blondie6173 Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 Niwi,Daarnaast vind ik bewustwording ook van belang...Zolang niet bewust van, waarom dan veranderen ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 ook goedemorgen een ieder... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 Hallo lieve bijgekomen mensen!Bol volgens mij is een mens het product van genen + milieu dus je kunt het nooit alleen maar afschuiven op wat je via je ouders hebt meegekregen in je aard. Het speelt wel mee, da's duidelijk! Wat er met die natuurlijke aanleg verder in het leven wordt gedaan is meer bepalend denk ik. Helaas (?) beginnen ook daar je ouders/familie al mee.....De mijne hadden bijv. niet in de gaten hoe onzeker ik eigenlijk was en hebben de lat altijd veel te hoog gelegd. Nou dat heb ik dus overgenomen en voor mij is het dan ook nooit goed genoeg. Van mezélf dan, hè?De bewustwording daarvan en de ontdekkingen die je er later over doet kunnen wel handvatten geven om er mee om te gaan. En nu herhaal ik eigenlijk in andere bewoordingen wat Fibo ook al zei.Zo zou ik eigenlijk boven de spiegel moeten plakken : "Je mag er zijn".......................Dat lieve Caro, is dus voor mij een probleem: tuurlijk vergiftig je niet wat je lief is, maar als je nou niet (genoeg) van jezelf houdt? Zelfhaat en destructie is menigeen niet vreemd geloof ik.En Fibo, Adam : hardliner, softy, hard of zacht ei..........ach, maakt het veel uit?Gelukkig zijn we allemaal verschillend. We komen hier samen omdat we allemaal een probleem hebben met alcohol. Maar.............ook dat kan weer op duizend verschillende manieren, toch?Ik ben het met jullie eens dat het niet goed is wanneer mensen elkaar zouden gaan steunen in het in stand houden van het probleem, daar mag van mij ook gerust (hard) op gewezen worden. Maar vooralsnog ga ik ervan uit dat iedereen elkaar op zijn/haar eigen manier probeert te helpen om het probleem de baas te worden.Druppie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 Bol ; Juist !!! Dat is wat ik bedoel... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 Tuurlijk moet je jezelf er van bewust zijn anders is het, gaan lopen zoals die ander vind dat je moet lopen.Ikzelf heb nog al eens dat ik op een moment voel wat die ander, jaren heeft gezegd. Dan pas, kan ik echt veranderen. Ik ben me er dan bewust van wat ik verkeerd doe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 Lieve Bol ik vrees dat ik je teleur moet stellen: wat wij in ons leven leren wordt helaas NIET opgeslagen in onze genen..................................................Elk nieuw mensje begint als een "tabula rasa"; een onbeschreven blad.Wat natuurlijk wèl helpt is de (levens-)ervaring die de ouders inmiddels hebben.Bijv. doordat ze zelf verslaafde ouders hadden hebben ze geleerd dat ze daar anders in dienen te handelen. Maar de aard van het beestje............................... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 Caro: heb nu net "Dare to Love"bekeken/geluisterd...................prachtig, ontroerend.Dankjewel Ga dr ff uit.Mooi weer, iets buiten doen.Fijne dag allen, tot de volgende keer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 [ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 he... wat jammer ben ik weer te laat...Ik vond het een prachtige discussie, maar ik snap ook wel dat je voor het mooie weer kiest.Dus een hele fijn dag in ieder geval Sara.Goeiemorgen Bolletje.Ik wil Tas wel feliciteren hoor daar ligt t niet aanmaar ik weet niet of ze de felicitaties in ontvangst komt nemenAnders had ze hier toch allang geweest??????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 Saar goeie morgen.Maar we krijgen toch met onze geboorte het kararter mee het ingekraste. Onze persoonlijkheid (masker) kunnen we veranderen ons karakter niet. Tenminste zo heb ik het geleerd.Zo liep ik net, tijdens het werken over onze bewustwoording, dat voor mij een harde aanpak niet zou werken. Ik zou me aangevallen voelen en in de verdediging schieten. Gewoon omdat ik op dat moment niet voel wat mensen bedoelen.En dan draait het niet meer om bewustwoording maar om kwaadheid op dat moment.Dus heb ik besloten om door te gaan met mijn manier om met mensen om te gaan. Dus geen harde aanpak. Ook heb ik nog steeds het gevoel, wie ben ik om een ander hard aan te pakken.Daar heb ik geen recht op. Ben verdorrie zelf zwaar verslaafd geweest, en heb er nog moeite mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 Nooit te laat Witte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 heb bezoek mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 B Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 200% gelijk blondie thnx;)Zeg je nou dat alcoholisme wel erfelijk is Alf? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 Graag gedaan Witte (waar heb ik eigenlijk 200% gelijk in) En weg ben ik nu...Ouders helpen in hun nieuwe huis !!! Latersss... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 H Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 [ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 J Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 ok de aanleg dus..Al duikend in mijn familiegeschiedenis, ben ik er wel achter gekomen dat alcohol een bovengemiddeld gewoon goed is in mijn woonplaats,maar dat de alcoholverslaving tot stand is gekomen door niet om kunnengaan met emoties.En volgens mij is dat ook iets wat je van huis uit mee krijgtDus dan komt t ook door de omgeving zou je kunnen zeggenWaar ik woon, wordt niks beargumenteerd. In de meeste gezinnen wordt niet gepraatNiet .... maar poetsen zoiets.dus leer je in principe niet echt te praten over wat je bezig houdIk noem het zelf altijd het waarom-daarom cultuurtjeDus een eigen mening vormen, uitten van gevoelens, gevoelens onder woorden brengenIs een hels karwei, als je dat niet van huis uit geleerd hebt.Ik weet ff niet hoe ik dit vehaal af wil maken eigenlijk Ik ben nog maar net wakker hahaIk stop er ff mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 I Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 Ik kom er later nog wel op terugsorry voor mn onsamenhangende verhaalIk ga de zon in.En tas ga ik ook feliciteren en een rustige maar gezellige verjaardag toewensen.Of ze nou wel of niet komt dat maakt ook helemaal niks uit..Lieve tas ik wens je een heel mooi jaar toe!!:musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 Zo is het eigenlijk ook Alf,Het zijn allemaal maar theorieen,maar de werkelijkheid is dat het elke dag keihard werken isEn voor je feest van vanmiddag (en mijn feest ooktevens)Iemand zei me een keer dat de slingers van een feest niet in de fles zitten........Daar ben ik het helemaal mee eens.Laterzzzzzzzz allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 wel goedemiddag allemaalWat heb ik een uitgesproken hekel aan mijn verjaardag!Maar als ik dit allemaal zie.............wordt ik stil en toch heel blijMet een klein traantje.........dank je wel!!!Zo, ik ben niet zo van de taartendus loempia's voor iedereen!:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 H Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 T Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden