Spring naar bijdragen

Donderdag 30 Juni 2011

Susana

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 304
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hoi Niwi, m'n vorige reactie sloeg op je vorige post, aan Bolletje!

Inderdaad is het wel zelfpijniging om téveel te drinken. Als ik matig drink is het wel een ontspanningkje (of ontsnappinkje) op z'n tijd. Maar nu wil ik er weer voor gaan. Ik wil dat frisse gevoel weer terug! En ook dat m'n vakantie gevoelsmatig langer duurt, want met (veel) drank op glijdt dat toch een beetje langs me heen..

Maar het valt me vaak heel erg moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat betreft agressieve reacties heb ik hier om 16.47 nog een bericht gezet...of toch iets in die zin...
en het blijkt dat jij toch een achterdeurtje wilt openhouden ?....
zoiets van...ik wil toch eigenlijk wel graag stoppen...maar wat moet ik dan ?...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zuske

kan het me helemaal voorstellen...nooooooooooit meer drinken..dat kan toch niet
ja zo dacht ik ook toen ik net stopte...werd er helemaal gek van
maar ben nu haast 6 maanden verder en ben blij dat ik heb door gezet
was heeeeel moeilijk maar het was het wel waard
en tuurlijk is de trek er nog maar wel hanteer baar nu
probeer het eens voor je het weet is er zo een half jaar voorbij
en gewoon op het forum komen als je het moeilijk heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kiekeboeh Rekel.:P

Zus ja ik kan alleen maar zeggen, heel jammer. Ik hoop dat die slag om je arm eens goed aangetrokken wordt en je tot de ontdekking komt dat matig drinken maar voor heel weinig mensen die verslaafd zijn, weg gelegd is. Maar zoals bij zoveel mensen incl. mijzelf, moet je er toch zelf achter komen, dat is de enigste manier. Ik kan wel zeggen zus of zo maar daar help ik jeniet mee. je moet van je eigen ervaringen, leren.
ik hoop dat je het de rest van je vakantie zo kunt houden, dat je zelf tevreden terug kunt kijken op een geslaagde vakentie.
Geniet ze.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is toch wel typisch he, bolletje...
op het gebied van drank, drinkers, alcoholisten of wat dan ook...
schijnt iedereen een witte raaf te willen zijn....of denkt dat toch...
totdat bij nader inzien al die witte raven toch net zo zwart blijken te zijn als de meeste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Niwi, ik heb je berichtje van 16.47 uur gelezen. Tof bericht wel, ik denk zelf ook dat ik weinig zou hebben aan agressieve reacties. En verwijten maak ik mezelf al genoeg na zo'n drinkgelag.

Inderdaad, dat achterdeurtje hou ik liever nog open. Een leven totaal zonder drank lijkt me zo saai en moeilijk tegelijk. Ook al zijn er altijd mensen met veel grotere problemen, kijk maar naar het nieuws. Ik zou niet mogen klagen. Maar voel me vaak somber, leeg, verdrietig enz. Ondanks de antidepressiva. Sinds ik hier ben heb ik al 2 keer 11 dagen niet gedronken. Vaak valt het me erg zwaar.

Ik zou m'n leven leuker moeten maken ofzo. Al heel lang probeer ik te kijken hoe dan. Maar weet niet wat ik dán wil enzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
niwi

het is toch wel typisch he, bolletje...

op het gebied van drank, drinkers, alcoholisten of wat dan ook...

schijnt iedereen een witte raaf te willen zijn....of denkt dat toch...

totdat bij nader inzien al die witte raven toch net zo zwart blijken te zijn als de meeste

:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik het dan op mezelf betrek....hoe saai zou mijn leven zijn als ik weer zou drinken?...
en hoe moeilijk zou ik het mezelf dan maken....katers, vernederingen, schuldgevoelens e.d.
en dan weer opnieuw die stoppogingen proberen te ondernemen ?...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja... al zóveel stop en minderpogingen.. Elke keer opnieuw denk ik die witte raaf te zijn. (Raaf is trouwens mijn totemdier, volgens de indiaanse horoscoop :)) En ook elke keer kom ik er na een paar keer dat het wél goed gaat, achter dat minderen me dus niet lukt..

Gek eigenlijk dat het leven zo saai lijkt zonder drank... (ja ik weet het, het is wat je er zelf van maakt). En helemaal in je vakantie. Dan wil je genieten. Mijn "drankduiveltje" denkt dat dat niet kan zonder drank. Mijn verstandige ik weet dat je juist meer geniet als je er echt helder bij bent.

Al mijn leven lang kan ik niet goed omgaan met nare gevoelens. De eerste keer dat ik weer dronk wilde ik eigenlijk mijn tranen 's als vanouds loskrijgen. Het lukte niet. Gisteren poging twee, dit keer met téveel wijn. Ook toen geen tranen. Alleen maar ziek van alco. Ik heb zóveel tips die ik zou kunnen doen als ik trek heb (zie het betreffende draadje: wat te doen in geval van trek). Maar op zulke momenten lijkt drank het enige te zijn wat helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
niwi

is jouw leven dan zoveel leuker met drank op, Zus ?

Nou... eigenlijk niet dus.. Maar ik vóel het wat minder dat ik het eigenlijk niet zo leuk vind. Totdat ik weer 's teveel op heb.

Je vorige reactie heb ik wel wat aan, denk ik!

En ik denk ook dat ik hier maar 's wat vaker ga komen als het moeilijk is voor me..

Snoep, al 6 maanden: hartstikke goed joh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dochter ging goed op school..A attest! Maar punten konden toch beter voor ma :angry:

Ik ben niet helemaal mee in het verhaal dat alcoholisme zijn basis kent in angst. Ik kon de wereld gerust aan zonder drank..ik koos er alleen voor het niet te doen. Waarom? Omdat dat de gemakkelijkste, leukste en meest efficiëntste methode leek. Niet uit angst..
Dat bleek het op termijn dan weer niet te zijn :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Sowhat

Snoep,je hebt het in het begin best moeilijk gehad,ben je niet supertrots dat het je nu al 6 maanden lukt?

ja het begin steeds meer te komen nu
en ben heel blij dat ik door het ergste heen ben
tuurlijk mis ik het en vind het ook vaak saai
maar wil niet weggooien wat ik nu heb op gebouwd
en de beloftes naar me kids toe kan en wil ik niet verbreken
me agressie is ook voor 90 procent weg en dat mag ook niet meer terug komen
dus als ik het moeilijk heb denk ik wat voor moeder ik eerst was en die ik nooit meer mag worden
ben er nog lang niet hoor..maar ben een stuk beter mens geworden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

I go (try) for it!

quote:

Originally posted by:
niwi

als ik het dan op mezelf betrek....hoe saai zou mijn leven zijn als ik weer zou drinken?...

en hoe moeilijk zou ik het mezelf dan maken....katers, vernederingen, schuldgevoelens e.d.

en dan weer opnieuw die stoppogingen proberen te ondernemen ?...

Deze post heb ik net uitgeprint. Toen ik nog bij de Brijder liep, had ik voor mezelf een schrift gemaakt met van alles, wat met mijn alco-gebruik te maken had. Positief en opbouwend. Deze post vind ik heel motiverend om er weer beter mee om te gaan. Thanx!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...