Spring naar bijdragen

Weekendpact 8, 9 en 10 april


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Tja ..

naar de winkel gegaan en drie flessen wijn gekocht. Ben paar dagen geleden, na 5 wijnloze jaren terug dat goedje beginnen drinken. Ik dronk geen wijn omdat ik het min of meer lekker vind. Ik drink normaal bier maar dat verafschuw ik met elke cel van mijn lichaam.

Begon twee weken geleden te overwegen om es alcoholvrije wijn te proberen. Vorige week transformeerde dat idee in overwegen om gewone wijn te proberen. Heb nog nooit zoveel flessen wijn gezien. In elk winkelkarretje, in elke film, in elke winkel.

En toen ..,

Rae.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rae kun je nog stoppen nu met drinken? en waarom heb je wat gekocht je weet dat je er niet tegen kunt? het heeft je in zijn macht..:devil: je laat je leven toch niet vergallen door die rommel?

kom op je bent het waard om nuchter door het leven te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Igor. Niets eigenlijk. Bij de eerste gedachte om te gaan drinken heb ik me onmiddellijk overgegeven.

Op de weg naar huis kon ik dat dan nog lekker 'verantwoorden' omdat ik met de seconde depressiever en suicidaal werd.

Afin.. Heb het gevoel, nu ik wijn gedronken heb, dat ik van bier af ben. Dat dagelijkse walgen terwijl ik dat goedje probeer binnen te houden lijkt me een zinvol trauma geworden. Raar om het zo te zeggen. Nu proberen om te gaan met die wijn ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovendien is het niet slim volgens mij om wijn te drinken als je dat wel lekker vindt.
Het trauma van iets drinken van iets dat je niet lust geeft eerder reden om er weer mee op te houden.IK walg van wijn en ben gek op bier. Mijn laatste terugval heb ik alleen kokhalzend wijn naar binnen gewerkt.
Maar die terugval heeft dan ook niet zo lang geduurd dan anders.
Of begrijp ik het verkeerd en lust je ook geen wijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag het niet als een terugval beschouwen Aicha, want anders zou ik elke dag hervallen. Het was gewoon een beetje impulsief en overmoedig me in dit pact in te schrijven. Je kunt niet stoppen met drinken als je niet in jezelf gelooft.

@Igor. Nee ik ben nog steeds nuchter. Maar de klik is een aantal uren geleden reeds gemaakt.

Liefs, veel moed allen en tot morgen,
Rae.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae, probeer het nu te laten staan, het levert je helemaal niets op behalve dan een kater.
En als het dan toch zo nodig moet hou het dan alleen op vandaag. En neem er morgen geen tegen de kater.
Maar begin met veel water drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe ook mee!!

Ekstertje
Bolletje
Aicha
Marc
Jane
Snoepje
Wijfie
GewoonErik
Tine
Jaap
Sowhat
Lynn
Dinah
Blondie
Gaby
lynnµ
domoor
desi
igor
niwi
witte
Rae

Rae ik laat je er nog even opstaan, want ik weet niet of je nu wel of niet aan het drinken bent.
Alhoewel je erg overtuigend schrijft dat je gaat drinken, geef ik je nog maar even bij het voordeel van de twijfel.
Ik hoop dat je wel in gesprek hier blijft of in ieder geval weer terug komt.

Voor alle andere we gaan dr voor!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...