albertina Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Akelei, klinkt goed, orde in huis is ook orde in het hoofd. Tenminste zo werkt dat bij mij. Ik kan slecht tegen rommel en probeer elke dag de boel aan kant te hebben. Toen ik nog werkte deed ik dat allemaal vanzelfsprekend, ik dacht er niet eens echt bij na. Nu ik thuis ben merk ik dat ik mezelf veel vaker tot een klusje moet zetten. Van de week heb ik gelukkig weer een sollicitatie, ik moet van de straat, al is het maar 2 dagen in de week. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 8 november 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Akelei, Ik herken het zo!!! Het geeft echt rust als je de dingen op orde hebt! En dit zegt een chaoot! hihi. Nee, serieus, ik ben stukje bij beetje orde aan het scheppen hier. Het helpt! Tina! Ik had je nog iets beloofd, ik hoor het deze week. Dan kom ik het brengen, oke?? Zo, nu even de keuken in. Lachen, mijn laptop staat in de keuken! haha! Dus ik kan tussendoor kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Akelei, helemaal thuis doet mij geen goed, ik heb 38 jaar gewerkt. Onder de mensen is het beste voor mij, daar leef ik meer van op dan het grootste deel van de week thuis zijn. Dat is niet goed voor mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Madelief, daar houd ik je aan! Leuk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Bol wat goed dat ze een vergadering hebben belegd voor al die mensen die zo'n burootje hebben gekocht en er niet uitkomen ;-) Nou veel plezier voor als je terug komt dan kan je het blind in elkaar zetten ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 8 november 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Originally posted by: akeleiAlbertina,Ik heb mijn baan heel erg gemist. Maar dat ligt inmiddels zover achter me dat ik me er redelijk bijneer kan leggen.Maar ik begrijp je volkomen. Het tussen en met andere mensen functioneren is superbelangrijk. En doodgewoon prettig.quote> Akelei,Wat gek zitten mensen in elkaar he?Ik moet er niet meer aan denken dat ik de hele dag tussen de mensen moet zitten/werken.Ik werk vanuit mijn huis en in huis.Ik ben erg op mezelf geworden na jaren van heel erg drinken.Zelfs als ik mijn poort uitrij moet ik mezelf overwinnen, steeds weer.Gelukkig woon ik zeer afgelegen.Mijn man vind dit niet altijd leuk, en ik begrijp dat echt wel.Altijd moet ik moed verzamelen om onder de mensen te komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Goedenavond allemaal, Ben weer terug van het werk en ga nu eten warm maken want ik heb nog macaroni en dan ga `k ook meteen maar eten hè tot straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Ik wil ook weer meer onder de mensen, ook mijn baan was ontzettend druk, te druk soms en ook nog 24/7 diensten. Nu ben ik ruim een jaar thuis en ik vind het vreselijk of laat ik zeggen ik begin'het steeds erger te vinden. Ik heb het idee dat ik in een enorm gat ben gevallen, door mijn werk en de wisseldiensten was mijn sociale leven al niet je van het, nu is het helemaal nul komma nul. Ik vind dat ik langzaam aan de draad weer moet gaan oppakken, dus ook weer mensen toelaten, dat heb ik lang niet gekund. Als er iemand op bezoek wilde komen was ik meteen in de paniekstand, nu probeer ik dat langzaam aan af te leren. Ik leef alleen, geen partner, geen kids, ik moet oppassen dat ik niet te alleen ga leven. En om eerlijk te zijn vind ik het doodeng. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 8 november 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Akelei, Ja ik heb het ooit erg leuk gevonden. Voordat ik ben gaan drinken. Toen kreeg ik baarmoederhalskanker en ik lag eruit. Maatschappelijk werk is juist werk waar je met veel mensen te maken heb. Ook had ik andere bezigheden daarnaast, zoals allochtone vrouwen en vluchtelingen wegwijs te maken in ons kikkerlandje. Nu denk ik niet dat ik dat ik dat nog kan. Na jaren van zwijgen , 32 jaar, heb ik eindelijk mijn mond opengedaan wat er met mij als jong meisje is gebeurt. Nu ben ik veel kwetsbaarder dan toen ik het ver weg had gestopt. Gek, ik weet niet hoe dat zo is gekomen. Waarschijnlijk heb ik nog veel te leren. Juist om mezelf te zijn en zelfvertrouwen te krijgen. Zoiets? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Goedeavond luitjes, Zit hier aan de studentenhaver, terwijl mijn eten opstaat. Had het even supermoeilijk, maar besloten om er ""niet meer op uit te gaan"". Laatste bladzijde gelezen! Heel interessant! Kom ik zo even op terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Akelei, dat geeft de burger moed. Madelief, dat is heel heftig wat je daar schrijft weet niet zo erg goed wat ik moet zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Tina: krijg de indruk dat je je weer wat beter voelt. Klopt dat! Ik zal voor je duimen wat werk betreft! Zou zo fijn voor je zijn! Ik krijg het een beetje benauwd bij jullie discussie over werk. Ik heb nog ruim 6 weken te gaan en dan is het finito. En dan is het goed om mijn leven ook anders in te richten. Ik ben graag alleen, maar ik zal wel voor structuur en contacten moeten zorgen. En daar zie ik ook wel tegenop hoor! Topper: wat goed gedaan vanmorgen! Hoe gaat het nu? Even naar mijn eten, kom wel weer even terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Ah! Daar is Madelief ook weer zie ik. Mag ik je wat vragen? Klopt het dat je een minderaar bent? Hoeveel dronk je dan eerst ? En nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 8 november 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Lieverds!! Heel simpel, er valt niets over te zeggen. Wel ben ik sterker en sterker aan het worden nu ik erover ben gaan praten. Eerst met mijn man, toen mijn kids, die zijn nu volwassen, 25 en 26 jaar, toen met mijn vader, mijn moeder is al 20 jaar geleden overleden, ook aan kanker, gelukkig heeft ze het nooit geweten denk ik nu. Toen aan mijn broer en zussen. Alsof er een bom ontplofte, werkelijk! Het eerste wat mijn broer zei, nu snap ik waarom je bent zoals je bent. Dat zal ik nooit vergeten. Ook heb ik hem nooit zien huilen. Toen ik het vertelde wel. Daar moest ik heel erg om huilen! Gek he? Nou ik hou erover op, ik wil niet het verwijt krijgen dat ik hier de aandacht naar me toe trekt. Ik ga eten. Tot later!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Priem, jij bent erop voorbereid niet meer te werken en goed te lezen dat je je valkuilen al kent. Al neemt dat niet weg dat het ook best eng is, zeker als je je hele leven gewerkt hebt. Ik werd ziek dus heb er niet echt helemaal voor gekozen om te stoppen. Maar laat je niet al te bang maken door mij hoor! Je kan er ook je voordeel mee doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Ja zo is dat Tina: (voordeel mee doen) Het is ook anders als je hebt moeten stoppen vanwege ziekte he? Dat lijkt me moeilijker. Wat dat betreft mag ik niet mopperen... PS: gelukkig trekt mijn trek weg. Zou eigenlijk gaan eten, maar heb (te veel) studentehaver gegeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Ik had gister een nicht van mij aan de telefoon, zij heeft bijna 40 jaar in het onderwijs gewerkt. ZMOK onderwijs, dus best een pittige baan. Iets eerder met pensioen gegegaan dan gepland, ze vind het fantastisch en mist het werk niet, Zo kan het dus ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 PS: gelukkig trekt mijn trek weg. Zou eigenlijk gaan eten, maar heb (te veel) studentehaver gegeten.quote> Beter dan een fles wijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Ja Tien: de ervaring zal het leren! Inderdaad: beter dan wijn. Eet jij ook altijd eerst de noten uit studentenhaver en laat je de rozijnen liggen? Ik zie Kruimel ook: ga jij nog (tijdelijk) stoppen met werken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Hahahaha, ja dat doe ik ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 En wat mij enorm heeft geholpen zeker in het begin, is vroeger gaan eten. Dan is de kans op trek in drank een stuk minder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Ja dat is ook mijn ervaring. Maar soms kan ik die discipline niet opbrengen... en dan tart je het lot he? En krijg ik nog meer trek. Bovendien hou ik niet zo van koken. Iedere dag maar weer.. Heb jij je portie al gehad?? Bedoel ik letterlijk hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 8 november 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Originally posted by: PrimulaAh! Daar is Madelief ook weer zie ik.Mag ik je wat vragen?Klopt het dat je een minderaar bent?Hoeveel dronk je dan eerst ?En nu?quote> Ongeveer 10 jaar geleden 3 flessen wijn per dag + nog wat likeurtjes, whisky en wodka.Dat is nu wel anders! Gelukkig.Oke, ik heb nog wel eens een dag dat ik meer drink dan ik met mezelf heb afgesproken, maar ik drink nooit meer sterke drank.Wijn nog wel, maar wel ADB, en de dagen dat het meer is dan afgesproken worden steeds minder en minder! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 hoi hoi heerlijk rozig en een heerlijke saunadag gehad de lasagne staat in de oven de kamer is warm en straks een film kijken wie wil er werken??? 40 jaar gedaan, de eerste helft fulltime en de 2e parttime met kinders, huishouden en vrijw.werk erbij. vroeger mocht je dan met pensieoen he als je ambtenaar was. Priam is wat vrijw.werk voor jou ook niet fijn als structuur en om niet al te ge isloeerd te rakeN? of ga je eerst eens lekker luieren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 goedenavond allemaal, primula je had de laatste bladzijde gelezen, waarvan? en vertel hoe interessant? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden