Spring naar bijdragen

Hallo Allemaal

Joost

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Allereerst super bedankt voor het warme welkom hier. Dat geeft veel steun.
Sinds dinsdag sta ik helemaal droog en dat gaat wonderbaarlijk goed. Zelfs de moeilijke momenten op een dag kan ik vrij gemakkelijk over heen stappen.
Ik weet dat dat de invloed is van de refusal, i.i.g de angst om ziek te worden is groter dan de behoefte om te drinken.
Voel me fitter, behalve vandaag, maar dat is een verkoudheidje.
En zelfs mensen, vaste gasten in de zaak valt het op dat ik beter in mijn vel zit. Mijn partner is gelukkiger nu ze ziet dat ik serieus met mijn probleem aan de slag ben.
Ik heb geen moeite met het slikken van de pil en voor mij is het echt een hulp. Nu sta ik aan het begin van een lange weg en is dit een beetje euforisch maar ik heb goede hoop!
Ik heb het idereen in mijn omgeving verteld en er is niemand die raar gereageerd heeft, meer van 'O? Had jij een probleem dan?' Maar iedereen in mijn omgeving steunt me en vind het een prima stap.
Het feit dat niemand dacht dat ik een probleem had verbaasde ne wel. Blijkbaar kon ik het heel goed verbergen dat ik een stiekeme drinker was. Ik was nooit ladderzat, ik dronk langzaam de hele dag door totdat ik voor bedtijd wel dronken was. En ik functioneerde gewoon. Al merk ik nu dat nu de mist opgetrokken is er zoveel meer tijd in een dag zit en ik energieker ben en vrolijker ben. Tot nu toe geen sombere gedachten meer.
Natuurliijk is dit pas het begin en realiseer ik me dat ik niet te hard van stapel moet lopen, maar met de steun van mijn vrienden, dit forum en refusal gaat het de goede kant op.

Tot de volgende keer!

Groet Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joost, ik ervaarde het ook ongeveer zoals jij. Stoppen met drinken doet de ogen pas openen en doet je meer beseffen waar je mee bezig was. Het doet inderdaad erg goed als mensen zeggen dat je er beter uitziet. Dat gaat zelfs nog beteren :) Kringen rond de ogen en zo gaan ook weg na een tijdje.
Veel moed en sterkte om dit vol te houden! goed bezig alvast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat knap Joost dat het je goed af gaat zeg. Ikzelf merk ook dat met het slikken van refu. het me veel makkelijker af gaat dan zonder. Het is veel rustiger en inderdaad als ik trekmomenten heb zijn ze zo weg omdat ik weet wat het zou betekenen om wel te gaan drinken. Dat is een hel waar je dan doorheen gaat.
Blijf zo doorgaan man je bent erg goed bezig.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...