Spring naar bijdragen

Donderdag 21 april

Yvonne

Aanbevolen berichten

Kippetjes in het hok

Ik werk nu op een inpakafdeling en met alle respect, ik waan mij in een kippenhok.
Nu snap ik de uitdrukking "kippenhok" pas als er veel vrouwen bij elkaar zitten. :D
Nou is niet echt mijn ding, maar in tegenstelling tot heel wat jaartjes geleden, voel ik mij niet diep ongelukkig in de situatie, eerder dat ik het behoorlijk hilarisch vind.
Die mensen zijn zo vastgeroest in hun werk, dat ze er totaal niet bij stil staan dat iemand die er nog nooit geweest is alles nog moet leren. Wat gebeurt er dus, er gaat van alles mis! :D En in plaats van dat ze dan ingrijpen of tot het besef komen, dat nieuwe mensen het misschien nog niet weten. Komt iedereen eromheen kakelen, loopt als een kip zonder kop rond, totdat het nog veel misser gaat en dan heb jij het natuurlijk gedaan. Grappige van alles is, dat ik eigenlijk nog niet eens een vinger uit heb kunnen steken, door al die drukte. Maar de gedachtegang is (die ik trouwens ook wel snap) toen zij er niet was, ging het niet mis, dus zij moet het wel gedaan hebben.
Ik stond erbij en keek ernaar en moest aan kippen in een hok denken. Die lopen lekker relaxed in hun hok, totdat je de rust verstoord. Dan is het ook een drukte van jawelste en om hun rust weer terug te laten keren, reageren ze dat vaak ook op de laagste in rang af.

Er is vandaag regelmatig door mijn hoofd geschoten dat dit soort ervaringen best wel eens rede zouden kunnen zijn voor mij, om als beloning achteraf het eens stevig op een drinken te zetten.
Alleen vandaag had ik daar totaal geen behoefte aan omdat met diezelfde gedachte er ook een andere kwam, juist dat ik blij was dat ik niet gedronken had omdat ik nu de situatie geestelijk en emotioneel veel beter kon handelen. Had ik daar met een kater rondgelopen was ik veel onzekerde geweest en had ik mij alles persoonlijk aangetrokken. Dan had ik er totaal de humor niet van in kunnen zien en dat kan ik nu dus wel! :D
Vandaag drink ik nog maar een x niet, dat bevalt me prima! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 276
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ben weer eens wakker geworden na te weinig slaap
Al die veranderingen in mn leven poeh
Ga maar weer eens een stapje terug nemen.
Er gebeuren fijne dingen, daar wil ik me op richten.
Merk dat ik wel echt overspannen reageeer soms, maar ik verveel me ook wel de blubber. Weet soms gewoon niet meer wat ik moet met al die tijd. tevee boeit me al weken niet meer, dus dan ga ik maar koekeloeren op datingsites. Alleen maar om de tijd te doden.
Ik heb nu contact nog met die nieuwe vlam, maar ook weer helemaal hoteldebotel. Heb ik daar nog zin in.
Van de week zat ik in de bus tegenover een leuke jongen en we flirtten met elkaar. Voor het eerst sinds mensheugnis dat ik dat weer eens deed. Veel leuker dan op internet. Real life. Van een hele andere orde.
Dus nu wil ik geen internetdaten meer. Dit is de laatse vlam. We hebben contact via msn, dus ik heb mn profiel verwijderd.
Internetdaten is een verslaving merk ik. Ik vind het niet goed als ik het gebruik om de tijd te doden. ga ik wel kraaltjes naaien of kom ik hier.
Vluchtige contacten waar je toch hevig op reageeert en die je stemming bepalen.
Dan maar weer een boek lezen.
ofzo
nu eerst nog even slapen. teveel gedaan de afgelopen dagen, dan krijg ik dat nachtwaken na te weinig slaap. Gebroken.
Of alleen nog wat lezen in bed. baal echt dat ik nog niet veel kan doen en meteen gestraft word als ik dat wel doe.
maar ja, ik verveel me echt de blubber.
maar weer eens mn dagelijkse invulling onder de loep nemen.
nu eerst nog even slapen, anders word het niets vandaag....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...