Spring naar bijdragen

Donderdag 24 juni 2010


will

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 335
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

nou ja zeg, k heb geen inspiratie vanavond, net een bak ijs opgegeten, gelukkig geen drank. Hebben jullie dat ook gehad, dat je: of heel negatief over alcohol denkt en met gemak de dag droog doorkomt, en dan een andere keer weer; zo'n drang en dan denken..doe niet zo streng voor jezelf, drink wat als je zo graag wilt. En dan drink ik weer, de spijt komt pas de volgende dag. Het gaat zo op en neer in mn hoofd! Soms 3 maanden heel overtuigd en gemakkelijk, de laatste weken weer missers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als ik dan niet drink, dan loop ik hier weer zo te preken..en ook tegen mn vriendinnen en familie, het lijkt dat ik dan doorsla en veel te fanatiek wordt. Ze zeggen dan ook; ja hou nu maar eens op over die drank te praten, we weten nu wel dat je gestopt bent. En even later...drink ik weer. Het slaat dus nergens op mn praatjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is wel een beetje teveel van het goede beate :(.
Misschien heb je er nog niet helemaal vrede mee dat je moet stoppen, volledig dan ook al is dat je streefdoel. Je vertelt anderen hoe slecht het is en ik begrijp dat je er dan ook volledig achterstaat en toch ergens maak je die kronkel en denk je..ach..ik kan het onder controle houden als ik toch voor dat eentje ga. Het 'normaal' drinken dan.. Wat dan niet zo blijkt te zijn. Spijtig genoeg kan ik je niet zeggen waarom het zo is..
Wat ik wel niet goed begrijp altijd..maar ga soms ook in de fout hoor..is dat als je matig wil drinken voor een keertje, waarom iemand dan een hele fles in huis haalt? Kan je dan niet ergens iets gaan drinken of een klein flesje kopen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing, ik heb veel gedaan in m'n leven om maar bij mezelf weg te lopen.
De laatste tijd zit ik vrij dicht bij mezelf en dat voelt goed maar nu wil met dat zelf
naar buiten en daar zet ik een rem op; of ik dat uit emotie doe of praktische overwegingen
weet ik niet. Eigenlijk is het een wirwar in me; gevoel/verstand.
Normaal zou ik daar al lang bij gedronken hebben, het herkenninggevoel is er ook;
hee zin in borrel om de wirwar te dempen, aan de andere kant ruik ik mogelijkheden
in m'n ontwikkeling die ik sinds m'n 30ste niet meer had. Toen heb ik die mogelijkheden
genegeerd uit gebrek aan vertrouwen in m'n kunnen. Nu bouw ik wel aan dat vertrouwen
en dat is de reden dat ik de borrel niet zal pakken.

Het ruiken aan die mogelijkheden is lekker, de rem op de uitvoering niet.
Trap onder de kont of kalm aan, breek het lijntje niet ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Situatie ligt misschien anders hier. Als ik iets wil drinken haal ik echt heel weinig in huis. Als mijn dochter dan in bed ligt was er vroeger die neiging om toch nog even vlug naar de nachtwinkel te lopen..nu bijna nihil. Want veel verder dan de roes moet je niet gaan toch?
Soms heb ik van mezelf een beetje het vreemd gevoel door zoiets te zeggen dat ik drinken niet erg vind..
Maar vind het moeilijk om mijn totaal plaatje te schetsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alaine van harte gefeliciteerd met je zes maanden :D:musicnote::heart::moon::present::):rose:;)
Petje af voor al het harde werken, wat jij het afgelopen
half jaar hebt gedaan.
Enne gewoon blijven zitten he, de arreslee rijd nu op zomerbanden,
zoals je weet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jullie hebben gelijk, een flesje wijn is niet rustig, maar het is lang mn streven geweest; niet meer, niet meer, hou het bij 1 fles! Vandaar dat het voor mij nog "rustig" is. Dat zie ik verkeerd, dat merk ik nu.het l
Niks in huis halen, dat is mn enige manier om het droog te houden. Ergens gaat zitten en wat drinken in een bar of zo, doe ik niet. Als ik met een ander ergens zit, en ik zeg 1 sinas, dan is het goed, maar oh wee als ik twijfelen. Maar lukt steeds beter. 1 sinas voor mij graag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...