Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 315
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Lekker toch !!!
Ik wilde dat ik dat eens los kon laten...
Tracht hier nog steeds de dagen te plannen, ben een soort van controlfreak en als het dan anders gaat dan ik gepland heb dan raak ik toch ook wel enigszins gefrustreerd en geirriteerd...
:angry:

Geplaatst

Hahahaha... Herkenbaar !!!
Dat is nu de heldere kijk die wij nu hebben op mensen die zich compleet belachelijk maken met een borrelte teveel op...
Realiseer me dan al te goed dat ik ook zo op verjaardagen heb gezeten...
:$

Geplaatst

Dat snapte ik Bor dat je niet meedeed. toch knap van je. ja ik ken het als je alcohol afslaat denken ze meteen dat je ziek bent. daarom ben ik ook blij dat ik een behoorlijk eind weg woon van familie en vrienden, dan moet ik met de auto en rijden en drinken doe ik niet aan mee :D

Geplaatst

Goede morgen beste mensen,

Ik volg jullie al een tijdje op het forum. Ook kijk ik om de zoveel dagen even hoeveel nieuwe mensen zich hebben aangemeld en lees ik hun verhalen. Fijn te zien dat er steeds meer mensen komen die aan de bel trekken. Het geeft me een goed gevoel te zien dat zoveel mensen steun hebben aan dit medium en met hoeveel overgave sommige van jullie anderen helpen.

Ik heb zelf een maand geleden de AdB behandeling afgesloten. Ben nu het "vinger aan de pols" traject in. Tot nu toe heb ik er zeker veel aan gehad al kan ik nog niet zeggen dat ik er helemaal ben.

Net als een groot deel van de mensen wiens verhalen ik hier lees, ben ik iemand met een normaal leven en had ik, met m'n 1 a 2 flessen wijn per dag, nog makkelijk een paar jaar door kunnen gaan. Mijn, in de AdB gestelde, doelstelling / afspraak is maximaal 21 glazen per week en geen drank op maandag en dinsdag.
De spiegel die me tijdens de behandeling werd voorgehouden deed me de ene week heel weinig en de andere week extra veel drinken. Gemiddeld gezien zat ik een flink stuk boven mijn doelstelling maar goed, er zat wel beweging in de zaak.

Begin juli, vlak voor mijn vakantie besloot ik tot m'n 40ste (nu een krap weekje nog) op oude voet door te gaan, en het dan echt serieus aan te pakken. Het thuisfront vond het na afgelopen weekend al wel welletjes, en ik gaf haar gelijk. Van af maandag gaat het al heel aardig, de teller staat nog op 0 en het kost me relatief weinig moeite. Zolang de kurk in de fles blijft is het best eenvoudig me aan de gemaakte afspraken te houden.

De kunst lijkt me om met de tijd de focus te veranderen. Ik zie nu bijvoorbeeld eerst de kurkentrekker in de la als ik een schaar zoek. Check even hoeveel er nog in de fles koffielikeur zit als ik een koekje pak voor bij de thee. Ik zie vooral bier staan als ik wasmiddel ga kopen. Toen ik gisteren om 11 uur 's ochtends door de stad naar het gemeentehuis liep telde ik hoeveel mannen er al in het café aan het bier zaten. Al deze waarnemingen veroorzaken toch een prikkel die minder aanwezig was als voor de behandeling. Hoe lang zou het duren voordat de normale dagelijkse dingen net zoveel opvallen als de drank gerelateerde en hoelang dat de bijkomende "zin in" prikkel er niet meer is?

Gisteren een pakje zoethout gekocht als prikkelremmer. Zoethout heeft me enorm geholpen toen ik 8 jaar geleden stopte met roken. Iedere keer dat ik de rookprikkel voelde, greep ik in mijn broekzak en pakte m'n houtje, sabbelde er op, hield 'm vast alsof het een peukje was. Ga dit nu maar eens toepassen met de drank (dan hou ik het zoethoutje wel vast als de poot van een wijnglas en neem ik telkens een likje ;-)

Het voelt alsof ik op tijd de juiste afslag heb genomen, nu nog een kwestie van doorlopen...

Groetjes en een mooie dag gewenst voor iedereen.

Max

Geplaatst

Mmmmm. daar zit in nu een beetje mee !!!
Gisteren op AA-groep gesproken over mijn wachttijd...
Opperde dat ik dan misschien wel kon kijken of ik voor mijn therapie waar ik toch 4 maanden op moet wachten niet in de tussenliggende tijd een verwijzing ga vragen naar het 12stappenplan...
Maar dan komen ze er op mijn werk ook achter dat ik Alcohilist ben...

Geplaatst

Mogguh............(gaap).

Borrrrrrrie :D:D:D!!!!
Helemaal geweldig zoals jij bezig bent!

Blondie: nog 1dag volhouden, dan lekker genieten. Hoop ook voor je dat je gauw wat inspirerender werk mag gaan doen :present:

Madelief: splashhh! Leuk dat je dochter komt. Volgens mij zien jullie elkaar best vaak, of vergis ik me? Fijn is dat als moeder-dochter-contact goed loopt. Have nice day :moon:

Fleur en Igor: werkze dames :rose:

Geplaatst

Hoi Max en welkom,

Helder verhaal en hoop dat je hier of waar dan ook verder kunt groeien.

Blondie: je zal je nog verbazen hoeveel mensen van je werk ook een alcoholprobleem hebben.

Geplaatst

Tida : Dat zal inderdaad ook wel zo zijn...
Hoorde gisteren op de AA dat 5% van de huisartsen alcohol of medicijn verslaafd zijn (niet gezien, maar schijnt een uitzending van 2 weken geleden te zijn geweest)

Naar naasten en vrienden ben ik er ook erg open in, maar om dat nu bij je baas aan te geven...
Ben een beetje bang dat ik daarmee glazen in ga gooien wat betreft vertrouwen in mij en mijn kunnen en ik straks mn baan kwijtraak...
Zie het misschien wel te duister in hoor...
Wie zal het zeggen, maar zorgt nu wel effe voor wat onrust in mijn koppie:huh:

Geplaatst

Maxkrieb: allereerst welkom hier!
Je verhaal is duidelijk en voor velen denk ik wel herkenbaar.
Goed dat je met de AdB-beh. al zover bent gekomen en sterk dat je zelf in de gaten kreeg (wellicht ook door signalen van thuisfront) dat je eigen doelstelling niet bleek te werken.
Zat ff te rekenen: als je 21 glazen per week dronk en niet op ma. en di. dan was op de overige dagen je gemiddelde ca. 4 per dag, dat vind ik eigenlijk best nog veel hoor.
Zelf heb ik vorig jaar de AdBbeh. gedaan kwam toen van 1 a 2 flessen wijn p.d. ging n half jaar goed maar ben teruggevallen in januari en ben weer hier gekomen toen ik weer op 1 fles pd zat.
Je wilt nu dus echt gaan stoppen? Wens je heel veel sukses en hoop dat je de steun krijgt hier die je verwacht!
Wat je omschrijft zijn idd de triggers die we allemaal kennen en ja, daar zul je doorheen moeten. Ze worden heus minder en doven uit. Nogmaals: sukses!!!

Geplaatst

Madelief, ik heb niets anders gedaan dan mijn belangstelling getoond en mijn bezorgdheid geuit
over je verdere plannen. Ik heb je al in het begin verteld, toen je hier op het forum binnenkwam,
dat ik wel cold-turkey ben gegaan en dat dit niet gezond meer was, volgens mij.
Dus je afbouw van drank vond ik verstandig en heb ik aangemoedigd.

Je gedrag nu zo van: mijn problemen zijn opgelost; ik vertel niemand iets en blijf voortaan
vanaf 5 uur driekwart fles drinken, in het weekend mag het vroeger of meer zijn,
vind ik onverstandig en niet eerlijk naar jezelf en je omgeving.

Met dit gedrag heb je mij niet te pakken maar wel jezelf, naar mijn mening.
Mijn mening is gebaseerd op het feit dat ik raar stond te kijken hoe verslavend gedrag
door heeft gewerkt in mijn hele leven. Zou ik niet afgelopen 17 maanden, en nu nog,
eerlijk zijn geweest in het kijken naar mezelf bij trek dan had ik nu nog steeds veel problemen.

Terwijl ik nu weet dat elk probleem is op te lossen of simpel niet meer bestaat als ik maar
in mijn spiegel blijf kijken en niet wegloop voor mijn gedrag of mijn gevoel.
Mijn wereld is veranderd van zwaar in luchtig, mijn rugzak; die niet meer te tillen was
is leeg en angst voor zwarte gaten, schaduwkanten of weet ik veel heb ik niet meer
om de simpele reden dat ik niet meer bang ben voor wat in mijzelf verstopt zat.

Ik ben blij met hoe ik nu in het leven sta, ik vind het wat verdrietig dat ik niet eerder
naar mezelf in mijn gedrag als verslaafde heb kunnen kijken. Ik wens het niemand toe
om een leven lang verstrikt te blijven in zijn of haar eigen gevangen verslavingsgedachten.
Dat is de reden waarom ik af en toe iemand een spiegel voorhoudt, ik had graag bv 10 jaar
eerder op een forum als dit terecht gekomen.

Ik heb je niet aangevallen, noch afgevallen, ik heb alleen wat vragen gesteld.
Laat men die ruimte niet open op een forum als dit, dan zal er weinig diepgang
meer te vinden zijn en weinig ruimte voor een niet-verlaafd bestaan.
Als gevolg hiervan zullen dan ook steeds sneller mensen dit forum verlaten,
omdat er weinig meer te delen valt.

Geplaatst

Blondie: kan me je twijfel wel voorstellen. Alleen jij kunt de zaken goed tegen elkaar afwegen en inschatten hoe ze er evt. op je werk mee om zullen gaan. Kan het ook zijn dat het juist als positief ervaren wordt dat je je problemen actief aanpakt?

Geplaatst

Welkom Max!
Heel herkenbaar je verhaal.
Dat alco-denken heb ik ook.
Mijn ogen worden altijd naar zoiets toegetrokken, vervelend vind ik dat.
Daar zijn wel honderden voorbeelden van.
Zelf zou ik niet weten of het ooit overgaat.
Maar kom gewoon vaak langs, het heeft mij al heel erg geholpen.

Sara, ja soms zie ik ze elke week, soms 2 weken niet.
We bellen elke dag, nee ik niet naar haar, wil me nooit opdringen, maar ze is zo'n kwebbeltante dat ze het niet kan laten om elke dag haar verhaal te doen! :D

Geplaatst

Hey Sara,

Nou echt stoppen lijkt me nog te vroeg. Alleen als ik het echt niet onder controle blijk te kunnen houden zal dat nodig zijn. Dit is mijn eerste echte serieuze poging om me aan de doelstelling tehouden. Liever drink ik minder dan die 21 per week. Het is natuurlijk ook niet de bedoeling om de hele week niets te drinken en dan op zaterdag 3 flessen in 1 keer te doen.
Mijn gedrag / focus zal moeten veranderen. Dat is de uitdaging

Geplaatst

Sara : Ze zijn erg begripvol op mijn werk...
Aan de ene kant weet ik wel dat ze begrip en bewondering zullen hebben dat ik mijn probleem actief aanpak, aan de andere kant ben ik gewoon onzeker...
Onzeker of ik daarna niet met een schuin oog aangekeken ga worden...
Pfff... Ga het even laten bezinken en eff mn koppie onder de kraan steken...
Wie weet zie ik alles dan wat meer helder...
Thnx:heart:

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...