Spring naar bijdragen

Mandaag 22-08-2011

Susana

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 219
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nee hoor Gaby, de ene chirurg (van het zelfde hospitaal) schatte de kosten op 6000 euro, deze chirurg op 3500 euro. Hij zei dat hij meer vraagt bij een esthetische ingreep (verjonging van het gelaat, facelifts enz) om zodanig mensen die wat minder bedeeld zijn en daardoor zijn prijzen kan verlagen voor o.a. Kaakcorrecties.
Volgens mij is het een esthetische operatie maar hij zegt van niet en zegt dat de kosten te verhalen zijn op de hospitalisatieverzekering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
bolletje

Kunnen ze niet een beugel plaatsen Fleur? of is daardoor het probleem niet opgelost?

Dat zouden ze kunnen doen maar daarmee is het kaakprobleem niet opgelost. Ook raadt hij een beugel niet aan omdat ik parodontitis heb. Dat is een bacterie die in je tandplak zit en zich nestelt in de zakjes onder je tandvlees. Deze bacterie vreet je kaakbot aan waardoor je tanden minder vast in de kaak komen te zitten. Eén van de meest voorkomende en eerste symptomen van parodontitis is bloedend tandvlees (tandvleesontsteking) bij het poetsen. Mijn tandvlees bloeide nooit, het probleem werd nooit opgemerkt. Blijkbaar komt het tot 6 keer meer voor bij rokers en het roken gaat het meest kenmerkenste symptoom nl bloedend tandvlees tegen. Dus rokers, jullie zijn gewaarschuwd (incl. mezelf).
Bij mij is het bot al redelijk weggeknabbelt waardoor mijn tanden niet meer zo stevig in het bot zitten. Vandaar dus niet de voorkeur voor een beugel.

Tjee wat nen uitleg.

Natuurlijk denk ik er nog over na. Maar ik moet ook eens een beslissing durven nemen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen fysieke klachten Jane4. Het is iets mentaals..
Zoals iemand met flaporen die zich er niet kan overzetten.
Dus mij lijkt het puur esthetisch.

Je gezicht verandert wel wat. Subtiel maar voor iemand die al bijna 40 jaar met hetzelfde gezicht loopt kan zo'n aanpassing beste moeilijk te verteren zijn. Dat boezemt me het meeste angst in. Anderzijds ben ik ook niet helemaal gelukkig met hoe ik er nu uitzie.
Het is gemakkelijk gezegd tegen iemand dat ie zichzelf moet aanvaarden zoals ie is.
Dilemma..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
spike

waarom ik zo bang voor de mondhygieniste ben?

omdat het altijd over roken gaat

en de slechte gevolgen daarvan

ja, lekkere stimulans

ik wil wel stoppen hoor

maar mag ik er dan een ander leven voor terug?

Het is inderdaad ook slecht voor je Spike..
De parodontoloog raadde me aan zo vlug mogelijk te stoppen met roken. De tandarts haalt het nooit aan.
Ik was er in ieder geval heel fel van geschrokken. Maar ben natuurlijk niet onmiddellijk gestopt :)
Dochter zeurt voornamelijk over het roken...zeuuuuuuuuuuuuren dat dat kind doet :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gemakkelijk gezegd tegen iemand dat ie zichzelf moet aanvaarden zoals ie is.

Nou, dat vind ik nu ook zo'n dooddoener Fleur
je zal er maar last van hebben en je er niet
fijn bij voelen.
Ik kan mij dan goed voorstellen dat je de ingreep
overweegt.

Zelf heb iik ook wat ingreepjes gehad,
ik wijd er niet over uit wat, dat doet niet terzake.
Elke dag ben ik nog blij dat ik het gedaan heb.

Maar bedenk wel, het gaat erom wat jij wil
niet wat een ander wellicht zou kunnen vinden.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
jopie

o fleur, bah

dat zijn geen fijne ingrepen

moet het écht?

of eigenlijk, vind je écht dat het moet

lachen doe je toch met je ogen?

of onderschat ik dan wat het voor jou is?

Het is iets tweestrijdig Jopie. Ik ben jaren geplaagd geweest om mijn uiterlijk. Nog steed durven volwassen mensen kleine opmerkingen laten vallen. Subtiel weliswaar.
Anderzijds denk ik, ik ben mooi, de ballen wat jullie ervan vinden. Ik ben wie ik ben en hoe ik eruit zie maakt me net zo bijzonder.
Wat weegt op? Moeilijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
spike

gek dat die types nooit een vraag stellen

richting psychische problemen

zo zoveel behulpzamer kunnen zijn

Dat heb ik de mijne weleens verteld Spike. Ze begreep maar niet waarom ik het niet voor elkaar kreeg om elke avond te flossen en te raggen en te stoken. Dat deed zij immers allemaal wel elke avond. :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
fleurtje

misschien moet jij je dan eens laten testen op parodontitis
:D

Vreemd, bij ons doet de tandarts gewoon echt alles. Misschien dat ik daarom maar één keer een grondige schoonmaakbeurt heb gehad
:huh:

Lijkt me toch leuk zo'n mondhygiëniste
:)

Verheug je dr maar niet teveel op. :huh:
Hoeveel tijd neemt jouw tandarts voor die schoonmaakbeurt? Een mondhyg neemt er een half uur voor. De eerste keer zelfs langer nog.

Lijkt het je nog steeds leuk? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...