Moby Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 PP, ik begrijp je uitleg niet t.o.v. je onderschrift.Staat er: Het woord: Misschien, is weerstand tegen absolute zekerheden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 "Ik bedoel met weerstand tegen absolute waarheden dus dat ik er niet van houd alsmensen denken de enige weg en de waarheid denken te hebben gevonden.Vanuit mijn weerstand reageer ik met mijn waarheid die veranderbaar kan zijn, geen wet van Meden en Perzen."Dit snap ik gelukkig wel en ik houd ook niet van rigide denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 Enfin, mijn drinken.Mr. Tida neemt in het weekend (ongevraagd) bier mee. Merk aan hem dat als ik ook wat drink hij er zijn eigen drinken mee legitimeert.Dit weekend ben ik nog minder gaan drinken omdat het effect me totaal niet was bevallen. In principe zou ik met deze medicatie helemaal niet moeten drinken. Ik merk dat ik dat steeds vaker voel en wil. Ik wil hem niet (meer) vertellen dat hij niets in huis MAG halen. Wat hij doet is zijn verantwoordelijkheid en andersom. Een ditje en datje: De verhoging van de medicatie is me te gortig aan het worden. Krijg steeds vaker episodes van derealisatie en depersonalisatie terug (DIS) en voel me dan erg afgesloten.Ik overweeg een e-mail naar de psychiater te sturen om advies. Hij schijnt nog weinig ervaring met dit middel bij zijn patiënten te hebben maar hij is bepaald niet dom. Het lijkt me iets om samen uit te komen.Aanpassing: DES=DIS Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tortilla Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 quote: Originally posted by: borretjeDus; Voor Tort! Thanks Bor.En voor jou en Blondie :present::present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 Hoe gek kan je zijn? Ik heb net een lastige administratieve klus geklaard en dacht: Zo, nu een pilsje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 O sorry, ik val er zomaar in. Middag allen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tortilla Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 Tida,Kun je niet bellen met je psych voor overleg? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 Tida,Ik was even teleurgesteld in jouw opmerking dat je je ontkend voelde door het pactdraadje... Wederom wordt het pactdraadje negatief aangehaald op de D&D (zo voelde ik het in ieder geval), en dat vind ik gewoon jammer omdat ik dat draadje absoluut niet opgezet heb ter vervanging van de dagdraad.Ik heb de pactdraad toendertijd opgezet als extra steun in het Alcohol de Baas worden en dan heb ik het niet alleen over steun voor de stoppers, maar ook over steun voor minderaars of gecontroleerde drinkers...Ik laat het nu voor wat het is...Maar dan begrijp je misschien een beetje waarom ik vanmiddag zo reageerde...Duik nu de bank op met een pijnstiller, bonzend en pijnlijk hoofd van alle spanning die er misschien nu bij mij uitkomt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tortilla Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 * Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 Het pactdraadje wordt blijkbaar verschillend beleefd hier.Blondie, ik zie het pactdraadje als een initiatief van jou waar de echte en recent gestopten elkaar steunen en ervoor gekozen hebben samen op te lopen. Zelf durf ik er niet te schrijven omdat ik tot voor kort niet het plan had helemaal te stoppen (en nu ben ik er nog steeds niet uit). D.w.z. ik schrijf er niets over mezelf, maar heel soms wel om een veer in iemands bips te steken. Kwestie van beleving dus die voor ieder weer anders kan zijn hoewel jouw opening in het pactdraadje duidelijk genoeg is (zie ik nu opeens) . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 Howdiehow cowgirls Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tortilla Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 quote: Originally posted by: ekstertjeTortilla: Waarom sombertjes na je vakantie? Is dat omdat het "gewone" leven nu weer begint?? Nee, gewoon druk.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 Howdie to joe to Fleurtje. Hoe gaat het vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 Bolletje: Moederen over anderen geeft je ook de ruimte niet naar jezelf te kijken. Dat is iig mijn ervaring. Bolletje: ik zit nog eens na te denken.. Ik vind dat je het niet best moet vinden dat anderen jou hier als moeder zien. 'Wij' hebben juist onafhankelijkheid nodig, zelfstandigheid; baas over onszelf. Met mijn schrijven probeer ik mijn gevoelens te uiten, in alle openheid. Je hoeft het niet met me eens te zijn en je ook niet aangevallen te voelen want ik val je niet aan, ik constateer vanuit mijn gevoel.Iets constateren staat gelijk aan iets zien vanuit je eigen gezichtsveld. Dit gecombineerd met eigen ervaringen komt men tot dikwijls tot een eng beeld. Men creëert een bepaalde mening over een situatie vanuit zijn eigen perceptie. Deze los laten op een persoon zonder het open te laten zou bij mij aanvallend overkomen.I guessIk ben niet zo goed in het omschrijven van het gevoel dat me dit geeft maar soit...a dog can always try Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 Goed hoor mups..Nog een beetje in de war over hoe en wat. De aanpak...Ik merk dat mijn lichaam niet meer mee kan met drank. Is heel vreemd..Het voorbije weekend is teveel van het goede geweest. Waarmee ik wil zeggen dat ik boven het vooropgestelde aantal ben gegaan. Maar waarmee ik ook weer niet wil zeggen dat ik strompelend naar mijn bed ben gewaggeld.Vraagt wat bijsturing Jij er nog niet uit lees ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 Blondie en borretje: feli met 1 maand adb:present::present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 Hoe gek kan je zijn? Ik heb net een lastige administratieve klus geklaard en dacht: Zo, nu een pilsje. :DDie ken ik! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 Nee, ik ben er nog niet uit. Minderen werkt voor mij niet zo goed heb ik gemerkt. Moet wel zeggen dat ik me fysiek al stukken beter voel dan toen ik hier kwam. Maar die weekenden he. Ik ga ook niet lam mn bed in dan hoor, maar toch vind ik het nog teveel.Het is ook even stresstijd hier want ik zit nu in de afwikkeling van de boedelscheiding nog met mn ex. We zijn onderhand jaren bezig. Nouja, ik dan want hij deed er niks aan. En nu dan eindelijk is het eind in zicht. Nog even de aktes goed nakijken die ik van de notaris ontvangen heb en dan is het afgelopen, finito, the End!!!! :moon: Dat is fijn natuurlijk, maar het brengt ook weer veel stress en boosheid van de afgelopen jaren naar boven.Tikfoutje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 quote: Originally posted by: fleurtje :D Die ken ik! Ik heb niks in huis hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 Oh sorry, sorry. Er moet/kan gefeliciteerd worden.Dames, Blondie en Bor en Tortilla ook dacht ik :present: :present: :present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 oww Tortilla ook; voila, 19 weken: :present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 Ik vind dat niet raar hoor Mupke, ik deed er tijden over om actie-alco beetje los te koppelen. Zit er zo in gesleten: iets gepresteerd; beloning; drankje.Blijven loskoppelen; het een heeft niets met het ander te maken; het slijt wel dat automatisme. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 Kan ik me voorstellen!Voor mezelf vind ik de gedachte aan stoppen héél moeilijk. Ik hou er niet van om te denken dat ik iets nooit meer zou mogen en dan gaat het niet enkel om drinken. Voor mezelf lagen de hoeveelheden ook te hoog van het weekend dus probeer ik dat volgend weekend weer aan te passen. Voor mezelf weet ik dat dat me lukt, want heb het eerder gedaan. Uiteindelijk wil ik ook dat patroon stappen want drinken in mijn onderbewustzijn en bewustzijn aan weekend is niet kosjer. Vandaar uit zie ik dan wel weer.Ik denk dat in het begin van minderen je niet mag laten verleiden door die moeilijke momenten. Want ook met minderen moet je het drinken loskoppelen van. Anderzijds moet je dan weer zorgen dat je niet in bepaalde patronen valt. Ik probeer eerst het eerste aan te pakken nl. niet drinken wanneer ik het zogenaamd verdien, na een moeilijke taak ofzo, of bij een moeilijk moment.Of dit de juiste manier is weet ik niet..Ben ook nog zoek, ergens en twijfel..Wat houdt je juist tegen om te stoppen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 En zo staan we weer een aantal regels verder :D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 Je hebt gewoon gelijk Dhendro. Gewoontes he, sla je er niet zomaar uit.Mijn beloning voor vandaag wordt een (hoop ik) overheerlijke roomyoghurt met spaanse sinasappel. Woman, lees je dit?! Had je me laatst aangeraden als zijnde: erg lekker. Die ga ik dus zo maar eens proberen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden