Spring naar bijdragen

domme vraag maar voor mij belangrijk

Ronald41

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik ben Ronald uit Amersfoort, 46 jaar en ik heb een vraag over Baclofen.

Ik heb al dingen gelezen hier op het forum, maar de een zegt dit, de ander zegt dat.

Ik ben al heel erg lang alco verslaafd, in de detox en alles gezeten, maar niets helpt om het vol te houden.

Ik heb in de jaren erg veel verloren door de alco, en nu zit ik echt een beetje met mijn handen in mijn haar.

Ik zit nu voor de zoveelste keer onder de librium, ik slik naltrexon, heb ook campral geslikt, beste voor mij is weer een opname, alleen wel langdurig, maar ik zit met mijn beesten, en eerst mijn beesten, dan ik.

Ik las vanochtend over het middel baclofen, is dit nu echt het middel of niet. De een zweert erbij, de ander zegt dat het niets uit maakt.

Ik heb info gevraagd aan de apotheek, omdat mijn arts bij maliebaan er deze dag niet is, maar wat ik graag wil weten is, is dit echt het wonder middel.

Ik ben een zware drinker. Je lever waarde gaat tot 200, daarna boem, vorige week had ik deze op 189 staan. Ik sta nu een week droog, maar wel zwaar onder de pillen, en met hele goede begeleiding van maliebaan, maar nogmaals, kan iemand mij nu echt vertellen wat baclofen doet, behalve dat het een spier verslapper is.

Met vriendelijke groet uit Amersfoort,

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Ronald,

Geen domme vraag natuurlijk.

Om een of andere reden wordt op dit forum inderdaad nogal ongenuanceerd gepraat over Baclofen, en dat levert eerder onaangename discussies op dan interessante. Wat je mijns inziens best doet is een huisdokter zoeken die ervaring heeft met het produkt om een behandeling eventueel op te starten. Liefst een verslavingsarts.

Baclofen heeft als spierverslapper de bijwerking dat het de drang naar alcohol wegneemt. Een wondermiddel is het voor de één wel, voor de ander niet. Dat moet jij volgens mij met je dokter bespreken en beslissen. Het hangt naar mijn mening af van je drinkstijl en de mechanismen van je alcoholgebruik.

Het feit dat er op het internet zoveel controverse is, is omdat deze bijwerking nog niet zolang geleden is ontdekt (jaren '90) en in de medische wereld nog niet echt doorgedrongen is, zelfs op protest stuit wegens een (voorlopig) gebrek aan onderzoek. Ik heb zelf een behandeling voorgesteld aan mijn huisarts en psychiater en ze vielen uit de lucht omdat ze van die bijwerking nog niet gehoord hadden. Ze werden ook automatisch wantrouwig. Verslavingsartsen zullen daarentegen ongetwijfeld wel op de hoogte zijn.

Hoop dat dit een beetje licht op de zaak werpt.
Rae

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ronald, ik denk dat je niet vandaag al een antwoord op je vraag moet willen, wat maakt één dag nu uit in je proces om ADB te worden. Je kunt wachten tot je huisarts of arts vd verslavingszorge er weer is.
En je kunt hier, via Forums, de laatste draad: vraag het de hulpverlener, je vraag stellen.
Waarschijnlijk is het antwoord dan objectief en deskundig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb as Dinsdag een afspraak met mijn arts van maliebaan, echt een schat van een mens, en ook heel behulpzaam. Voor bb, ik heb alles hier gelezen, alleen de een zegt dit, en de ander dat, maar zoals men al zegt, neem het op met je verslavings arts en dat ga ik ook zeker doen.

Bij mij is het stoppen niet het probleem, alleen het volhouden. Ik ben denk ik echt een hele zware drinker, en ik geloof ook niet in normaal afbouwen of het gecontroleerde drinken want dat bestaat niet.
In mijn geval is mijn geluk dan dat het alleen de alco is en geen drugs erbij of zo, maar deze verslaving heeft mij al zoveel gekost, 2 banen, relaties, schulden, dus we zijn lekker bezig.
Ik heb al een poosje veel last van mijn korte termijn geheugen, soms gewoon echt 2 weken niet eten, dat soort dingen. Ach ja, ze zeggen dat 1 biertje gelijk staat aan 2 boterhammen toch.

Iedereen doet hier zijn best voor me hoor, alleen ik zit met mijn beesten, en die gaan voor mij. Zonder goede opvang, geen opname. Klinkt misschien wat raar, maar dit zijn mijn kids. Niet iedereen kan dit begrijpen, maar in mijn omgeving de meeste gelukkig wel.

Ik ben zelf ook heel druk aan de gang geweest van, wat is de oplossing. Helaas is er geen oplossing voor mijn honden, ja in een pension, maar daar moet je geld voor hebben. Zelf kwam ik uit op een kliniek in Groningen, maar dan moet ik hier alles op geven, dus woning spullen en alles, is geen optie voor mij.

Hoe dan ook, bedankt voor de reacties, en we gaan gewoon vrolijk verder kijken.

Groetjes uit Amersfoort.

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...