Teveel Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 Hallo Catje,Welkom, denk dat je hier wel op je plaats bent.Ik ben ook zo 'n struikelend geval.Ben hier sinds februari, poosje goed gegaan dan weer eens op mijn bek, enz.Maar zonder dit forum had ik waarschijnlijk niet meer hoeven vallen, was ik al lang blijven liggen.Succes,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 nog een woestijnvos...den Harry se Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 Hai Niwi, we sjokken voort.Voel me al thuis in de woestijn, wil alleen nog maar... water!Alles goed bij jou?Hoelang betaal je je hypotheek al gewoon in plaats van van het statiegeld? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 alles prima, Harry....mijn slechtste dag nu is nog altijd beter dan mijn beste dag toen ik nog dronk...als je bedoelt hoe lang ik niet meer drink..??...de laatste keer was op 17 februari 1988 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 Geweldig man!Wordt deze oude vos waarempel een beetje jalours op zijn jonge soorgenoot.Pracht van een uitspraak trouwens:"mijn slechtste dag nu is nog altijd beter dan mijn beste dag toen ik nog dronk..."Als ik een tegeltjesfabriek had...Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 je hoeft ook niet jaloers te zijn op mijn verleden, Harryvos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 Harry,ik ben in aug.86 bij AA binnen gesukkeld...en toen ook al eens anderhalf jaar van de drank afgebleven,tot die ene dag, op 17/2 dus....maar dan heb ik wel ontzettend veel gedronken, het was net ofdie anderhalf jaar moest inhalen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catje2605 Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 oh haha,ik ben er dus al een poosje!!!toch gelukt dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 En wat is dan de aanleiding Niwi?Een gebeurtenis? Het idee dat je het wel weer aankon? Gewoon de balen en de kont tegen de krib?Weet je, ik heb intussen begrepen dat ik niet "normaal" kan drinken.Och, het is me wel vaak gelukt maar dan stopte ik niet omdat ik wilde stoppen maar omdat ik van mezelf moest stoppen.En dan liep ik te tandhakken, had ik veel beter helemaal niet kunnen drinken... had ik een fijnere dag/avond gehad.Ik ben ook een paar keer bij de AA geweest, geweldige mensen, maar bij stap 1 moet je bekennen dat je machteloos bent ten opzichte van alcohol.En dat kan ik (nog) niet, ben 15 jaar geleden gestopt met roken, een jaar of 13 helemaal niet gerookt en nu kan ik bij gelegenheid een sigaartje of een sigaretje roken en dan weer maanden of langer niet.En diep van binnen heb ik nog altijd de overtuiging dat me dat met drank ook gaat lukken.Daarom ga ik dus niet naar de AA, ik wil daar niet gaan zitten liegen.Voorlopig blijf ik in de woestijn, wordt rouwens tijd iets voor de nacht te zoeken, de temperatuur zakt snel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catje2605 Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 ja idd je kan beter helemaal niet beginnen als dat je het probeerd bij twee glaasjes te houden,want dat is toch succes niet verzekerd.Teminste ik ga meestal door tot ik er nog net niet bij neer val. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 het was de valse illusie van dat eerste glas, Harry....na anderhalf jaar zou eentje wel geen kwaad kunnen....ik zou het dan wel zelf doen...niet dus...het was dankzij die erkenning van machteloosheid dat ik nu niet meer drink... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 Harry,ik heb de rotsvaste overtuiging dat ik van de rest van mijn leven niet meer drinkenop een normale manier....gelukkig heb ik levenslang...anders wordt het zo levenskort bij mij..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bethanie Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 Catje, zie dat je vandaag nieuw bent. Welkom en hoop dat we wat voor je kunnen beteken. Ik nu misschien niet zoveel, zit even in een crisis, maar wil je wel even welkom heten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 wat ik hier neerschrijf, PPis een persoonlijke mening of een persoonlijke ervaringzodat niemand zich aangevallen hoeft te voelen...mijn mening hoeft dan ook de jouwe niet te zijn he... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catje2605 Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 hee bethanie,ik ben hier sinds vandaag ja,puur omdat ik dus ook in een crisis ben beland,en het wordt tijd voor actie.Al zie ik nu nog ff niet in hoe.Dit is hopelijk de eerste stap in de goede richtingliefs catje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 Ja Niwi, dat zie ik ook.Dat eerste glas, dat nemen is een giga risico, een enkele keer lukt het om het bij een paar te houden.Maar dan nog is dat niet fijn want na die paar wil ik meer en meer en meer...iEn meestal lukt het niet om te stoppen voor ik helemaal van het padje ben.Ik weet het allemaal maar die erkenning, die bekentenis, die moet moet van binnen komen, uit je hart.En zover ben ik dus nog niet.Maar ik hou vol, het is allemaal zo veel mooier als je niet drinkt.Vanmiddag had ik een fles Frans gedistilleerd vast, we hebben van alles in huis, en zei uit gekheid tegen W. dat wil ik vanavond bij de koffie.En wat denk je, kreeg net koffie met een bel... terwijl ze zo 'hekel aan dat drinken van mij heeft.Ach, ze is zo buitengewoon lief.Ik heb hem niet genomen, hij staat weer op het aanrecht, en eigenlijk ben ik daar best trots op.En het klinkt misschien gek maar dit stimuleert me, er is geen dwang.Kan slecht tegen regels en bevelen, heb de neiging daar dan juist tegen in te gaan, vandaar misschien? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 Onderschat nooit een vrouw Harry;)als ik W was zou ik je ook af en toe testen(schreef eerst per abuis teasen, kan ook he) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 geef je dan zelf die bekentenis niet aan, Harry ???je wilt dan steeds meer en meer.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 Noor, poosje niet gelezen hierhoe gaat het met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 Teasen ja dat past bij mijn W. maar testen, en als het wel zo is ben ik gelukkig geslaagd Jane.Ik worstel er mee Niwi, en op een moment zal ik wel boven komen.Hoewel, dat slaat eigenlijk nergens op, ik ben nu boven en droog en niet van plan nog een keer nat en onder te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 dus toch die erkenning, Harry ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 Ha Catje,Je hebt ons gevonden zie ikSorrie voor de late reactie,ik was even T.V. kijken.Goeienavond Jane,Leuke dag gehad vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 Harry,Tof zeg, dat je die bel toch lekker niet genomen hebt.Mag terecht trots zijn op jezelf.Uit jezelf iets niet doen, voelt idd. beter dan onder dwang iets niet doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 Verstandelijk "Ja" Niwi maar gevoelsmatig nog niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 maak je het dan niet moeilijker dan het eigenlijk is, Harry ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden