Mupke Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Nu echt naar bed ja. Ik volg. Ik doe het licht vast uit. :light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Zat ff met mijn kop ergens andersSlaapwel Mups en Ari Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 quote: Ik heb grote moeite met het begrip alcoholist Ari. Noem mezelf liever probleemdrinker. Hier kan ik je volledig in volgen Mups Fleurtje ook nog in da house ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Wat betreft wat jou bezig houdt: Heb jij inmiddels echt die keus gemaakt, besloten dat jij een alcoholist bent, en geaccepteerd dat een alcoholist niet meer moet drinken? Ik weet van vorig jaar, dat jij daar toen anders in zat. Dat is namelijk heel belangrijk voor hoe het verder gaat. Zolang je daar nog geen keuze in hebt gemaakt, kun je je laten leiden door je trekmomenten, of door een ander soort truc van je brein om je te verleiden. Maar als je die keuze wel hebt gemaakt, dan kun je je beter verweren. Ik begrijp dit niet zo goed. Ik denk dat iedereen hier wel ongeveer weet dat ie een probleem heeft met alcohol dus eigenlijk hoeft ie dat toch niet meer te besluiten dat hij/zij een alcoholist of probleemdrinker is. Is het een alcoholist moet niet meer drinken of een alcoholist kan niet meer drinken of zou niet meer mogen drinken (aangezien de gevaren)?Soms begrijp ik de nuance niet zo vandaar de vraag. Volgens mij is het het laatste :light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 In tha house! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Probleemdrinker vs alcoholist. Wat is het verschil juist ?? Eigenlijk geen, buiten dat het iets genuanceerder klinkt. Ik moet gewoon oppassen met drank, weten dat de eerste nooit de laatste is, maar alleen naar meer vraagt. Maar zelfs die wetenschap weerhoud me soms niet. Periodes ja, of momentums. Soms volledig adb, dan weer total loss. Alleen stoppen met die handel kan rust brengen, op alle vlakken. Jaja, ik weet het, hoor hem bezig, waarom doet hij het dan niet ? Of wel misschien nu ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Ari, is dat niet doodvermoeiend altijd op je hoede moeten zijn ? Je hebt gelijk zenne, anders wordt er nooit gestopt, maar dat op je hoede moeten zijn, weegt zo zwaar vind ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Will, ik moet ook op me hoede zijn.Niet dat ik gestressed over straat loop, bang om de eerste de beste kroeg in te duiken.Maar zeker niet al te lichtvaardig mee omgaan, dus..op m'n hoede.We zien ze toch soms na jaren terugvallen.Er is er niet een die dat wil, maar men was tijdelijk niet op zijn hoede. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 En het weegt echt niet zwaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Will en de anderen, ik ga te bedde.Daar ben ik zeker veilig.Nighty night. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Hoewel, er gaan er veel in de slaap.Moeilijk is het allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 quote: Originally posted by: ariPfffff....ik kom nooit naar bed Fleurtje, dit is zoals ik het bedoel: Een alcoholist zou niet meer moeten drinken, daar ben ik van overtuigd. Er is geen grijs gebied voor een alcoholist. Daarom maakt het wel uit, of je een probleem hebt met alcohol (dat kan tijdelijk zijn) of dat je een echte alcoholist bent. Zolang ik van mijzelf nog dacht dat ik wat moeite had met alcohol was het iets, waarmee ik kon leren omgaan. Toen ik accepteerde dat ik alcoholist was, begreep ik dat ik ook de consequenties moest accepteren. Niet dat het daardoor makkelijk werd, en ook al sta ik nu bijna 2 jaar droog, ik weet, dat er morgen iets kan gebeuren waardoor ik over de schreef kan gaan. Ik blijf dus op mijn hoede. Het is nog steeds niet helemaal duidelijk hoor .Maar ik begrijp wel dat voor jou het inzien dat je een alcoholist zijt een groot verschil maakte. Alleen, aan wat heb je dat juist gemeten? Ik noem mezelf ook eerder een probleemdrinker maar volgens anderen ben ik vast een alcoholist. Het is de negatieve connotatie waar ik problemen mee heb, niet met het besef dat ik altijd alert zal moeten zijn. Ook al geloof ik niet dat ik drinken met mate niet zou kunnen hanteren op termijn. Kan me voorstellen dat die opening het me onbewust moeilijker kan maken dat het staan in jouw positie, waar jij heel duidelijk voor jezelf hebt bepaald dat drank gewoon niet meer kan, maar het is niet onoverkoombaar en ook daar blijf ik bewust mee bezig. Flinke Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 quote: Originally posted by: SootheWill en de anderen, ik ga te bedde. Daar ben ik zeker veilig. Nighty night. You wish :D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Soothe, even wijs als altijd. I hear you.Ik moet nog ff doorknotsen hier, maar je woorden blijven hangen hoor, geloof me Slaap ze vriend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Nu kan het lijken alsof ik niet geaccepteerd heb dat ik een probleem met alcohol heb maar dat is niet correct voor alle duidelijkheid. Ik ben gewoon niet overtuigd van het feit dat sommige probleemdrinkers op termijn niet kunnen leren met alcohol om te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Nondeju Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Flinke Fleur.....indeed. Wat ben jij toch sterk geworden fleurtje. Alleen maar respect van mij.[diepe buiging][/diepe buiging] Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Sterk? Gij hebt mij zware periode onlangs gemist denk ikke :) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Btw...wat schuift datte?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Die diepe buiging ?? Doe je het voor een dikke hugh ??Neen, ik heb die periode niet echt gemist (denk ik toch), maar ik lees dat je er zoveel sterker bent uitgekomen. Dat heb ik ook gezien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Keer op keer strijden hé..Dat 'Dat heb ik ook gezien' wil toch niet zeggen dat mijn gat er dikker uitzag zeker de laatste keer ..Ik word flauw..ga maar eens naar bed. Slaapwel kippebil Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Ik lees over negatieve connotaties.Ik vind probleemdrinker een eufemisme.Als men problemen oplost in drank, is men een alcoholist.Alcohol medicatief gebruiken is een vorm van alcoholisme.Alcoholisme kent veel verschijningsvormen.Men ziet het beeld van de vieze man/vrouwkwijlend en kotsend op een bank in het park.De realiteit is anders.We zitten hier niet voor een ingegroeide teennagel.Alcoholist- probleemdrinker-zware drinker.leuk is het allemaal niet.Echt weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Ha, moest er toch om lachen hoor, je zag er even stralend uit als altijd, en waarschijnlijk nog beter sinds je niet meer drinkt Zo genoeg geslijmd ?? Slaap maar lekker lieve schat, don't let the bugs bite Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 quote: We zitten hier niet voor een ingegroeide teennagel. Alcoholist- probleemdrinker-zware drinker. leuk is het allemaal niet. Amen Soothe, Amen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Zo, even een rustpunt op het werk, ik leg mijn hoofd even ten berde.Voor iedereen die er iets aan heeft Borrie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden