Spring naar bijdragen

maandag 16-8

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Yes i know, maar in een drinkende omgeving lijkt dat wel helemaal anders hoor. Mijn eigen zoon en zijn vriend lachen er zelfs mee. Maar ja, die zijn nog jong hé en begrijpen dat niet. Maar het doet me even pijn hoor !!!
Zucht, het ging niet makkelijk zijn, dat weet ik. Zal me deze week maar eens wat gaan opkrikken sé. Als T nu nog eens wat zou meewerken hé :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will; moet even goed nadenken over wat je schrijft want er liggen veel dingen verscholen onder je woorden.
Bijvoorbeeld: je geeft aan erg moe te zijn, nou dat verbaast me niks als ik lees wat je zoal doet, je bent bijna dag en nacht in touw! Misschien hielp de drank je vroeger de schreeuw om rust van je lijf niet te horen? Als je moe bent heb je ook minder (geestelijke) weerstand en ben je eerder geneigd tot sombere gedachten en gevoelens. Is het niet mogelijk wat meer rust te nemen?
En waarom knaagt het aan je persoonlijkheid? Ben je niet meer wie je denkt/dacht dat je was? En komt dat door het niet-drinken of door je relatieproblemen? Kan me voorstellen dat je daar ook onzeker door wordt.
Nu je niet meer drinkt verdoof je lichaam en geest niet meer en komen idd alle gevoelens keihard binnen. Wees daar niet bang voor, jij bent jij, Will, al moet je jezelf misschien "herontdekken"; ik ben ervan overtuigd dat je daarna alleen nog maar trots (fier) kunt zijn op jezelf.
Sterkte man :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Will. Misschien werk je toch te hard. Echt. Je bent altijd aan het werk maar misschien moet het wel. Ben je al eens naar de dokter geweest voor die moeheid? Soms moet je vit. b. (geloof ik) slikken om weer een beetje op krachten te komen. Ik weet niet of het aan de Antabus ligt. Die slik je toch al een tijd? Dan had je toch al eerder moe moeten zijn? Maar ook denk ik, omdat er nu zoveel gebeurd, ook in je huwelijk, dat de energie eens op raakt, en de moeheid komt er dan uit. Eigenlijk zou het moeten kunnen dat je daar aan toe geeft maar dat gaat niet met je werk. Kun je niet, al is het maar een paar dagen, rusten? Even helemaal geen verplichtingen of zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik heb dat nu, dat gevoel.
Eerst moet ik wel ergens doorheen hoor, omdat ik nogal gevoelig ben voor sfeer. Als de sfeer verandert door drank moet ik altijd even wennen.
Maar ik kan er nu zelfs van genieten als anderen drinken. Maar ik denk altijd met een knipoog aan de volgende ochtend :)
Ja sneller moe, dat komt omdat anderen door de moeheid heen drinken.
Maar ik ben veel blijer en opgewekter dan vroeger op een feestje :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja bolletje, ik doe dit al eigenlijk bijna heel mijn leven al. Ik doe ook veel andere dingen hoor, naar de bioscoop, gaan eten, motorrijden, op de fiets, maar met alles tussendoor ben ik wel aan het werk, meestal al van heel vroeg, soms de nachten, de sauna tussendoor, de pc's etc etc.
Kan niet nites doen, het werkt stapelt zich elke keer weer op, en als iamnd zonder pc valt, dan is het ALTIJD dringend hé.
Begin september trek ik er even alleen op uit. Een weekje of, bezinnen, genieten van de natuur en de motor. Hoop dat dit een beetje een keerpunt wordt.

Vitamines, ja denk er sterk over na, maar wil de allerbeste gelijk hebben. Vroger nam ik al eens Supradyne. Hebben jullie soms nog sugesties ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen,

Ik meld me ook maar weer eens.Net terug van een paar dagen weggeweest.
Paar dagen terug gelezen, waar een mens niet vrolijk van werd.
Zag tot mijn verbazing dat Druppeltje deze week al over gaat. Geweldig voor haar.
Hopelijk gaan Carolien en zij een mooie vriendschap tegemoet.

Even voor Will, Ik heb vorig jaar ook een half jaar Refusal gebruikt en was de eerste maanden slopend moe. Alle gif verdwijnt langzaam ui te lijf. Maar daarna was een nieuw mens geboren. Zonder drank , zonder katers en superfit.

Dus ik hoop dat je het vol blijft houden. Het is het zo waard. Ook ik heb af en toe nog wel zin op een feestje, maar dat wordt steeds minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
will

Eergisterenavond heel moeilijke avond/nacht gehad. De vrouwen wilden persé uitgaan. Heb het goed gedaan, enerzijds NA bier, anderzijds perrier. Zondag dan etentje met schoonfamilie, was nog erger.

Iedereen aan het bier en de wijn, ik niet. Het voelt nog steeds niet prettig aan, integendeel. Ben net een lepralijder. Merk van mezelf dat ik dan veel stiller ben, minder grappig en vlug moe. De laatste tijd heel erg veel moe. Van s' morgens tot 's avonds moe. Bijwerking antabus ??

Wat gaat het zijn volgend weekend op verjaardagsfeestje van zoon en vriendin ??
:huh:

Lieve Will voor jou log ik efkes in,
Ik denk zelf dat jij je teveel focust op wie er drinken en dat zijn er best veel,
ben ik wel met je eens,
maar als je rondom je heenkijkt zie je ook best wel mensen die geen alcihol drinken hoor,
zo ervaar ik het wel dus kijk om je heen en vouila je ziet dan best wel mensen die niet drinken .

En wat betrefd dat vrolijk zijn , ach er zijn belangrijkere dingen toch;)

Enne Will, je blijft een kanjer hoor
en ook na de 21ste,
dan kun je er trots op terug zien
en je zoon kan dan trots op je zijn met een vader die echt wel standvastig blijft

Lieve knuf van me voor jou:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg van alcohol veel energie. Luisterde niet naar mijn lichaam Ging maar door.
Als ik het zwaar had beloofde ik mezelf al het wijntje bij thuiskomst. Zo bikkelde ik de dag door.

Als je drinkt is het verstandig Thiamine in te nemen . Na het stoppen zou ik het niet weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste verjaardag was toen ik 4 mnd droog stond
ikzelf had veel alcoholvrije drankjes gemaakt
en wat schetst m,n verbazing,
bijna allemaal gingen daaraan omdat ze het best lekker vonden
en niet omdat ik geen alcohol voor ze had:D

Dit wilde ik even hier kwijt ;)
is misschien een ondersteuning voor degene die het er moeilijk mee hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Meiske! Goed je weer eens te lezen.
En dank voor je steunende woorden!!

En jij ook, Sammy!

Fijn te horen dat het zo goed gaat met jullie.

Ga nu wat anders doen want heb de neiging hier te blijven plakken.
Tja, dan komt er weer niks terecht van de belastingen hihi.
Tot later!
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Valentine, jij hebt gekozen voor een andere weg om adb te zijn dan het adb-forum.
Dat vind ik prima en fijn voor je als dat goed gaat.
Adb is echter wel mijn forum waar ik veel heb geleerd en bijna 18 maanden droog sta.
Dat adb door sommigen uit rancune, mijn mening, om zeep wordt geholpen. Ja, daar zeg ik wat van.
Laat het gaan, het gaat over, en adb kan weer verder om mensen te helpen in: alcohol de baas worden.
Het onderwerp waar het hier om gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heee Bolletje,
JAAAAA heb net mijn eerste opdrachten gedaan. spannend he!

Er is daar overigens ook een forum maar daar woont niemand, de laatste berichten zijn maanden oud, hm daar heb je dan niks aan!
Kom ik toch gewoon lekker jullie vervelen ;-)

Ga weer rennen, zo een afspraak. maar kom zo even bijlezen!

Liefs
Dune

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Dune
je gaat goed zeg, toppie:present:

Hoi Meiske,
tijd niet gezien! Leuk weer eens iets van je te horen

en van alle anderen ook natuurlijk

Jammer... nog niets weer gehoord van JustMe
misschien heeft hij geen tijd..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...