Spring naar bijdragen

hello its me again zondag 10 oktober

bloempje

Aanbevolen berichten

Hallo Catje,

Welkom, denk dat je hier wel op je plaats bent.
Ik ben ook zo 'n struikelend geval.
Ben hier sinds februari, poosje goed gegaan dan weer eens op mijn bek, enz.
Maar zonder dit forum had ik waarschijnlijk niet meer hoeven vallen, was ik al lang blijven liggen.

Succes,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

En wat is dan de aanleiding Niwi?
Een gebeurtenis? Het idee dat je het wel weer aankon? Gewoon de balen en de kont tegen de krib?

Weet je, ik heb intussen begrepen dat ik niet "normaal" kan drinken.
Och, het is me wel vaak gelukt maar dan stopte ik niet omdat ik wilde stoppen maar omdat ik van mezelf moest stoppen.
En dan liep ik te tandhakken, had ik veel beter helemaal niet kunnen drinken... had ik een fijnere dag/avond gehad.

Ik ben ook een paar keer bij de AA geweest, geweldige mensen, maar bij stap 1 moet je bekennen dat je machteloos bent ten opzichte van alcohol.
En dat kan ik (nog) niet, ben 15 jaar geleden gestopt met roken, een jaar of 13 helemaal niet gerookt en nu kan ik bij gelegenheid een sigaartje of een sigaretje roken en dan weer maanden of langer niet.
En diep van binnen heb ik nog altijd de overtuiging dat me dat met drank ook gaat lukken.
Daarom ga ik dus niet naar de AA, ik wil daar niet gaan zitten liegen.

Voorlopig blijf ik in de woestijn, wordt rouwens tijd iets voor de nacht te zoeken, de temperatuur zakt snel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Niwi, dat zie ik ook.
Dat eerste glas, dat nemen is een giga risico, een enkele keer lukt het om het bij een paar te houden.
Maar dan nog is dat niet fijn want na die paar wil ik meer en meer en meer...i
En meestal lukt het niet om te stoppen voor ik helemaal van het padje ben.

Ik weet het allemaal maar die erkenning, die bekentenis, die moet moet van binnen komen, uit je hart.
En zover ben ik dus nog niet.

Maar ik hou vol, het is allemaal zo veel mooier als je niet drinkt.

Vanmiddag had ik een fles Frans gedistilleerd vast, we hebben van alles in huis, en zei uit gekheid tegen W. dat wil ik vanavond bij de koffie.
En wat denk je, kreeg net koffie met een bel... terwijl ze zo 'hekel aan dat drinken van mij heeft.
Ach, ze is zo buitengewoon lief.
Ik heb hem niet genomen, hij staat weer op het aanrecht, en eigenlijk ben ik daar best trots op.
En het klinkt misschien gek maar dit stimuleert me, er is geen dwang.
Kan slecht tegen regels en bevelen, heb de neiging daar dan juist tegen in te gaan, vandaar misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teasen ja dat past bij mijn W. maar testen, en als het wel zo is ben ik gelukkig geslaagd Jane.

Ik worstel er mee Niwi, en op een moment zal ik wel boven komen.
Hoewel, dat slaat eigenlijk nergens op, ik ben nu boven en droog en niet van plan nog een keer nat en onder te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...