Spring naar bijdragen

donderdag 22 september

Gast jopie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 340
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fleurtje heeft weer een scheeltje, tralalalalalalaaaa.

Heleen, niet alleen dat bericht lezen he.

Als jij je verhaal wilt doen, doe dat dan.

Mar een onverbeterlijke optimist? Mwah.

Fijn dat de detox nog in het ziekenfonds zit, gelukkig maar.

Heb een fijne avond, ik ga nog ff House kijken.

Heb wel vier afleveringen gemist:( en er is alweer

van alles veranderd. Ach ja, t'is net het echte leven, zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou fijn zijn Marjo, heel erg fijn.

Maar die kant, destruction, ga je wel weer op als je een wijntje neemt.

Nu kun je het handelen en straks niet meer. Hoe vaak heb je dat al niet aan jezelf bewezen.

Wat voegt een glas wijn toe? Wat heeft een alkie nou aan 1 glas wijn? Of twee, nix toch.

Maar he, heb er zelf 24 jaar over gedaan dus look who's talking.

Daarom en dus enzo wens ik je wederom klamte, moed en wijsheid.

Uiteindelijk komt alles goed, hoe dat ook uitpakt.

Of je kinderen er tzt ook zo over denken vraag ik me wel af.

Zoals je weet ben ik kind van een alcoholist en dat laat z'n sporen na. Diepe sporen.

Dat ik een alkie ben daar kan ik niets aan doen. Wel werken aan mijn verslaving, dat kan ik inmiddels wel. Het heeft lang geduurd voor mn kwartje viel maar godzijdank is het gevallen.

Mn vader kon er niets aan doen dat hij een alcoholist was en ik snap het nu. Dat hij uiteindelijk gestopt is heeft onze relatie gered. En zijn leven. Ik ben dankbaar dat ik niet meer boos op hem was toen hij doodging.

Voor een ziekte ben ik niet verantwoordelijk, wel voor de gevolgen. En de behandeling.

My 2 cents.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond allen,

ik heb besloten me voorlopig niet meer te melden. Ik kan het allemaal niet meer volgen hier en merk dat ik er de laatste dagen heel negatief van wordt. De sfeer houdt ook niet altijd over, waardoor ik het moeilijk vind om me te melden. Zomaar binnen vallen kan bij de meeste gesprekken niet, maar om alles terug te lezen heb ik niet altijd tijd.

Ga goed iedereen. Houdt het droog en gezellig.

Heel veel sterkte, kracht en moed voor degene die het nodig hebben.

:present:Niets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Angst Marjo, angst.

Ik was als de dood om niet meer te drinken, ik wist me geen raad. Hoe ga ik mijn leven leven zonder alcohol.

Pure angst. En dat zie ik op het forum en bij veel alkies terug.

Jij schreef dat je na een week detox fysiek weer klaar was en de rest wist je al. Duh

Wat weet je dan? Je hebt je hele volwassen leven gedronken, veel gedronken.

Wat weet jij nou van een nuchter leven? Die paar maanden dat je niet gedronken hebt? Blijkbaar beviel dat toch niet zo goed en was er voor jou een reden te gaan drinken. Of mss was die er wel niet, weet ik niet. En nu kun je niet meer stoppen. Althans, tot vorige week.

En zit je godbetere te filosoferen of je wel of niet een wijntje zal gaan nemen!

Drink, drink niet maar waarom dat etaleren?

Iedereen mag schrijven wat hij zij/wil. Vraag je jezelf wel es af waarom je dat schrijft.

Vraag je advies, aanmoediging, dat iedereen gaat roepen'doe het niet'.

Als ik wil drinken, ga ik drinken. Simpel. En dat geldt voor de meesten van ons, lijkt me zo.

Angst voor het nuchtere leven. Angst de gekte in mn hoofd aan te pakken was lang aanwezig bij mij.

Een nuchter leven is hard werken heb ik ervaren. En nog. Maar zoveel beter dan drinken.

Besef je dan niet hoe hoogmoedig het is te zeggen dat je alles al weet.

Of komen we toch weer bij de angst? Tja, ik weet het niet.

En ja, je bericht raakt me. Wat is het dan wat me raakt. Ik vind je een geweldig mens en wens een fijn leven voor je. En het frustreert me als ik je zie afglijden.

Maar ja, dat is mijn ding. Mijn acceptatie.

En ik wens werkelijk dat jouw kwartje dit keer gevallen is Marjo. Een alcoholist KAN niet 1 wijntje drinken. Je MAG wel, ik mag ook maar ik doe het niet want ik heb nix aan 1 glas.

Je moet nix voor een ander, ik doe het ook voor mezelf. Zo simpel is het ook nog es.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: niwi
Als je voor je weg gaat nog even je eigen onderschrift leest, Niets...please...

en nu :lips:quote>

Lieve Niwi,
ik blijf doorzetten hoor. Ben absoluut niet van plan om te drinken.
Maar merk dat ik de negativiteit en de moeilijke verhalen hier heel lastig van me af kan zetten. Ik zit juist in een heel positieve flow en dat wil ik graag vasthouden.

Ga goed allemaal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...