie je bij de AA ook mensen die al 20 jaar droog staan. Ik zelf sta nu 7.5 maand droog. de reden waarom ik hier schrijf is omdat mijn leven compleet veranderd is. Ik ben fit, ik heb zin in dingen, ik heb zeeen van tijd, en ineens kosten dingen me geen moeite meer. dat is echt wennen, en ik moet dat leren. Ik heb tientallenjaren doorgebracht in een dronken, high, kater of brakke hoedanigheid. ik moet opnieuw leren leven !! Stoppenmet drinken eindigt niet als je gestopt bent. dan begint het pas. Ik ben gestopt, en wat nu....herkenbaar ? vast wel, dat is het fijne van dit forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Vietje, je bedoelde Cent Mille Chansons. Mooi nummer.Nog op de begrafenis van mijn moeder gedraaid; ik heb de CD. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Jawel hoor Hermie, af en toe een klein zonnestraaltje dus ik denk dat de AD gaat werken.Gelukkig maar want ik was zo ziek van alles. Fleur, mijn punt is dat jullie zeggen dat we verkeerd reageren op mensen die gedronken hebben.Ik vind het heel vervelend dat we het over iemand hebben die er niet is maar goed.Will heeft aangegeven te willen STOPPEN, niet minderen maar stoppen. Toen had hij smoesjes van ja maar nu nog niet en het kan niet en het wil niet, allemal smoesjes. En Antabus ging mee op vakantie en dat is ook van de zotte.Hij wilde dus niet stoppen en daarom kreeg hij er van langs hier en dat was goed.Maar hij heeft het nooit begrepen en jullie ook niet. Hij is nu aan het minderen en dat is knap maar dat was niet de insteek.Ik denk dat ik nu maar stop met uitleggen want er is denk ik genoeg gezegd en soms begrijp je elkaar gewoon niet omdat je nog niet de alcoholist doorziet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 quote: Originally posted by: wingchunDat kan niet Mupke. Dat doet de moderator. oke. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Het is als een storm in een glas..Veel lawaai maar weinig resultaat Het glas is niet gebroken en niemand werd er wakker van Hoor wil niet...volgens mij is ie uitgeteld . Te hard moeten werken..arme duts.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Gatver Fruitvlieg dat klinkt niet goed zeg.Emma gelukkig maar.Fleur het gaat denk ik op de manier waarop. Ik heb hier ooit eens gezegd dat ik heel af en toe nog drink maar komt dat hier niet melden. Jij meldt het meteen en dat komt op mij wel eens over als een vrijbrief om van alles de virtuele ether in te gooien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bekkie Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Dat is inderdaad mijn mening en ervaring fruitvlieg, snap niet waarom iedereen denkt dat er nooit te praten valt met iemand die ook maar iets heeft gedronken, al begrijp ik dat niet met iemand kan praten die twee flessen scotch in zijn of haar mik heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Hondje uit, ook weer zoiets wat nu gewoon easy gaat. Vorig jaar moest ik mezelf de deur uitslepen n kwam nauwelijks tot het eind van de straat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 You've come a long way Woman:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Jazeker, ik heb zeker 1.5 jaar hier op het forum geworsteld met weken droog en weer terugvallen. doodvermoeiend was dat. Maar dan toch uiteindelijk die knop echt om. En geloof me lieve mensen, ik was de meest verstokte zuipert. Ik kon er wat van...Als ik kan stoppen, kunnen jullie het ook. Ik heb niet dúrven dromen dat ik echt ooit zou zeggen, ik drink nooit meer..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
herman0167 Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Woman, je blijft een vrouw naar mijn hart, wat je zegt klopt gewoon, dat moest ik even kwijt, verder hoop ik dat alles hier goed gaat, de groetjes van mij mij aan iedereen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Ben je niet bang in het donker buiten Woman?Of heb je eigenlijk een leeuw bij je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 heej hallo Herman, gij ook weer hier ?nu echt de hond uit, treuzelen zal ik nooit afleren haha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 amai amai, wat zou ik graag enorm veel willen vertellen, the time hase come, maar ik moet onmiddelijk weeral vetrekken, heb nu juist bijgelezen, boeiend. Mischien subiet als ik terugben. Weet dat ik sinds ik hier ben alles beter is beginnen gaan met de drank, vééééél beter.Tot direct Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smid Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 goeie avond iedereen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 nee hoor Alaine, Zowie loopt los, en ze kan flink uithalen als iets haar niet aanstaat. Mn tijger !!!! (leeuw kan ook) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 quote: Originally posted by: smidgoeie avond iedereen Smid!!! Waar zat je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Oh Em..ik lees wil wel..En ik doorzie de alcoholist..daarom hoef je niet maanden droog te staan. Echt niet..Dat stoort me nu juist. Dat dat onderscheid wordt gemaakt. Wil heeft nooit gezegd dat ie zou stoppen tijdens de reis...en toegegeven er kwamen af en toe excuses boven water om het goed te praten. Misschien profileerde hij zich te sterk als 'hey ik wil hier echt vanaf' en kwam het niet goed aan toen hij daarop terugkwam. Maar daar moet je door zien..Je hoeft niet altijd zwaar op iemand neer te komen om resultaat te boeken.De rug keren net daarom gaat me iets te ver..Kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat iedereen alsnog héél positief naar hem toe is op het moment. En zoals je zegt vind ik het heel knap hoe hij toch in stapjes vooruit gaat.Soms moet je iemand de vrijheid geven om toch over zijn/haar misstappen te praten. En als je te hard op iemand neerkomt kan het zijn dat ze toeklappen. Met alle gevolgen vandien..Maar genoeg hierover..Morgen spreekt vast niemand nog tegen me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
herman0167 Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Tja , eens even rondkijken, hallo ook wingchum my friend, lang niet gesproken, hoe is het het nu dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Laconiek??Nergens gelezen wing... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 quote: Originally posted by: fleurtjeMorgen spreekt vast niemand nog tegen me Fleur, ik heb net ook al geschreven dat je moet ophouden met dit soort opmerkingen. Het is een manier van aandacht vragen die 'niet sympathiek' is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Aandacht vragen? Euh...het was een cynische opmerking mupke niet meer dan dat..Ben je plots mijn ma ofzo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smid Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Mupke, ik had hier toch gezegd dat het maandag examen zijn en dat ik alle vrije tijd nodig heb om te studeren. Het gaat er allemaal niet zo makkelijk meer in in dat koppeke. Maar ik heb nog niks gedronken. Het is morgen 4-weken.We zijn in die tijd al naar feestje geweest, restaurant, een geboorte van derde kleinkindje...Ik heb telkens een overwinning geboekt tegen de vijand Er zijn al momenten dat ik helemaal niet aan alcohol denk. Maar als dat helemaal gaat verdwijnen uit de gedachten? Afwachten zeker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 De container en devuilniswagen geschrevenin metafoorMaar dat hadden jullievast begrepenIk zie jullie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden