Spring naar bijdragen

DAGPACT vrijdag 29 juli 2011


Burchill

Aanbevolen berichten

Ja ik doe ook mee en voor mij is het ook uitproberen of dit draadje werkt.

We gaan ervoor.
Mij zou het helpen als we elkaar helpende gedachtes geven.

Sommige gedachtes zitten vast in mijn hoofd zoals:

NIET impulsief handelen, niet ineens naar de winkel, niet ineens de ijskast induiken.
DOE ALLES WAT JE wil en kan op het moment dat die impulsiviteit de kop op steekt.
Ga een ijsje eten, een film huren, in bad zitten .......................

etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn helpende gedachten:

- Ik kan en wil nuchter en helder bij Mezelf blijven
- Ik heb zelfvertrouwen gekregen door een niet-drinker te zijn
- Ik wil vannacht lekker slapen en morgen weer fit en fris opstaan

Helpende acties:
- Niet rond 17:00u boodschappen doen, maar tijdens een niet-risico tijdstip;
- Niet rond 16:00u in de bioscoop zitten, want sommige beelden zetten aan tot...
- Ik bel een goede vriend of vriendin;
- Ik heb geen alcohol in huis.

*aanpassing: Ik bel.. en niet Ik ben een..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@borretje,

Is een proef. Dit vanwege het verzanden van de
aan- en afmeldingen en geen zicht kunnen houden.
Dit is wat gerichter, ook om elkaar, bij hevige trek,
extra te kunnen ondersteunen. Nogmaals, is voor
vandaag een pilot. Morgen is de evaluatie ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Borretje,
Niets moet natuurlijk. Lijkt me praktischer om dit op de dagdraad
te doen, omdat daar iedereen in de 'huiskamer' zit. Deze aparte
dagpact is meer praktisch om de aan- en afmeldingen bij te houden.
Maar ik neem aan dat de meesten hier zich ook hebben aangemeld
voor om alle updates per email te ontvangen? Nogmaals, is vandaag
een proef/pilot. Jouw deelname en feedback wordt nu al gewaardeerd.
Zullen we tot morgen wachten met conclusies trekken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me net zo goed nu vast droog melden omdat ik straks geen computer heb
in de bieb ben ik niet 'geautoriseerd' schandalig, zou mijn bieb hier niet doen hoor
maar zonder dollen...ik hou het droog
heb mijn les nu wel geleerd....fijne dag nog en succes allen :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld mij ook vast droog af. Voor het geval ik het vanavond vergeet. Mijn prime time is wel de avond en nacht, overdag niet zoveel moeite. Zit ook te worstelen met een aardige trigger. Kom net van de dierenarts met een poes. Iets met de longen, niet goed dus. Nog ff een oppepper gekregen maar als dat niet helpt, is het einde verhaal. Tsja, en dat zijn nu niet de momenten waarop ik in de fout ga. Nu niet dus, niks in huis, het maar allemaal over me heen laten komen. Grrr.....
Goed zo anderen! Samen sterk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dymph,
Kwam dit artikel tegen van mijn I-behandeling over tegenslagen:

Quote:
Tegenslagen, of ze nu groot of klein zijn, horen bij het leven. Het zit niet altijd mee. Soms gaan dingen anders dan je zou willen.
Van kinds af aan leer je hiermee om te gaan en je staande te houden. Je ontwikkelt frustratietolerantie. Dat is het vermogen om
tegenslag te kunnen verdragen.

Regelmatig alcoholgebruik heeft op deze frustratietolerantie een slopende invloed. Forse drinkers kunnen na verloop van tijd minder goed omgaan met tegenslag en teleurstelling. Waar men vroeger vrij gemakkelijk een oplossing voor had of overheen kon stappen, wordt nu een enorm, onverdraaglijk probleem.
Dit kan leiden tot een passieve houding. De geestelijke veerkracht neemt steeds meer af.

Een periode van niet drinken, eventueel ondersteund met een behandeling, kan dit vermogen weer op peil brengen.
Je wordt weerbaar en krijgt je geestelijke veerkracht terug. Een tegenslag hoeft zo niet meer onoverkomelijk te zijn.
Het kan goed zijn om over je tegenslagen te praten met anderen. Je bent het dan even kwijt en kunt weer verder.
Het is wel belangrijk dit goed te doseren. Als praten over tegenslagen omslaat in klagen dan zul je meer weerstand
dan sympathie ontvangen en schiet je dus je doel voorbij.

Soms geeft een tegenslag de aanleiding tot een uitglijder. Je denkt dat je dat gevoel niet kunt verdragen en
hoopt dat alcohol dit vergemakkelijkt. Hoewel dit effect in eerste instantie vaak wel optreedt zal het drinken
je incasseringsvermogen juist aantasten.

Minder drinken helpt, ook bij tegenslag.
Unquote.

Dymph, wat ik wil zeggen is laat deze tegenslag je niet van de wijs brengen. Sterkte vanavond
en ik hoop dat je je droog kunt afmelden. Fijne avond :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joris, je bent een perfecte coach met een perfecte verslaggeving!! :present:

Ik kwam toch nog even kijken of ik nog iemand kan ondersteunen.

Dympf: je hebt nu wel wat ondersteuning nodig.

Wat naar dat je kat ziek is.
MAAR wat heeft je kat eraan als jij dubbel kijkt en jij hem/haar niet kan verzorgen??
STEL dat ze je morgenvroeg nodig heeft en jij met een dik hoofd rondloopt.

Je kat gaat er niet beter van worden en jij gaat je alleen maar slechter voelen.

Was dit een beetje pep tolk?
Kom op, VANDAAG moet toch lukken en de nacht.
Morgen zie je weer verder. Kijk even alleen naar vandaag, daar is het dagpact toch voor?:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Joris, dank je wel. Het is en blijft slikken. Dit is niet de enige tegenslag dit jaar, het lijkt niet erg op te houden allemaal. In oktober al twee katten, toen in juni een nest berner sennens gekregen (bewust), waarvan er van de vier het maar eentje overleefd heeft, daartussen door mijn enige zus en familielid overleden, waarmee ik overigens geen contact meer had. Dusss....
Tsja, toen ben ik wel even erg de fout in gegaan met de drank. Mijn diertjes zijn van groot belang voor mij, dus dat is en blijft een pijnlijk proces. Drinken lost niks op, ik weet het, het wordt alleen maar erger. En het is waar, na de verdoving komt de ontnuchtering des te harder aan. Gevoelens behorende bij verlies: lastig om mee te dealen voor mij. Roept ook erg veel angsten op.
Ik moet het onder ogen zien en me erbij neerleggen. Maar mss ken je het: het ene verlies roept het hele scala van andere verliezen weer op en pfff. dat is zo lastig.
Heb koppijn van de spanning van vandaag. Ga maar zo naar bed met goed boek, dat wil nog wel eens afleiden. Dank voor je support. Ik drink niet vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dymph knap van je.
Zeker bij verlies, lijkt het of die drank de grote pijnstiller is.
Dat is het ook een moment, maar de pijn krijg je vierdubbel terug.
OK vandaag dus droog!
Hopen dat je kat toch beter wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank, jij ook An. Dit doet me echt wel goed hoor. Ik ben nu gewoon bang. Ze is zo benauwd en dat is heel erg akelig om te zien. Durf dan haast niet naar bed, weet je. Deze poes slaapt altijd beneden, de andere komen wel boven. Ik heb er geen zeggenschap over. Aanvaarden wat ik niet kan veranderen. Dit is er zo eentje. En neej, wees niet bang, ik ga niet drinken. Vreten dan maar? wil ook nog wel eens helpen haha.
Trusten allemaal en op naar de volgende alco-vrije dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...