Spring naar bijdragen

donderdag 31 maart


snoepje

Aanbevolen berichten

Primula,

Ik heb vandaag geen reden gehad om aan alcohol te hoeven denken....en nee, het is nog niet uit mijn systeem.
Het ligt bij mij zeker aan momenten van stress, spanning en/of dingen die ik liever wil vergeten.
Heb gister even een heel klein momentje gehad dat ik de angst me bevloog van 'krijg ik nu die rilling van trek of niet' ...die kon ik gelukkig door positieve factoren in mijn omgeving gauw de das omdoen.
Maar als er niets positiefs was geweest weet ik niet of die 'trek naar' zo snel was afgenomen.
Wel vind ik dat het me steeds beter lijkt af te gaan...maar ik kijk uit.....lijkt!! Dat wil dus nog niet zeggen dat ik het daadwerkelijk ook al kan volbrengen om die trek te onderdrukken.
Op dit moment heb ik voor mezelf een stok achter de deur (werkt namelijk bij mij) om samen met mijn maatje af te spreken tot 1 mei niet te drinken.
Poeh he....1 mei...is een maand...................
Maar....ik ga ervoor, ik wil mij graag aan die afspraak houden en zal alles op alles gaan zetten om dit te volbrengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 218
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ha Shahire...
Klinkt goed! Was jij het niet die ook de AdB internetbehandeling heeft gedaan?
Ik ben er nog mee bezig. Ik wil dat eerst afronden en dan een maatje zoeken dacht ik.
Maar als ik jou zo lees heb je veel aan je maatje.
Ik ben het weekend wat de mist ingegaan, maar het gaat op zich stees beter.
Ben er ook minder mee bezig. En dat drinken beviel me helemaal niet deze keer....
Dus stand vcan zaken nu: 19 dagen drrog, 2 nat en 5 droog!
Dag, dag

Het was niet mijn bedoeling om een knuppel in het hoenderhok te gooien...
Maar er ontbreekt mij nu eenmaal de duidelijkheid over de dagdraad.
Ik hou er niet van om zo te moeten scrollen....
Daarom vind ik het jammer dat het chatprogramma niet actief is.
Tactive/moderator:
Waarom is dit niet actief?????:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Ik wil ook wel even reageren Primula.

Ik had de eerste weken zo'n zelfde gevoel. Wist niet goed wat ik er mee aan moest. Maar door hier te zijn en dingen te bespreken over ons probleem ga je de mensen steeds beter kennen. Als ik hier dagelijks ben heb ik nu niet altijd iets wat ik wil inbrengen van mezelf. Ondertussen helpt het me wel alert te blijven. Omdat we elkaar leren kennen heb ik het ook over andere zaken en ouwehoeren we soms wat. Het is een sociaal proces. Ondertussen ben ik ook aanwezig om er voor iemand te zijn of te luisteren. Soms lees ik ook alleen maar bij thema's ofzo. Als je wat dieper zoekt staat er nog veel interessants. Maar ik ga niet inloggen en wachten tot er een probleem is of iemand die iets kwijt wil oid.

Ik kan me trouwens wel voorstellen hoor dat als het te wordt, het moeilijk is je erin te mengen. Als je down bent en er hangt een jolige sfeer kan dat heel lastig zijn. Net als in het echt. Toch hoop ik dat iedereen dan toch maar inbreekt en zijn haar ding in de groep gooit. Ik sta er voor open.

Ik vind trouwens bijna alles alcohol gerelateerd. Ook dat grappen. Het lijkt kinderachtig, die grappen, maar het was voor mij ook iets dat ik al drinkend deed. Dat moet ik ook nuchter leren doen. Niet alles wat ik drinkend deed veroordeel ik. Veel niet zelfs. Daarom zet ik ook wat muziek op de muziekdraad. Ik draaide tijdens het drinken veel muziek. Daardoor is er een sterke associatie tussen drinken en muziek ontstaan. Die wil ik doorbreken. Mijn muzieksmaak veranderd niet nu ik niet drink.

Ik vind de dagdraad ook niet een draad die iedereen ook helemaal hoeft terug te lezen. (Mag wel.) Ik scan het vaak even vluchtig door, maar vergeef me als ik iets niet onthoud of iets mis.

Ik zie de dagdraad als de draad waar je kan komen al snel reactie wil. Wil je iets dieper bespreken en heeft het geen haast en wil je dit later ook terug kunnen vinder dan moet je bij thema's en tips zijn denk ik.

Je ziet trouwens daar bijv Sailor en Toppertje bij het pact elkaar steunen. Ook prima.

Toch weer een heel verhaal. Ik hoop dat je er wat mee kan, of iemand anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje fijne avond nog of welterusten, kies maar.

Morgen 1 april, geen geintje, een hele maand volgehouden, you are great :heart:

Kennen ze in België helemaal niet, 1 april, wij vieren dat we van de Spanjool af waren, jullie misschien dat je van de Hollanders af was... :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Primula

Zie dat je offline bent dus hoop dat je het misschien morgen nog leest.....
Ik heb niet bij AdB de internetbehandeling gedaan maar bij de Brijderstichting,
Volgens mij zijn het soort gelijke behandelingen als ik ook zo anderen lees
Ik was nog bezig toen ik hier al een maatje vond
Volgens mij ook helemaal niet verkeerd om al een maatje te nemen omdat je zo
Ook over je behandeling kunt praten....kun je toch ook daarin weer delen met elkaar
Ik weet niet hoever jij nu bent met je programma maar daar werd mij ook gezegd
een terugval kan gebeuren....als je maar de draad weer oppikt en niet vervalt in je oude patroon......
Dan ook niet bij de pakken neer gaan zitten maar er weer helemaal voor gaan!!
Ik lees 19 droog...2 nat...5 droog....
Stel de vraag aan jezelf of je dit ook voorheen zo deed
Dronk je iedere dag...antwoord: ja....dan ben je nu dus verdomde goed bezig meid!!!
En dat het een keer mis is gegaan.......keep your head up and go for it .....
Goed als je er zelf ook al minder mee bezig bent.....goed teken maar dat zul je bij jezelf ook wel merken

En je gooit geen knuppel in het hoenderhok Primula
Als jij dit zo ziet en voelt moet je dat zeker delen met ons
We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn maar wel vind ik het belangrijk
Dat we er uit komen samen...tenslotte zijn we hier allemaal voor het zelfde...en daar gaat het uiteindelijk om

Let mij wel om toch te vermelden dat als je naar de tijdstippen kijkt
die 'flauwe gesprekken' soms maar 20 minuten duren (ja zijn er wel meteen 5 blz vol)
en dat er soms 2 uur niemand 'praat' ....
neemt niet weg dat het heel vervelend en moeilijk kan zijn als je iets kwijt wilt en/of een moeilijk moment hebt
maar wat ik zei...........knal er tussen....geluisterd zal er worden!!!

En schroom niet als je een maatje zoekt...

Liefs Sha :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaap ik denk ook dat zoals jij al schrijft, vooral in het begin van gestopt zijn met alcohol bijna alles nog steeds alcohol gerelateerd is.
Veel oude patronen moeten worden doorbroken en daarvoor iets anders in de plaats.
Oud zeer verwerken en een plaats geven, leren anders met je gevoel en gedachten om te gaan dan vroeger.
Eenmaal gestopt met drinken ontstaan er in feite twee werelden.
Het verleden gebaseerd op overleving mechanismen en het nieuwe leven, het heden waarin we nog een weg moeten zoeken.
Ik waande me in die periode vaak in niemandsland, viel regelmatig tussen wal en schip en ben gelijdelijk aan mijn onaangepaste gedrag gaan onderzoeken.
Ook op dit forum ben ik mijn angsten, ergernissen en onmacht tegen gekomen en gaan onderzoeken.
Oude normen en waarden kritisch aan een onderzoek onderworpen en verandert waar mogelijk.
Wat past bij mij wat niet, bij welke gedachten voel ik me goed, welke veroorzaken onrust.
Het waren angstige momenten, de afhankelijkheid van ouders speelde een belangrijke rol mee.
Mag ik tegen de wil en de macht van mijn ouders in gaan vroeg ik me af.
Het voelde als verraad, maar neem gerust van mij aan...het mag.
Ouders zijn ook maar mensen die fouten maken en in therapie heb ik komaf gemaakt met de gedachten
en de bijbehorende angst er niet meer bij te horen, als ik mijn mening vertel.
Dat gaf een stuk vrijheid, vrijheid van meningsuiting, niet meer bang hoeven zijn voor het kwetsende antwoord van vroeger.
Al schrijvende ben ik me bewuster geworden van mijn leven en heb oude gedachte patronen doorbroken.
Anders geformuleerd.
Niet meer gebaseerd op angst wraak wrok en anderen onderuit halen, maar gekozen voor een liefdevolle aanpak.
En dat heeft me uiteindelijk ver verwijderd van mijn verslaving en dichter bij mijn medemensen gebracht.
Iets om dankbaar voor te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...