Martens Geplaatst 12 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 Is het niet een beetje hoeveel waarde jij daar zelf aan hecht? Dat heb ik ook door schade en schande moeten ondervinden. Nu ben ik zo ver dat ik op veel momenten lak heb aan de geldende normen en het interesseert mij al helemaal niet zo heel veel meer hoe een ander over mij denkt. Als ie het maar niet in zijn hoofd haalt om mij een aai over mijn bol te geven.Welke verschillen moet je kunnen zien om te overleven? Die snap ik niet helemaal. En wat is het verschil tussen mensen met een handicap of mensen zonder? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 Martens, mijn frustratie van gehandicapte mensen, je wil ze helpen, met moeite mag dat! :-)) Gaan je vervolgens tot op het uitschelden omdat je iets niet voor ze doet. Wat mij betreft moet er wederzijds respect zijn, en kan je niet verzuipen in iemands shit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martens Geplaatst 12 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 Ai, ik voel 'm al. Wat je altijd voor ogen moet houden (ik spreek voor mijzelf) ook al zit iemand in een rolstoel, dat maakt hem niet per definitie hulpbehoefend. Ieder mens wil zijn eigen autonomie bewaren. Ik ben ook zo'n klojo die spontane hulp meestal afwijst. Als ik hulp nodig heb, dan vraag ik daar wel om. Het is natuurlijk wat anders als iemand gaat schelden omdat je iets niet doet. Die kan natuurlijk niet. En ieder mens is gelijk, tot het tegendeel bewezen is. Dat betekend dat iedereen respect voor de ander moet hebben. Een norm die ik nimmer zal overschrijden tenzij daar écht aanleiding voor is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 En dan ben ik eerlijk, mijn hekel aan gehandicapte mensen, ons verschil tussen levens, dat we daar geen respect voor hebben. Enkel het negatief zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 Het is eigenlijk geen hekel hebben aan, het is de niet spreekbare taal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martens Geplaatst 12 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 Hoe kom je er bij dat het leven van een gehandicapte (en ik spreek maar weer voor mijzelf) zoveel verschilt van jou leven. We leven in dezelfde wereld zitten in dezelfde shit. Ik zit in een rolstoel en ben alcoholist, jij staat op je benen en zit waarschijnlijk ook niet zomaar op dit forum. Ik ben getrouwd en gescheiden, niets menselijks is mij vreemd. Same shit zie je? Het grote verschil wordt gemaakt dat een gehandicapte vaak veel harder moet vechten om zijn plekje in de maatschappij te kunnen claimen. Dat verbitterd en dat geeft soms ongewenst gedrag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 En volgens mij vind ik jou een toffe klojo die dan niet kan lopen :-)) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 12 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 Ik ga er een nachtje over slapen.En zolang ze een ander niet tot last zijn heb ik aan geen mens een hekel.Gehandicapt, reus, dwerg, lelijk, mooi, wit, zwart enz. er zitten fantastische mensen tussen en er zitten kwallen tussen.Maar over het algemeen, meer dan 99%, bedoelt het goed en is waardevol om er met zijn allen deze, onze, wereld van te maken.Truste allemaal en tot morgen, dan houden we het droog of matig, maar net wat je met jezelf hebt afgesproken.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martens Geplaatst 12 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 Nou, dat vind ik een geweldig compliment. dankjewel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martens Geplaatst 12 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 Droom zacht Harry. En zelfs die ene procent heeft nog wel ergens een vriend die ze mogen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 Ik ook niet! Nooit gedaan ook grommm Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martens Geplaatst 12 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 Nou het is welletjes aan deze kant. Mazzel en stay ahead! Tot morgen wellicht. zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 12 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 Wat een bijzondere uitwisseling hier weer.Soms lees ik en ben oprecht verbaast over de eerlijkheid enzo.Ik vind het ook fijn dat Harry hier veel is. Ik heb wat met Harry. Okee dus!! En ik lees Blondie graag.Zet m op mensen!!Als ik wat meer tijd heb vertel ik wat meer over mezelf!Trusten.xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 13 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2010 * Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden