Otje Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Ik ben de afgelopen 25 jaar op zoek geweest naar naar een manier om mn ellendige jeugd in stand te houden.. Ik wist tenslotte niet beter dan dat. Dus ik heb het rotgevoel in stand gehouden. Het eerste wat me opviel toen ik eens begonnen was met minderen, is dat de kater ook een roes is. Een fantastisch excuus om je rot te voelen. En als je dat gewend bent is dat veilig. Dat is voor mij een opzienbaring. Nu het geluk me meer toekomt weet ik niet wat me overkomt. Ken dat helemaal niet, dat mensen lief zijn en onvoorwaardelijkheid, geduld en compassie hebben. Niet meer alleen. Echt een gekke ervaring. Heb nog wel eens de neiging om boos te worden, maar dat hoeft niet meer. Gek is dat.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Daar is onze Rap. weer, hoe is ie meis? heb je een prettige zondag gehad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Rudy,Heel goed met onsHeb nu een lat relatie met ex, en dat gaat echt veel en veel beter.Hij heeft er wat meer moeite mee dan ik, maar ik ben supergelukkig nu, en hoop dat hij dat ook wordt.Gaan waarschijnlijk half juni weer samen op vakantie, wat hem zichtbaar goed deed toen ik dat voorstelde.Drank is uit ons leven, tenminste zeker bij mij, en wat hij achter de schermen doet weet ik niet.Maar sinds ik weg ben (nu een jaar) heb ik hem nooit meer met drank gezien.Wat kan alles dan veranderen he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 wat zit een mens toch raar in elkaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Snoepje ik kijk niet zozeer naar mijn omgeving maar meer naar mijzelf.Ik mag er niet aan denken weer te gaan drinken na alles wat ik nu weet en heb bereikt zonder drank.Ik zou me moeten schamen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Heej Bollie,Ja, gezellig geweest hoor,Flink stuk gelopen vanmiddag met LATex, vanochtend yogaEn sinds een uurtje of 5, lekker gekeuteld in mijn huisje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat.Ik wens je veel geluk en liefde op jullie nieuw ingeslagen pad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Snoepie waarom is het eng om niet meer mee te doen met de rest die wel drinkt?Ik vind, als ik nuchter ben, het een akelig idee om zat te zijn. Jezelf niet meer in de hand te hebben, rare dingen doen naar of met mensen, beloften maken waar ik naderhand niets meer van af wist, telefoneren en dat niet meer weten.Gaar rijden met de auto als ik gezopen had. Maar eng om niet mee te drinken, snap ik niet zo goed. Maar ik geloof je wel hoor. Ik vind het altijd een onprettig gevoel als ik als eniste nuchtere bij een stelletje zatte mensen te zitten, en soms krijg ik wel de behoefte om mee te doen met die zatten. Behoefte om ff alles te vergeten en helemaal los te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Woman,Een:present:voor jou Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 hey rapilosik kan je nog nietmaar ik heb ook een lat relatie met me exhaast twintig jaar getrouwd geweestnu twee jaar gescheiden en weer een lat relatie hoofdzakelijk alleen de weekendengaat nog niet echt perfect maar we kunnen nu tenminste afstand nemen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 nee geen jenever tranen ....woman; zo had ik het nog nooit bekeken maar is natuurlijk wel zo. We houden zelf dingen in stand.weet je wat ik ook heel erg heb? ritueelen. En blijkbaar vind ik ze heel belangrijk. en dat merk ik pas wanneer ze verstoord worden. Bijvoorbeeld wakker gemaakt worden, kusje, thee, brood koffie en dan pas aktie. Maar zo heb ik er eigenlijk heel veel.... of andere autistiese verwante. Het wc papier moet zo hangen met het papier van de muur af.... Herkenbaar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Thanks Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Rap. fijn om te horen wijfie. Heerlijk is dat hé? Een beetje keutelen rond of in het huis. Net doen waar je zin in hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Snoepje,Goh, wat leuk om te horen.Hoop dat het voor jullie weer net zo fijn wordt als bij ons.Toch hoor je dat niet zo vaak he; latten met je ex.Wij waren meer dan 30 jaar getrouwd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Woman als je niet meer drinkt en gestopt bent met overleven, komen er mensen op je paddie positief willen bijdragen aan je nieuwe leven.Zonder er iets voor terug te verlangen.Je hoeft er alleen maar voor open te staan.Noem het maar geschenken verkregen door te stoppen of te minderen met drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Ja, lekker hoor Bol,Ben ook zo blij en trots op mijn huisje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Klopt Rapilos meestal zijn personen zo ernstig beschadigd dat samen leven niet meer mogelijk is.Houden van betekend niet altijd, dat je ook samen kunt leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Vrouw is weer op het honk, ik ben weg.Fijne avond allemaal en laat de eerste staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Daaaaaaaag Rudy, tot weer eens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Dag Rudy, tot de volgende keer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Hoi An,Hoe is het nu met jou ?Herinner me nog veel van je in mijn beginfase op het forum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Oh, lees je net bij wie is wie Ann,Weet dus al een beetje hoe het nu gaat.Is misschien een goed idee van jou om elke dag de stelling in te nemen; vandaag drink ik niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Bah... De trek blijft, de misselijkheid en duizeligheid ook...Inclusief hartkloppingen.Ga mn zus bellen, voelt niet goed !!! medicatie... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Rapilos!!! wat leuk je hier te zien. Inmiddels leer ik alweer nieuwe mensen kennen hier.Wel grappig als je een dagje meeleest ga je het weer snappen.Zo'n 11 jaar geleden heb ik vijf jaren niet gedronken.Voordat ik stopte was ik helemaal niks meer.Ik durfde niks meer en ja dat hart sloeg op hol, pijn op de borst, hyperventilatie en paniekaanvallen snachts. Ik wist als ik zo doorga dan leef ik niet meer lang. Ik was er zo ellendig aan toe, niet te geloven gewoon.Stoppen met de drank en het komt weer goed. Maar als je er zo erg aan toe bent dan moet je echt per dag leven, je kan niet vooruit kijken.Op het moment dat ik stopte veranderde mijn leven compleet. Allerlei dingen kwamen op mijn pad.Ik herinner me nog de zaterdagochtend dat ik voor het eerst sinds tijden op de mark liep met mijn gezin. Alles was zo mooi, zo kleurig en alles rook zo lekker.Na die vijf jaar ging het plots niet zo goed met een aantal familieleden en twee zijn er overleden.Ik kon daar niks mee. Nog steeds moest ik leren hoe met die emoties om te gaan.Toen ben ik weer gaan drinken, maar heb hier aan de bel getrokken om de cursus alcohol de baas te volgen. Sindsdien gaat het eigenlijk heel goed met het drankgebruik.Een echte terugval heb ik niet meer gehad, wel de nodige uitglijders.Die maken me nu minder bang en daardoor kom ik weer snel op het rechte pad.Vandaag drink ik niet en dat wil ik morgen ook weer zeggen, we zullen zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 hey bolletjeik vind het leven gewoon eng zonder drankniet alles natuurlijkmaar inderdaad om gewoon de nuchtere te zijnals je om je heen kijk draai toch heel veel om dranken nu heb je geen keus meerhet mag gewoon niet meer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden