Spring naar bijdragen

Hoi Hoi,


Mari

Aanbevolen berichten

Ik ben Dieseltje en ben op deze site geland. Ik zal me even voorstellen, ben een vrouw, gelukkig getrouwd met uitwonende kinderen. Mijn alcoholprobleem? Ik drink overdag geen slok, maar als het 20.30 uur is gaat bij mij de knop om. Elke avond gaat er een liter rode wijn naar binnen!! Waarom?

Ik heb een echte kl**e jeugd gehad, laten we zeggen mishandeld. Mijn eerste huwelijk was niet veel beter, met mijn huidige man gaat het heel goed. Totdat hij een dwarslasy kreeg. Niet dat wij niet gelukkig zijn, maar dit is gebeurd door een (foutje) van het ziekenhuis. Eindelijk was ik gelukkig, en weer moest het fout gaan. Ik ben zovaak gekwetst en ik vertrouw geen mens meer. Mijn motto is:als je de mens leert kennen, ga je van dieren houden!! De reden dat ik alleen sàvonds drink is, omdat ik bang ben voor het donker! Niet letterlijk donker maar de grote boze wereld!! Met mijn man gaat het gelukkig een heel stuk beter, maar met mij niet. Ik ben boos op al die mensen die mij wat hebben aangedaan!!
Als ik heb gedronken valt al mijn onzekerheid weg, en kan ik de hele wereld aan, dan voel ik me sterk!!
Uiteraard helemaal verkeerd!! Maar overdag heb ik nergens geen last van. Ik sta rond 07.00 uur op.
Ik heb zelfs een eigen bedrijfje wat heel goed loopt! Ik kook ik poets, ik ben vrolijk, gelukkig maar om 20.30 gaat die knop om. WAAROM????

Groetjes Dieseltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wlkom, Mari/Dieseltje,
Waarom gaat die knop dan om? Wel, ik denk dat je ergens in jezelf altijd iets hebt van dan mag het. De dag zit er op en ik mag nu eindelijk rusten.
't Is natuurlijk wel ontzettend vroeg om naar bed te gaan, maar wellicht kun daardoor wel die gewoonte om dagelijks om half negen te gaan drinken doorbreken. Ook is het een heel goed idee om geen drank in huis te hebben. Vraag je man om je daarbij te helpen.
Ik wens je heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mari

Je vraagt je af waarom je steeds om 20.30 uur aan de drank gaat, terwijl je nu zelfs een eigen bedrijfje hebt, wat heel goed loopt! Je kookt ,poetst, bent vrolijk en gelukkig
maar in hetzelfde berichtje lees ik ook

-Ik heb een echte klote jeugd gehad,
-ben mishandeld.
-Mijn eerste huwelijk was niet veel beter
-Ik ben zovaak gekwetst en ik vertrouw geen mens meer.
-De reden dat ik alleen sàvonds drink is, omdat ik bang ben voor het donker! Niet letterlijk donker maar de grote boze wereld!!
-Met mijn man gaat het gelukkig een heel stuk beter, maar met mij niet.
- Ik ben boos op al die mensen die mij wat hebben aangedaan!!
-Als ik heb gedronken valt al mijn onzekerheid weg

Het klinkt mij in oren dat jij je hele leven al meer moet dragen, dan je ervoor terug krijgt.
Dat jij de drijfende kracht bent in je huwelijk en dat je daarom om 20.30 uur moet drinken omdat je gewoon 'op' bent.

Onder Tips en adviezen (bovenin rechts klikken en zoeken) staan de Cirkels van van DijkMisschien moet je die een keertje lezen. Ik heb er onderstaand stukje uit gekopieerd omdat ik denk dat jij jezelf daar wel in kan herkennen.

quote
============
5. DE SOCIALE CIRKEL BIJ ALCOHOLISTEN.

Een opvallende trek van veel alcoholisten is dat zij er veel belang aan hechten om mee te draaien op hun plek in de maatschappij volgens de regels die zij vinden dat er op die plek gelden.

Met grote regelmaat zijn dit ook de regels die de andere deelnemers aan dit systeem aan zichzelf en anderen stellen; maar het komt ook voor dat anderen zo streng helemaal niet zijn, maar dat iemand alleen zichzelf zulke opdrachten geeft. Er lijkt wel een taboe op afwijken te bestaan.
Men moet alles kunnen wat een ander ook kan. [dit fenomeen staat wel bekend als iets niet kunnen kan niet].

Neem als voorbeeld een vrouw die vindt dat ze een goede echtgenote moet zijn die altijd klaar staat om haar man op te vangen, een moeder die altijd tijd heeft voor haar kinderen, een schoondochter die altijd bereid is haar schoonmoeder bij te springen, een vriendin die altijd een luisterend oor heeft, een werkneemster op wie altijd gerekend kan worden, en natuurlijk ook een leuke buurvrouw die gezellig een glaasje meedrinkt. Dan draait ze natuurlijk dol.
Met een beetje pech merkt niemand het, omdat ze zelf vindt dat het ook nog allemaal vanzelfsprekend moet zijn. Gaat ze teveel alcohol gebruiken, dan faalt ze op een gegeven moment als echtgenote, als moeder, als schoondochter, als vriendin, als werkneemster en als buurvrouw[9].

Als men op deze manier in het leven staat, kan er overbelasting ontstaan, met allerlei klachten als gevolg: oververmoeidheid, spanningsklachten, relatieproblemen. Het gedrag aanpassen mag niet; men moet immers kunnen volhouden wat anderen ook kunnen volhouden.
Alcoholgebruik is een mogelijkheid om deze situatie langer te kunnen voortzetten, en het is een geaccepteerde manier binnen het eigen sociale gebeuren. De sherry van de huisvrouw, de pils van de bouwvakker en de whisky van de zakenman horen bij het zo belangrijke gewenste rolpatroon.

Begint zich een alcoholprobleem te ontwikkelen, dan treedt er een zeer interessant fenomeen op. Tengevolge waarschijnlijk van de andere drie Cirkels, krijgt men meer behoefte aan alcohol dan in de sociale omgeving gebruikelijk is. Er komen signalen dat men begint af te wijken, en dat mocht nu eenmaal niet. De oplossing wordt er niet in gezocht dat men het alcoholgebruik vermindert, maar dat men indien mogelijk de sociale omgeving aanpast.
===========
unquote

Ik zou de internetbehandeling gaan doen van Alcohol de baas of naar de AA gaan als ik jouw was want dit hou je niet vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mari

Als je op het logo links boven klikt dan kom je bij hun site. Het is anoniem en erg profesioneel.
Ze gaan je leren met je drankprobleem om te gaan, op een manier die bij jouw past.
Dat kan minderen zijn of stoppen of een limit zetten elke week.
Bovendien geven ze je handvatten om het allemaal aan te kunnen en leren ze je op een eerlijke manier naar je leven te kijken,

Als je je aanmeld heb je drie mogelijkheden.
je doet het gratis, hiervoor kun je op een wachtlijst komen. Het beste is dan, dat je het elke dag een paar keer probeert. Dan kom je er vanzelf tussen.

Je kunt je opgeven en dan via de huisarts betaald je zorgverzekering ervoor.

Of je kunt het zelf betalen.

Er zijn veel mensen op het forum die de behandeling hebben gedaan en maar weinigen die er geen baat bij hebben gehad.
Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dieseltje,

Zo herkenbaar, hoe je even vlucht van alles met die liter elke dag.....terwijl je weet dat het niet okay is, want je wil je lichaam niet ook nog eens zoveel pijn doen...ik denk dat je zeker ook iets met je boosheid moet doen, zoveel boosheid is niet goed voor een mens (je hoeft dat wat jou aangedaan is niet emotioneel keer op keer weer te beleven, toch?!).....geluk in jezelf is de beste revenge!

Uiteindelijk is het gewoon een kwestie van NU beginnen met die eerste te laten staan,

liefs
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Welkom Dusti, Mari,

Ten eerste, het is nooit te laat om het weer op te pakken.

Directe tips om te stoppen heb ik niet, anders dan het drinken te laten. En

dan komt er inderdaad veel op je af. Wat voor jou het beste week ik niet.

Wat mij helpt is het benoemen, het duidelijk krijgen. Schrijven kan daar bij

helpen, maar ook praten. Maar ook er over lezen. Herkenning. Niet de

enigste zijn.

Ander klein probleempje nu voor hier is dat je nu twee accounts hebt. En

dat vinden de makers van deze site niet goed. Ik heb dat al vaker gezien

en het kan zijn dat ze je account gaan blokkeren.

Veel succes. Weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...