henk Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 goeie nacht gaby Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 ons Sjoske se.....let wel, Josje, niet iedereen is begrijpend, er schijnt nog steeds een taboe op te rusten... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 zal ik iets uitleggen primula?ik ben daar heel goed in! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 hallo niwi,we reageren verschillend, zie ik...kan zijn dat jij andere ervaringen hebt...ik heb toch het idee dat dat taboezich vooral afspeelt in het hoofd van de verslaafde... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 hallo Henk,het ligt er ook aan tegen wie je het verteld...of laat blijken dat je niet meer drinkt...veel vrienden kwamen niet meer bij mij op bezoek omdat er niks meer te halen viel....een enkeling bleef nog wel komen, dat waren de echte.....weer anderen reageerden weer bot..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 Er zijn mensen die tegen me zeggen, ach het valt toch wel mee en ook soms aandringen, maar vaak hebben ze dan zelf een probleem met alcohol merk ik. Maar als je jezelf zeker opstelt, hebben mensen ook wel weer bewondering. Mijn ervaring tot nu toe is wel dat de meesten heel positief reageren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 Ben je die mensen ook helemaal verloren Niwi? Of kwamen ze toch later weer terug? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 sommigen heb ik nadien nog wel eens gezien, Josje,en vroegen dan of ik nog steeds niet dronk....nou, nee dusMaar eerlijk beschouwd ook....als ik weer om zou moeten gaanmet "vrienden" die veel drinken en mij proberen over te halen of zo....nee, dan liever toch niet....het zou een gevaar voor mijn nuchterheid kunnen zijn.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 Ja Primula, ik sta er ook van versteld hoe mensen hier eigenlijk op reageren Sinds gisteren weten ook 2 collega's het van me, was niet de bedoeling om het te vertellen maar het had een reden dat ik over dit forum ging beginnen. En ja, dan komt het verhaal...........Een van beide kent me al 20 jaar en heeft mij natuurlijk wel vaker meegemaakt onder invloed 'van' op feestjes En gisteren vertelde ze me dat ze het een enorme knappe stap van me vond dat ik dit had ingezien en met hulp bezig ben..............en dat deed me enorm goed om te horen!! Ook mijn vriendinnen vanmiddag waren super trots op me....dat ik het al eerlijk heb verteld en dat ik dit toch maar weer allemaal in mijn uppie doe.Vervolgens bij het weg gaan kreeg ik nog een steun: en als je vanaf morgen moeilijke momenten krijgt met niet roken.....sms ons, wij steunen je!! Zooo enorm lief Geeft me dan echt weer kracht om nog meer mijn best te doen bij zowel het alcohol als niet roken proces.En ik krijg steeds meer maling wat anderen mensen ervan vinden.IK BEN GOED BEZIG..........dat kan IK van mezelf zeggen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 ja, het zal ook wel van je omgeving afhangen...dan heb jij dus geluk josje!en niwi misschien ook,want het is best wel eens goedom de echte vrienden over te houden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 ligt er aan wie de echte vrienden zijn, Henk....het kaf zal zich automatisch van het koren scheiden, denk ik....Maar tegenwoordig voel ik er weinig meer voor om uit te leggen waarom ik niet drink....ik heb dat destijds te vaak moeten doen aan de prof.hulpverlening, dokters en familie.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 fantastisch sha, jij gaat echt lekker!meen ikschrok een beetje van dat knokkendat je vanavond noemde...is het echt nog zo erg? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 Dag allemaal: bednakt voor reacties.Ik rook ook maar Shahire knap dat je beide aanpakt. Ik ben daar (nog) niet aan toe.Een paar weken geleden begon ik in het boek van Jan Geurtz: in 1 dag van het roken af. Een HEEL aardig en goed boek. Hij pleit er voor om tegelijk ook een andere verslaving aan te pakken als je die hebt. Daar zit wel wat in denk ik, maar ik kan dat niet. Zoek zeker nu af en toe ""troost"" bij een sigaret.Neemt niet weg dat ik van het roken af zou willen.Maar voorlopig heb ik aan de alcohol wel genoeg.....Ik sluit zo meteen af:Welterusten allemaal en morgen.... gezond en nuchter weer op.P. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 Snap ik ook Niwi, op een gegeven moment ben je daar wel klaar mee. Leuk om te horen Shahire, zal je inderdaad goed doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 Hoe is dat bij jou dan Henk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 dat eerste zinnetje zal ik je vergeven niwi,ik bedoel, echte vrienden zijn echte vrienden,als ze niet echt zijn dan zijn het geen vriendenen let op, het zijn niet altijd de personendie maar een beetje met je meelullen,echte vrienden mogen ook streng zijn, vind ikverder erg goed dat je je eigen pad neemt!dan kom je vanzelf weer goede mensen tegen trouwens... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 Interessant programma over bijen op ned. 2, volg ik ook nog in de tussentijd, dus als ik niet zo snel ben komt het daardoor. Bijensterfte is enorm in ned. komt misschien door de pesticiden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 josje, ik mag niet mopperen, ben zelfs dankbaarik ben gezegend met een paar echte vrienden,en een liefdevolle familie,ze steunen me allemaal... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 Dat is fijn Henk, die steun heb je ook wel nodig merk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 op een nazijn het geen alcoholisten,en dat is natuurlijk heel erg goed,maar verslaafden en ex-verslaafdenstaan vaak dichter bij de problemen die je hebt,voelen er ook meer bij,daarom ben ik ook hieren ik ben geweldig blij met jullie allemaal,jullie steunen me enorm,vind het ook heel bijzonderhoe iedereen oprecht probeert,en probeert positief te blijven... ook al mislukt het eensik denk dat we elkaar hier goed helpen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 dank je wel josjeje bracht me ertoe hier weer eens even bij stil te staan,kan nooit kwaad... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 Dat is leuk om te horen Henk:present:Voor mij is het ook voor het eerst dat ik al meer dan 2 maanden geen alcohol gedronken heb. Dat is me de laatste jaren niet meer gelukt. En dat is begonnen met dit forum en mijn maatje op het forum, ben het ook helemaal met je eens.Nu ga ik afsluiten, heb een drukke dag gehad, veel informatie gehad en laatste 2 avonden laat geworden door etentjes, dus lekker nog even lezen in bed en dan slapen. Welterusten allemaal:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 nou hoef je om mij te steunenook weer niet zo gek veel te doen hoor,je hoeft er eigenlijk alleen maar te zijn...maar vergis je niet, dat is al heel wat...bedoel hier vrienden,niet jullie,jullie moeten wel veel doen!aan het werk jullie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 het inzicht van lotgenoten....de wetenschap dat je niet alleen staat....in de strijd van het aanvaarden.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 12 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2011 heel juist niwien een prachtig woord ook, lotgenoten, dat zijn we Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden