Mupke Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 Het klinkt knap ingewikkeld Fleur.Is het echt nodig zo'n ingreep? Ik vind het nogal wat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 Nee hoor Gaby, de ene chirurg (van het zelfde hospitaal) schatte de kosten op 6000 euro, deze chirurg op 3500 euro. Hij zei dat hij meer vraagt bij een esthetische ingreep (verjonging van het gelaat, facelifts enz) om zodanig mensen die wat minder bedeeld zijn en daardoor zijn prijzen kan verlagen voor o.a. Kaakcorrecties.Volgens mij is het een esthetische operatie maar hij zegt van niet en zegt dat de kosten te verhalen zijn op de hospitalisatieverzekering. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 Wat zijn jouw klachten dan Fleur? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 quote: Originally posted by: bolletjeKunnen ze niet een beugel plaatsen Fleur? of is daardoor het probleem niet opgelost? Dat zouden ze kunnen doen maar daarmee is het kaakprobleem niet opgelost. Ook raadt hij een beugel niet aan omdat ik parodontitis heb. Dat is een bacterie die in je tandplak zit en zich nestelt in de zakjes onder je tandvlees. Deze bacterie vreet je kaakbot aan waardoor je tanden minder vast in de kaak komen te zitten. Eén van de meest voorkomende en eerste symptomen van parodontitis is bloedend tandvlees (tandvleesontsteking) bij het poetsen. Mijn tandvlees bloeide nooit, het probleem werd nooit opgemerkt. Blijkbaar komt het tot 6 keer meer voor bij rokers en het roken gaat het meest kenmerkenste symptoom nl bloedend tandvlees tegen. Dus rokers, jullie zijn gewaarschuwd (incl. mezelf).Bij mij is het bot al redelijk weggeknabbelt waardoor mijn tanden niet meer zo stevig in het bot zitten. Vandaar dus niet de voorkeur voor een beugel. Tjee wat nen uitleg.Natuurlijk denk ik er nog over na. Maar ik moet ook eens een beslissing durven nemen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 Ik heb geen fysieke klachten Jane4. Het is iets mentaals..Zoals iemand met flaporen die zich er niet kan overzetten.Dus mij lijkt het puur esthetisch.Je gezicht verandert wel wat. Subtiel maar voor iemand die al bijna 40 jaar met hetzelfde gezicht loopt kan zo'n aanpassing beste moeilijk te verteren zijn. Dat boezemt me het meeste angst in. Anderzijds ben ik ook niet helemaal gelukkig met hoe ik er nu uitzie.Het is gemakkelijk gezegd tegen iemand dat ie zichzelf moet aanvaarden zoals ie is.Dilemma.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 quote: Originally posted by: spikewaarom ik zo bang voor de mondhygieniste ben? omdat het altijd over roken gaat en de slechte gevolgen daarvan ja, lekkere stimulans ik wil wel stoppen hoor maar mag ik er dan een ander leven voor terug? Het is inderdaad ook slecht voor je Spike..De parodontoloog raadde me aan zo vlug mogelijk te stoppen met roken. De tandarts haalt het nooit aan. Ik was er in ieder geval heel fel van geschrokken. Maar ben natuurlijk niet onmiddellijk gestopt Dochter zeurt voornamelijk over het roken...zeuuuuuuuuuuuuren dat dat kind doet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 Het is gemakkelijk gezegd tegen iemand dat ie zichzelf moet aanvaarden zoals ie is. Nou, dat vind ik nu ook zo'n dooddoener Fleurje zal er maar last van hebben en je er nietfijn bij voelen.Ik kan mij dan goed voorstellen dat je de ingreepoverweegt.Zelf heb iik ook wat ingreepjes gehad,ik wijd er niet over uit wat, dat doet niet terzake.Elke dag ben ik nog blij dat ik het gedaan heb.Maar bedenk wel, het gaat erom wat jij wilniet wat een ander wellicht zou kunnen vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 Moet ik nu ook wissen??Wat was er mis met jullie postings dat jullie het wissen moeten? Vreemde Ollanders Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 quote: Originally posted by: fleurtjeHet is gemakkelijk gezegd tegen iemand dat ie zichzelf moet aanvaarden zoals ie is. Dilemma.. Ik vind je prachtig!! Geen geslijm, gewoon mijn mening. For what it's worth Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 kijk Fleurtje dat klinkt goed, het lijkt mij ook wel ''eng'' zo'n ingreep, maar aan de andere kant... je krijgt er wel wat voor terug he wat denk je zelf? Ga je ervoor? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 Alle mondhygiënistes zijn streng. Echt waar!! Zal wel iets in het karakter zijn dat die strengen dames op een dag denken: Hey :light: ik word mondhyg. Lekker alle dagen mensen de les lezen over hoe slecht ze met hun gebit omgaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 quote: Originally posted by: jopieo fleur, bah dat zijn geen fijne ingrepen moet het écht? of eigenlijk, vind je écht dat het moet lachen doe je toch met je ogen? of onderschat ik dan wat het voor jou is? Het is iets tweestrijdig Jopie. Ik ben jaren geplaagd geweest om mijn uiterlijk. Nog steed durven volwassen mensen kleine opmerkingen laten vallen. Subtiel weliswaar. Anderzijds denk ik, ik ben mooi, de ballen wat jullie ervan vinden. Ik ben wie ik ben en hoe ik eruit zie maakt me net zo bijzonder. Wat weegt op? Moeilijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 quote: Originally posted by: Mupke quote: Originally posted by: fleurtjeIk vind je prachtig!! Geen geslijm, gewoon mijn mening. For what it's worth :$ lips; Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 quote: Originally posted by: spikemondhygienisten hebben zelf zo'n perfect gebit dat je je bij voorbaat al debiel voelt Allemaal kronen Spikeje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 wat is het verschil tussen een tandarts en een mondhygiëniste? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 quote: Originally posted by: spikegek dat die types nooit een vraag stellen richting psychische problemen zo zoveel behulpzamer kunnen zijn Dat heb ik de mijne weleens verteld Spike. Ze begreep maar niet waarom ik het niet voor elkaar kreeg om elke avond te flossen en te raggen en te stoken. Dat deed zij immers allemaal wel elke avond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 oohww.. bij ons doet de tandarts gewoon alles Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 quote: Originally posted by: albertinaMaar bedenk wel, het gaat erom wat jij wil niet wat een ander wellicht zou kunnen vinden. Daar ligt het probleem een beetje. Die grens is vervaagd na de jaren..of zoiets.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 De mijne ook hoor.Het is een modeverschijnselen nog een pijnlijke ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 De modhyg. er er voor het fijnere schoonmaakwerk Fleur. Daar komt de tandarts niet aan toe. Is ook te duur als hij dat allemaal erbij zou doen denk ik.Ik heb ook regelmatig tandvleesontekingen en daarvoor is de mondhygieniste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 Fleur,als je nu dat "of zoiets" weglaat,kom je vast tot een beslissing en neem je serieus wat jij graag wilt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 misschien moet jij je dan eens laten testen op parodontitis Vreemd, bij ons doet de tandarts gewoon echt alles. Misschien dat ik daarom maar één keer een grondige schoonmaakbeurt heb gehad Lijkt me toch leuk zo'n mondhygiëniste Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 quote: Originally posted by: fleurtjemisschien moet jij je dan eens laten testen op parodontitis Vreemd, bij ons doet de tandarts gewoon echt alles. Misschien dat ik daarom maar één keer een grondige schoonmaakbeurt heb gehad Lijkt me toch leuk zo'n mondhygiëniste Verheug je dr maar niet teveel op. Hoeveel tijd neemt jouw tandarts voor die schoonmaakbeurt? Een mondhyg neemt er een half uur voor. De eerste keer zelfs langer nog. Lijkt het je nog steeds leuk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 Fruit!! :D:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 22 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2011 quote: Originally posted by: jopieja, fleur, ik begrijp je dilemmamakkelijk praten van buitenafals je nou zeker wist dat je er eeuwig blij mee zou zijndan was het eenvoudigerInderdaad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden