niwi Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 niet dat ik weet, Desi....schijnt te komen van rekelvos, mannetjesvos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 26 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 Klopt, en ik geniet zooooo hard.Gisteravond zo hard onder veel druk gewerkt na de dagtaak in de haven, en gegarandeerd dat ik voor 2 maand serieus stak. Had me nu bereslecht gevoeld.Niet dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 Jetset ik ben aan het twijfelen gegaan door de manier van aanpak bij de instantie. Ik ben er weloverwogen en met een beetje angst(heb me moeten overwinnen) toch aan begonnen. In het gaan kwam door gebeurtenissen weer die twijfel. Die ben ik nog niet kwijt. Ik hoop dat ik volgende week tot een besluit kan komen. Ik voel me hier niet helemaal sterk bij. ZE zeggen dat dagtherapie het beste is maar ik heb nu eenmaal een wee gevoel daarbij nu. Dat is niet goed om dan maar overstag te gaan he? De tijd moet het leren. Ik heb tijd nodig. Ik heb lang nagedacht voor ik tot mijn beslissing van dagtherapie toe gaf en nu is er ff een verwarring ontstaan. Is niet goed om toch maar toe te geven denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 Bij ons is rekel iemand die van alles uitwreet. (of zoiets). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 Nee, niks stoms. Ik heb het uitgeprobeerd vorige week en begon al te twijfelen na een dag. Voelde niet echt goed. Vrijdag na een persoonlijk gesprek had ik nog meer twijfels. Hoop dat ik een goede beslissing alsnog kan nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 een vos verliest wel z'n haren maar niet z'n streken Dees succes met het nemen van een beslissing. moeilijk maar ja als je nog wat van je leven wilt maken........zul je toch moeten kiezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 Jetset. In welk stadium zit jij nu. Al lang ADB? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 Wat mijn begin betreft zou ik graag clean beginnen(na lange tijd van abstinentie) en niet beginnen met een restant van meer dan een jaar geleden. Is dat een abnormale eis dan? Ik voel dit als vooroordelen. Doe ik ook niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 het inzicht is er wel, Jet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 tja, Jetset...achteraf was het vnl mijn hoogmoed wat me tegenhield...ik zou het zelf wel oplossen, ik kon dat allemaal zelf wel...en alleenmaar na vele teleurstellingen heb ik moeten toegeven dat ik er niks van kon...na weggestuurd door de prof.hulpverlening ben ik bij AA binnen gesukkeld...en dan kreeg ik ook dat inzicht... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 Jetset: Je reactie om 13.21 uur. Ik sla achterover. Jij raakt mijn hoe noemen ze dat ook al weer : mijn Chi. Ik moet nu diep ademhalen...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 en ik wil zeker de regie niet uit handen geven, ook niet voor een stukje, aan hulpverleners, dat maakt me te afhankelijk....de volledige overgave natuurlijk wel...de nederigheid om tegenover mezelf toe te geven dat ik niet kan drinken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 Trouwens bij de AA voel ik me wel goed. Is het de manier van aanpakken dan. De Twaalf Stappen?. Denk het wel. ik heb ik ook ingebracht bij de GGZ. Ja dat konden ze wel begijpen. Bull-shit ze snappen er niks van.Anders konden ze wel begrip voor elkaar hebben en samenwerken. Ik voel me goed bij de AA en niet bij de GGZ. Jaja..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 dat gevoel had ik ook, Desi.Bij AA trof ik lotgenoten, ze begrepen me...spraken dezelfde taal.De prof.hulpverlening verkondigde voor mij boekenwijsheid wat me niet aansprak....theoretisch meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 Inderdaad Niwi. Dat is mijn diep buik gevoel ook. De AA weet waar ze over spreken. De GGZ praat uit boeken. Ik heb hier echt een probleem mee want iedereeen denkt dat boeken spreken en alles oplossen. Ik ga meer voor mijn gevoel. Kijk naar de psychologie van de laatste decennia. Komt allemaal terug maar oplossingen zijn er niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 Bij de AA hebben ze mijn drinken verpest...en dat is maar goed ook... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 Nu heb ik iets gezegd waar ik bang van ben. Sorry als dat onzin blijkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 ja, Desi,ik ben jarenlang geleefd door de drank, en daardoor door anderen die ging bepalen wat ik moest en laten....waardoor ik nog meer ging drinken.Ik heb nu alle vrijheid om zelf te mogen bepalen wat ik doe en niet doe....en geen afhankelijkheid meer.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 bang voor wat Desi ?....voor je gevoel ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 Ja Niwi, ik wil niet meer geleefd worden. Ik wil inderdaad mijn eigen gevoel volgen. Door de druk van anderen is het zo veel moeilijker. De anderen bedoelen het goed maar ik Voel dat alsof ik gedwongen wordt. Dit kan ik niet aan gaat boven mijn principes van geluk. Ik verweer me dan en dat gaat niet goed en voelt voor anderen alsof ik niet wil veranderen. Ik wil wel maar dan op mijn manier. Is dat zo erg dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 Wat ik ook geleerd heb bij AA, is te zeggen wat mijn gevoel is en in mijn eigen woorden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 nee, dat is helemaal niet erg, Desi,zo heb ik dat ook gedaan...3 jaar voor ik daadwerkelijk bij AA binnenviel, wilde ik er daar al naar toe, maar werd tegenhoudendoor hulpverleners, dokter en familie...in feite is mij 3 jaar nuchterheid onthouden, omdat ik maar moest doen wat anderen van me wilden...ik leefde zelf niet meer.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 om het nog maar eens aan te halen....vandaag dag 8.227ik alleen kan het, maar ik het niet alleen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 het gevoel tussen hamer en aambeeld te zitten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 Niwi:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden