Spring naar bijdragen

Zaterdag 27 augustus 2011


Rae

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 84
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Morgen

lekker lang geslapen! zaaaaaaaaliiiggggggg! Alleen daarvoor mag het al weekend zijn.

Toine, spijtig dat je niet in de buurt woont, je zou een goede sportmotivatie zijn voor mij.
Ben je al gestopt met roken trouwens? Ik nog maar een paar dagen te gaan voor ik stoppen moet. Ik zou kunnen schrijven stoppen ga maar zo enthousiast ben ik nu ook weer niet :D

Het zal sha een gat varen zo terug in Olland :huh:.

Waar is Gunn naartoe?

Verder zit ik met iets. Ik werd namelijk gisteren op mijn plaats gezet door een collega van me. Het is niet wat ze zei maar de manier waarop. Eigenlijk snoerde ze me de mond..mensen kunnen dat op een bepaalde manier. Natuurlijk reageerde ik, dat is niet echt één van mijn problemen maar ik zei niet de juiste dingen. Dat is lastig..
En dan kom ik op een moment dat ik helemaal niets meer tegen die persoon te zeggen heb. Ik denk omdat ik aardig goed kan reageren in een bepaalde emotionele toestand, als er wat vuur is maar niet op een normale assertieve manier achteraf. Is er zo eentje dat iets draait zodanig dat je niet goed meer weet hoe of wat. Ze kent het spel.
Soit..de molen is beginnen draaien en ik voel iets hangen.
Ik hoop van niet. Het was een moeilijke en hectische week. Ik moet me indekken maar hoe?
We shall see

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie Jopie.

Misschien kan mijn ego gewoon niet om met de situatie. Zij en ik zijn beiden redelijk dominante figuren.
De aanvaring ging was niet werkgerelateerd. Ik lig haar niet en zij mij ook niet zo direct.

Er kwam een gesprek op gang met een andere collega. Iets over als je in een relatie zit en omgaan met exen blablabla. Beiden vonden dat zoiets niet kon. Als je in een relatie zit dan ga je niet om met een ex van je of je maakt het op zijn minst bespreekbaar. De manier waarop ze het brengt is dan zo zwart wit dat mijn haren naar boven komen te staan :D. Dus ik meng me in het gesprek. Dat ligt haar niet zo en dat weet ik op voorhand. Zegt ze 'kijk, ik ben vandaag niet echt op mijn best en heb echt helemaal geen zin om die discussie met jou aan te gaan'. Ik reageer door te zeggen dat dat bij deze heel duidelijk is en om ruzie te vermijden niet meer reageer want we beiden weten dat het wel eens serieus botsen kan.
Dat ze geen zin heeft om te discussiëren is één ding maar het op die manier zeggen en later hupsiedupsie den bureau rond te lachen nou...halloooo?.
Deed ze nog wel eens een keertje of twee. Is dezelfde meid die toenertijd zoveel tamtam stond te maken omdat ik nog een sigaretje wou roken toen ze reeds in de auto aan het wachten was.

Het is vooral de manier waarop ze het bracht dat me dwars zit, niet zozeer wat ze zei.
Had ze gezegd..kijk ik heb niet zoveel zin om er over te discussiëren had het me ook niet zo goed gelegen maar had het toch anders geweest.

Wat een koe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
fleurtje

Dat vind ik moeilijk bolletje. Maar moeilijk gaat ook natuurlijk. Ik zou het moeten doen. Ik verwacht alleen dat ze dan mijn 'tekortkomingen' als oorzaak van heel haar reactie gaat benoemen. En dat is ook zo...ik irriteer haar...niet minder of meer.



Ja natuurlijk is dat moeilijk Fleurie, als je zegt wat het jou doet misschien ook aan pijn, dan laat je jouw zwakke kwetsbare kant zien, en bij mij is dat dan altijd zo dan ik bang ben dat ze daar misbruik van gaan maken, dat ze me daar op gaan pakken.
Ik ben niet dominant maar als dat wel het geval zou zijn, denk ik dat het nog moeilijker is. Soms denk ik ook wel eens dat dominantie, dominantie uit kan lokken bij mij. Ik heb moeite met mensen die zich boven mij stellen, terwijl ze mijn gelijken zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Fleur en Bolletje
Interessante discussie en duidelijk te zien dat jullie heel verschillende personen zijn.
In mijn ogen zou een mix van jullie in conflictsituaties perfect zijn.
Ik ben meer zoals Bolletje : alles doen voor de lieve vrede, tot jij degene bent die 's nachts ligt te draaien, woelen, vechten, discussiëren en zelfs brieven te schrijven in je hoofd.
De "ander" heeft daar geen weet van en ligt lekker te knorren.
Maar de kruik gaat zolang te water tot hij barst en als je dan eindelijk je goed voorbereid hebt op hoe je het gaat aanpakken, kan dat zoveel rust en voldoening geven, dat je je afvraagt waarom je dat niet eerder hebt gedaan. En daarbij geleerd dat in het vervolg te doen.
Tot het zich weer voordoet en dan hik je er toch ook een tijd tegen aan.
Maar, Bol, het begin is er!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zat net even buiten, zag er goed uit, maar nu hoost het werkelijk.

Toen ik vannacht om 3 uur nog niet sliep, heb ik, na de discussies over medicijnen hier, ook maar eens een slaappilletje genomen. Wel weer gedroomd, maar "normaler", dwz verhalen.
Had nog wel wat langer willen slapen, moe duf hoofd, maar het was mooi weer, dus eruit, was in de machine etc.
Het heeft geen nut over het weer te klagen, het verandert toch niet, maar deze zomer was wel heel bar.
Maar zijn we het geweldige voorjaar al vergeten?
Wie gaat er met de feestdagen mee naar het zonnige Afrika?
Vorig jaar eens thuis gebleven, maar dat doe ik nooit meer, zolang ik nog reizen kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dinah,
Iedereen zat met spanning te wachten tot je je weer melden zou, maar dat was natuurlijk niets vergeleken met de spanning waarin jij zat.
Onzekerheid is erger dan een slechte uitslag, maar zo te horen was die dus goed, hoewel het beter had gekund. Heb ik dat goed begrepen?
Het was mij niet duidelijk of er nu een paar lympheklieren waren verwijderd of dat het door de nabehandeling wordt aangepakt.
Je moet maar zo denken, het is achter de rug en nu aansterken en weer verder. Het is niet anders, het leven moet geleefd worden met al zijn mooie en nare tijden.
Veel sterkte en doe vooral rustig aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, hier de boodschappen al gehaald,
vanmiddag ga ik bowlen
veel zin heb ik niet maar de afspraak staat
al weken.
Het is met een paar mensen waarmee
ik in de opname zat.
Eigenlijk wil ik dat helemaal afsluiten
maar goed afgesproken is afgesproken
Nou ja, maar zin maken dan.


@aanp. blowen moest zijn bowlen
:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lidia,
Vaak ben ik bang dat, als ik m'n mond opentrek, ik die ander een hoop schade en pijn bezorg, maar heel eerlijk, daar zit achter dat ik nog veel banger ben voor wat er terug komt. Ik ben erg gevoelig voor die dingen, en daarom zwijg ik vaak. Angst voor die pijn, en uiteraard de schuldgevoelens die ook heel vaak verlammen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spike,
vroeger ging ik wel eens naar de Uitmarkt, in mijn herinnering was het altijd prachtig weer.
Er hingen dan posters van mijn zoon, die danser was bij Het Nat. Ballet. Hij heeft er ook wel eens gedanst, maar daar ben ik niet heengegaan.
Toen W.A. en Maxima trouwden hebben hij en zijn vriendin de Dikkertjes (heet anders, maar vergeten)
voor hun gedanst op het feest in de ArenA. Was toch daar?
De regel is als dansers iets extra's doen, waar natuurlijk tijd en repeteren in gaat zitten, krijgen ze daar een vergoeding voor als het min. 5 minuten is. Dit was 4 min., dus daar waren ze boos over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol,
dat en de angst dat ik een relatie verpest en in mijn geval mijn kinderen verlies.
Nou, je kan op eieren lopen zo lang je wilt, maar er zijn mensen, waarbij je werkelijk niets goed kunt doen.
Dan houdt het een keer op, anders ga je idd aan de drank of iets anders, in ieder geval gaat je leven voorbij zonder dat je ervan geniet.
Het is erg, wat mensen elkaar aan kunnen doen en het lijkt wel steeds erger te worden.
Jongeren worden opgevoed om zelfvertrouwen te krijgen en daarin wordt weleens te ver gegaan.
Er moeten ook grenzen gesteld worden.
Klein voorbeeld, was op TV over de ergernissen van bellen in openbare ruimtes, maar wie durft er wat van te zeggen?
Ik reis bijna nooit met de trein, maar de ene keer dat ik dat wel deed, ging ik naar een stilte coupé omdat ik niet tegen die muziek uit de oordingen kan. Zit er gewoon een (nette) man te bellen en toen het gesprek uit was, belde hij nog eens. Dan heb je dacht ik het recht deze persoon op het bordje "stiltecoupé" opmerkzaam te maken, maar denk je dat ik, of een andere passagier dat durfde?

De vrijhied van de één houdt op waar de vrijheid v.d. ander begint.

Onweer hier, ga de ramen sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deed de roos..hebben zulke gelijkaardige oefening eens op de werkvloer gedaan. Meer om een idee te krijgen waar je zelf vindt waar je staat in je team en hoe de anderen van het team dat zagen.

Dit was een beetje anders
Algemeen resultaat (de quoteringen snap ik niet helemaal maar kreeg ook niet alles te zien op het schermpje)


De typering van uw zelfbeeld is als volgt:

kritisch op anderen, vastberaden, open en direct;
kan voor zichzelf zorgen;
door anderen gerespecteerd, houdt van verantwoordelijkheid, goede leider;
behulpzaam;
dankbaar;
gepikeerd wanneer een ander de baas over hem/haar speelt, sceptisch (twijfelzuchtig), licht geraakt.
verbittert, klagerig, koppig.


Klopt nog aardig ook :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia, ik denk dat als het me echt zou storen ik er wel iets van zou zeggen.
Nee ik ben meer bang om mijn kennissen en vrienden de waarheid te zeggen b.v. inderdaad op de d.a.
met vreemden heb ik er minder moeite mee.
B.v. als je in een supermarkt staat en zo'n casiëre gaat aan een ander staan te vertellen hoe leuk haar weekend is geweest dan zeg ik daar iets van. Maar bij mensen die ik vaak tegenkom, daar heb ik moeite mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...