Spring naar bijdragen

zondag 16 januari


igor

Aanbevolen berichten

Ik ben de afgelopen 25 jaar op zoek geweest naar naar een manier om mn ellendige jeugd in stand te houden.. Ik wist tenslotte niet beter dan dat. Dus ik heb het rotgevoel in stand gehouden. Het eerste wat me opviel toen ik eens begonnen was met minderen, is dat de kater ook een roes is. Een fantastisch excuus om je rot te voelen. En als je dat gewend bent is dat veilig.
Dat is voor mij een opzienbaring.
Nu het geluk me meer toekomt weet ik niet wat me overkomt. Ken dat helemaal niet, dat mensen lief zijn en onvoorwaardelijkheid, geduld en compassie hebben. Niet meer alleen. Echt een gekke ervaring.
Heb nog wel eens de neiging om boos te worden, maar dat hoeft niet meer. Gek is dat....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 365
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rudy,
Heel goed met ons
Heb nu een lat relatie met ex, en dat gaat echt veel en veel beter.
Hij heeft er wat meer moeite mee dan ik, maar ik ben supergelukkig nu, en hoop dat hij dat ook wordt.
Gaan waarschijnlijk half juni weer samen op vakantie, wat hem zichtbaar goed deed toen ik dat voorstelde.
Drank is uit ons leven, tenminste zeker bij mij, en wat hij achter de schermen doet weet ik niet.
Maar sinds ik weg ben (nu een jaar) heb ik hem nooit meer met drank gezien.
Wat kan alles dan veranderen he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepie waarom is het eng om niet meer mee te doen met de rest die wel drinkt?
Ik vind, als ik nuchter ben, het een akelig idee om zat te zijn. Jezelf niet meer in de hand te hebben, rare dingen doen naar of met mensen, beloften maken waar ik naderhand niets meer van af wist, telefoneren en dat niet meer weten.
Gaar rijden met de auto als ik gezopen had. Maar eng om niet mee te drinken, snap ik niet zo goed. Maar ik geloof je wel hoor. Ik vind het altijd een onprettig gevoel als ik als eniste nuchtere bij een stelletje zatte mensen te zitten, en soms krijg ik wel de behoefte om mee te doen met die zatten. Behoefte om ff alles te vergeten en helemaal los te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee geen jenever tranen ....

woman; zo had ik het nog nooit bekeken maar is natuurlijk wel zo. We houden zelf dingen in stand.

weet je wat ik ook heel erg heb? ritueelen. En blijkbaar vind ik ze heel belangrijk. en dat merk ik pas wanneer ze verstoord worden. Bijvoorbeeld wakker gemaakt worden, kusje, thee, brood koffie en dan pas aktie. Maar zo heb ik er eigenlijk heel veel.... of andere autistiese verwante. Het wc papier moet zo hangen met het papier van de muur af....

Herkenbaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman als je niet meer drinkt en gestopt bent met overleven, komen er mensen op je pad
die positief willen bijdragen aan je nieuwe leven.
Zonder er iets voor terug te verlangen.
Je hoeft er alleen maar voor open te staan.
Noem het maar geschenken verkregen door te stoppen of te minderen met drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos!!! wat leuk je hier te zien. Inmiddels leer ik alweer nieuwe mensen kennen hier.
Wel grappig als je een dagje meeleest ga je het weer snappen.

Zo'n 11 jaar geleden heb ik vijf jaren niet gedronken.
Voordat ik stopte was ik helemaal niks meer.
Ik durfde niks meer en ja dat hart sloeg op hol, pijn op de borst, hyperventilatie en paniekaanvallen snachts. Ik wist als ik zo doorga dan leef ik niet meer lang. Ik was er zo ellendig aan toe, niet te geloven gewoon.

Stoppen met de drank en het komt weer goed. Maar als je er zo erg aan toe bent dan moet je echt per dag leven, je kan niet vooruit kijken.

Op het moment dat ik stopte veranderde mijn leven compleet. Allerlei dingen kwamen op mijn pad.
Ik herinner me nog de zaterdagochtend dat ik voor het eerst sinds tijden op de mark liep met mijn gezin. Alles was zo mooi, zo kleurig en alles rook zo lekker.

Na die vijf jaar ging het plots niet zo goed met een aantal familieleden en twee zijn er overleden.
Ik kon daar niks mee. Nog steeds moest ik leren hoe met die emoties om te gaan.
Toen ben ik weer gaan drinken, maar heb hier aan de bel getrokken om de cursus alcohol de baas te volgen. Sindsdien gaat het eigenlijk heel goed met het drankgebruik.
Een echte terugval heb ik niet meer gehad, wel de nodige uitglijders.
Die maken me nu minder bang en daardoor kom ik weer snel op het rechte pad.

Vandaag drink ik niet en dat wil ik morgen ook weer zeggen, we zullen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...