Mai Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Hoorde ik weerover meisjes vandertien ook..Vermeulen, Bram:Kwart over vier, Pauline komt uit schoolEr is niemand thuis, het is stil in huisZe draait een plaatjeKwart over vier, Pauline is alleenNiet naar gymnastiek, ze voelde zich wat ziekOp de tafel ligt een brief van pa, vanavond wordt hetweer laatJe krijgt de dingen niet cadeau, dus het moet maareven zoIk maak je vannacht wel wakker, dan praten we wat bijIk doe heel zachtjes voor PaulinePauline, niets aan te doenKwart over vier, Pauline komt uit schoolZe zit in vaders stoel en denkt een heleboelOp de koelkast ligt een brief van ma, de hele dagdienst op het dagverblijfVanavond op school veel te doen, voor vanacht vast eenzoenIn het vriesvak zit genoeg te eten, ik ben alleen jebier vergetenEn doe de groetjes aan PaulinePauline, niets aan te doenZe maakt haar huiswerk, kauwt haar igloDrinkt haar melk en doet de T.V. uitZe poetst haar tanden, kleedt zich uitMaar voor ze gaat slapen, schrijft zij ook een briefMaak mij ook wakker, alsjeblieftKwart over vier, Pauline komt uit schoolEr is niemand thuis, het is stil in huisEen boterham staat voor haar klaar, dit keer is er ookeen brief voor haarZe leest "Eet smakelijk Pauline"Pauline, niets aan te doenZe krijgt het heus wel voor elkaarZe is al dertien jaarPauline, Pauline Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Oja, en voor SaraNu is het mooiSpinvis:Astronaut Goeie reisje hebt nu geen gewichtastronautga sneller dan het lichtDe planeten zingen zachtvan het wonder dat je wachtkijk niet om, ga steeds vooruitGoeie reis en houd je haaksen kijk goed uitAstronaut, als traan verzilverd kindAstronaut, door duisternis omringdEn als je soms verdwaaldGa rechtdoor en wees niet bangGeef de liefde wat ze vraagtEet de vruchten die ze draagtKijk niet om ga steeds vooruitKijk niet om ga steeds vooruitGoeie reis en houd je haaksen kijk goed uitAstronautAstronautAstronautAstronautAstronautAstronautAstronaut Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Oh Neeh!Voor DhendroOm de herinneringaan Brammetje:Songtekst: Bram Vermeulen - "De beuk erin" en als ik niet meer huil als ik de nevel zie boven de stille velden hoe als de zon zijn stralen breekt uit gaten in de luchthoe vogels strepen trekken in hun vluchtals ik daarom niet meer huilwil ik dan nog wel bestaanen als ik niet meer huiver als ik de kleuren zie hoe ze tot paars verglijdenhoe de nacht de dag verdrijften plaats maakt voor de maanals ik de luide kreet tot stilte hoor vergaanals ik dan niet meer huiverwil ik dan nog wel bestaanrefr:de beuk erin de beuk erinik het geeft toe zo heeft het allemaal geen zinde beuk erin de beuk erinalles moet wegen dat is nog maar het beginen als ik niet meer beefals ik jouw lichaam ziede snelheid van jouw lachhoe een beweging van jouw hoofdje gemoed verraadhoe ieder ongesproken woord mij hier verloren achterlaatals ik daarvan niet meer beefach.....wil ik dan nog wel bestaanen als ik niet meer schreeuwals ik de beelden ziehoe geweld eenvoudig toeslaathoe de verveling van teveel en onverschilligheid overgaatals de domheid van de doodmij met stomheid slaatals ik dan niet schreeuwwil ik dan nog wel bestaanrefr:de beuk erin ....ik meet alles wat ik zie en wat ik eerder zag, zodat ik nooit iets anders denk dan wat ik al dachtzo gaat keurig net zoals ik had verwachtalles veilig en bekend zo is het nooit onverwachtalles past niets is te grootik hoef niet eens te overleven want ik ben al doodrefrde beuk erin .....en als ik niet meer lach als ik de geluiden hoorvan mensen die zich duidende angst alleen te zijn gaat met ze aan de haalhet tumult van veilig wezenklinkt als haveloos kabaalals ik dan niet meer lachwil ik dan nog wel bestaanen als ik niet meer vecht als ik het strijden ziede logica van het bestaanhoe mensen in hun overlevenautomatisch verder gaanhet dodelijk geweld van geldtrek ik mij niet meer aanals ik daarom niet meer vechtwaarom zou ik dan nog bestaanrefr:de beuk erin ...alle uitgesleten paden in mijn hoofdmoeten met de sloper meeik wil nu en alles andersik wil nooit meer als ik dee... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 And last but not leastVoor ons Woman, ook van bram:Doe het zo zacht je kan,zo zacht je kan vannacht.Doe het zo lief je kan,zo liefdevol, mijn lief.Doe het zo stil je kan,alsof we er niet zijn.Doe het zo ver je kan,laat mij verloren zijn.Breekbaar van binnen.Voorzichtig beminnen.Breekbaar van binnen.Het is zo dicht bij pijn.Doe het zo teer je kan,ik durf bijna niet meer.Doe het zo mooi je kan,mijn god, je bent zo mooi.Doe het zo licht je kan,zo dicht je kan bij mij.Doe het zo klein je kan,laat mij zo veilig zijn.Breekbaar van binnen.Voorzichtig beminnen.Breekbaar van binnen.Het is zo dicht bij pijn.Samen wezen in het donker.Samen zijn we niet meer bang.Hou mijn handen vast,hou mijn handen vast.Ik weet dat alles kan.Doe het zo zacht je kan,zo zacht je kan vannacht.Doe het zo lief je kan,zo liefdevol, mijn lief.Doe het zo stil je kan,alsof we er niet zijn.Doe het zo ver je kan,laat mij verloren zijn.Breekbaar vanbinnen.Voorzichtig beminnen.Breekbaar vanbinnen.Het is zo dicht bij pijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden