Spring naar bijdragen

Zondag 8 augustus 2010


will

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoop niet dat ik ergens midden in val. Zit op mijn mobiel te tikken en lezen lukt daarop niet makkelijk. Wilde jullie alleen even een fijne zondag wensen envertellen dat ik het weer droog heb gehouden. Vandaag zit ik op dag 24. Hoop dat het met jullie op dat gebied ook goed gaat. Ga zo op familie bezoek, maar nu eerst douchen. Ik lig nog in bed. Zondag is voor mij de enige dag dat ik uit kan slapen en daar maak ik dankbaar gebruik van.

Fijne dag iedereen en hou het weer droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het deels wel met het bericht eens van Adam. Ik ben een stopper omdat ik dat prettiger vind.
Ik ben altijd normaal met mensen om gegaan hier, dus ook met minderaars.
Ik maak geen onderscheid in praten met een stopper of een minderaar.

Maar de laatste weken heb ik over me heen gekregen; hetzij op het forum hetzij gescheld
in de pb box:

dat ik jaloers zou zijn op iemand die nog drinkt (dat ben ik niet).
Ik zou een betweter zijn (ben ik ook niet)
Ik zou neerkijken op minderaars (doe ik niet)

Wel ben ik van mening dat de meesten hier er wijzer aan zouden doen door te stoppen
omdat de ervaring duidelijk maakt dat er maar een enkeling, van de forumbezoekers,
is die verantwoord drinkgedrag aan kan.

Ik vind het niet leuk dat er niet gewoon een normaal wederzijds respect mogelijk lijkt te zijn
en dat het lijkt dat ik me moet verdedigen omdat ik een stopper ben, wil zijn en voorlopig wil blijven.
Als ik het gevoel heb dat ik me moet verdedigen omdat ik niet wil drinken en ik niet iemand op
z'n alco/verslavings-gerelateerd gedrag mag attenderen dan zie ik niet in wat ik nog op een adb-forum doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje, mag ik je eens wat zeggen ? (durf eens nee te zeggen sé)

Ik vind je de laatste tijd veel rustiger in je doen van schrijven, en dat doet me een enorm plezier. Net of er een beetje innerlijke rust bij je is ingeslopen. Als het moet kick some ass, maar al bij al veel rustiger. Direct and to the point ben je altijd al geweest en dat is een heerlijke eigenschap :D
Love ya for that :sun:

Het is vandaag geitenstoet hé, allemaal beestjes, jij als "soon to be wilrijkenaar" gaat er toch heen met je kid(s) ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen.

Mijn reflectiedag heeft me tot de conclusie gebracht dat ik hier minder vaak aanwezig wil zijn.
Slangenkuil, conceptualisering, (ver-)oordeling, chattalk...........
Die vind ik in het dagelijks leven ook.
Mijn strijd tegen alcoholverslaving kan ik echter hier beter delen dan in de maatschappij.
Heb ik het forum nodig? Ja, in die zin wel.
Heeft het forum mij nodig? Nee, absoluut niet.
Het is dus per definitie een ongelijkwaardige verhouding.
Wat verwacht ik? Steun krijgen en geven.
Wat wens ik niet? Oordelen en veroordelen.
Ik heb gemerkt dat etiketten op mij een erg negatieve invloed hebben, in mijn leven heb ik me daar al veel te lang veel te veel van aangetrokken. Vele etiketten zijn er op mij geplakt "anorexia", "neurose", "persoonlijkheidsstoornis""en nu ik mij daarvan bevrijd geeft me dat een grote vrijheid en opluchting en een echte opening om diegene te zijn die ik werkelijk ben.
Ook het etiket "alcoholist"wens ik niet te dragen, mijn verslavingsgevoeligheid betreft een veel breder en dieper deel van mijn persoon en daar werk ik aan.
Graag wil ik dat doen in een omgeving waar ik geen veroordeling tref voor mijn eigen weg en me geaccepteerd voel in al mijn goede en slechte kanten.
Dat ik daarbij een "geconceptualiseerde wereld"voor mezelf heb opgebouwd...nou en? Als mij dat helpt? Als dat mijn leven verrijkt en helpt moeilijkheden te overwinnen? Ik ervaar hier bijvoorbeeld geen ruimte om te vertellen hoe belangrijk het geloof voor mij is omdat een voorzichtige poging daartoe tot het bot werd afgekraakt.
Het forum zal voor mij dus van betekenis veranderen.
Hoe ik daar mee om zal gaan zal de tijd leren naarmate ik leer en groei.
Wens ieder kracht, inzicht en geluk.
Quoot: "het gaat om gelukkig zijn, niet om gelijk hebben".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dank je PP, dat vind ik een heel compliment. Maar als ik huiverig wordt om in te loggen
om te kijken wat voor leugens er nu weer in de pb-box zitten of waar ik me nu weer voor
schijn te moeten verantwoorden heb ik wat moeite met m'n gevoel voor veiligheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dhen,

Dat vind ik heel erg voor je, temeer daar jouw bijdragen steeds erg waardevol lijken te zijn. Ik heb in het begin als minderaar er geen last van gehad, integendeel, en idd waren er velen die het minderen niet echt zagen zitten en me ervoor waarschuwden. Dat hoort ook zo, een gewaarschuwd man/vrouw is er twee waard, hoe eigenwijs ook, want proberen doen we toch allemaal eerst.
Uiteindelijk heb ik het hoofd moeten buigen, want ook ik slaagde er niet in om te minderen, in die aard dat het sociaal prettig was. Maar dat is iets wat men zelf moet ontdekken en niemand anders je kan leren of wijsmaken. Hoogstens attenderen dat het meestal niet lukt.

Zonder input van jou of andere langdurige stoppers, was de leidraad voor de minderaars en wannabe stoppers veel minder. Ik hoop dat je dus van eventuele pb's van negatieve aard niet al te veel aantrekt en ze gewoon naast je neerlegt. Het positieve overweegt het negatieve, ook de algemene trend hier op AdB.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dhendro ik heb niet alles gevolgd, maar ik vind het niet zo netjes dat er scheldpartijen in je pb komen. en dat je jaloers zou zijn geloof ik niet. ik geloof ook niet dat je een betweter bent, je hebt alleen langer ervaring :D. ik hoop niet dat je je laat wegjagen :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scheldpartijen in de mailbox....
Overkomt mij ook een enkele keer.
Met 1 frummer is het helemaal goed gekomen (onderling dus) en de andere .... ach, dan haal ik mijn schouders maar op als een normale reactie van mijn kant alleen maar olie op het vuur blijkt te zijn hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die bokken das nog niks, maar hetgeen ze achterlaten......pure pret !

In Berchem is het naar het schijnt veel aan het regenen, nochtans niet zo ver van hier. Maar enkele drupjes gaan je toch niet tegenhouden hé fleurie ??
Trowens de beestjes rieken nat nog veel beter dan :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die kentering zag ik niet aankomen Sara.
Dacht dat je je best ok voelde hier..

Er zijn zoveel mensen, zoveel indrukken. Wie zoekt die vindt..
Krijg wel een pot verwijt de ketel gevoel hier soms. En soms ben ik de pot en dan weer de ketel.
Soms ben ik ook weer gewoon zwart.

Domino effect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saar,
Probeer gewoon de positieve momenten hier dan te koesteren.
Ik geloof absloluut niet in een slangenkuil hier.

Natuurlijk zie ik hier best aardig wat vervelende woordenwisselingen... .maar daarnaast zie ik heel veel leuke, goede , bemoedigende, helpende, troostende, steunende gesprekken.
Tis maar net wat je wilt zien, waar je je focus op richt denk ik.

Dat je een beetje gas terugneemt, is helemaal niet erg, maar niet wegblijven hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil niet liggen afschuimen PP..
Stoppers krijgen alle tips mogelijk hier, ervaringen, inzichten. Vind ik heus niet erg ook. Voel me ook niet echt benadeelt ook al komt het misschien zo over nu.
Er komen zo veel minderaars op de dagraad, zou toch ook logisch zijn? Kan wel ergens gaan lezen maar hou ook wel van onmiddellijke interactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sara, ook ik heb niet begrepen dat je gelovig bent, niet opgepikt tenminste.
Maar hier op het forum zijn er volgens mij wel meer dan je denkt.
Mijzelf incluis!
Alleen schrijf ik daar nooit over, weet eigenlijk ook niet waarom...
Misschien omdat mijn verslaving in tegenspraak is met mijn geloof?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben blij dat hier ook minderaars zijn. alleen al om te zien dat dat ook kan (ik op het moment niet en misschien nooit) anders krijg je denk ik ook zo van die zwart/wit gesprekken.

Yvon ik ben wel fris maar niet fruitig :D. ik zal eens zien of ik m'n woonkamer ook weer een normaal aanzien kan geven. ;) moet het wel droog blijven vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...