Spring naar bijdragen

Vrijdag 25-11-'11

Teveel

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dag frummers, ik kom even snel binnen stormen, want ik moet snel weer weg. Ik heb dus ook niets bijgelezen.

@ Jootje: ik heb bericht van de moderator gekregen dat als jij nog technische problemen hebt (met het versturen van je pb's), jij dat zelf moet aangeven aan de moderator, want via mij nemen ze je klacht niet in behandeling. (privacy)

@ aan de overige frummers:

ik heb aan de moderator gevraagd of het niet mogelijk is te vermelden of iemand een ban heeft gekregen en tot wanneer.

Dat doen ze niet, ook al vanwege de privacy. Jammer.

Tot vanavond,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Soothe, hulde en mijn felicitaties voor deze 4 jaar droog. Super, wat een prestatie!! :sun::present::)

Mooi verwoord ook, jouw verhaal en dank je wel voor je openhartigheid.

Dag voor dag, dat moet wel. Morgen misschien, maar vandaag niet!! Dat vind ik een hele goeie, hoewel de deur wel op een kiertje gehouden wordt, ergens.

Maar het gevaar is: als je jezelf iets echt verbiedt dan komt er weerstand om de hoek kijken en kun je het zomaar verliezen.

Jezelf toestaan om wel iets te nemen, proberen of het kan geeft in no-time terugval van een paar weken tot - zoals ik hier lees- maanden tot jaren.

Ik heb het zelf nog geen twee maanden volgehouden, sjonge jonge.

En weer met goede moed opnieuw beginnen met adb!

Groetjes,

Jeannet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Madelief
Het was zo'n klein pizzaatje en ik heb er zelf nog extra kaas op gegooid, maar ik heb nog steeds trek, dus nu ben ik nog iets aan het bakken....Help!!!!!!!! Dit gaat niet goed komen! De kilo's vliegen eraan!:angry:quote>

Hmmmmmmmmm met extra kaas!!
Dat is toch niet zo erg Liefje. Al de caloriën die je niet neemt met het laten van drank, kan je nu gewoon gebruiken voor zulke dingen. En er zitten heel wat caloriën in drank hoor.
Je moet ook nog een beetje genieten toch?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bor, dat wil ik wel. Vanavond komt een goeie vriendin en ik ben me sinds gisteren geestelijk al aan het 'bewapenen'. Zij kan een wijntje krijgen (gisteren speciaal gekocht) en ik neem het dan niet, en ik geef het restant van de fles mee of kieper het weg.

Ik ga mensen waar ik jaaaaaren mee gedronken heb het in mijn huis niet weigeren omdat ik er niet mee om kan gaan.

Zal ik dat gelijk hier maar afspreken?, dan staat dat vast!

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Bor, ze komt voor mij en we konden samen heel gezellig borrelen.

Alleen, ik ging thuis door tot 1 of 2 uur 's nachts, of ik nou moest werken of niet.

Een maand geleden was ik bij haar en ging aan de appelsap.

Bij elk glas moest het weer gemeld worden van "zo?!, aan de appelsap!".

Eigenlijk werd ik er gewoon giftig om, dan denk ik wil je het nou niet snappen?

Dus nee, ze snapt het (nog) niet en ik ga er geen ruzie om maken door haar gebagatelliseer. Terwijl mijn man destijds ook nog bij haar is geweest omdat hij zich grote zorgen maakte om mij met mijn misbruik en dat ik helemaal de weg kwijt raakte. Is ook niet doorgedrongen denk ik.

Maar behalve op feestjes, waar we allemaal te veel dronken, zien ze mij niet met teveel op. En thuis is het totaal tot het gaatje! Wat ik ook heel erg fijn vindt - dat is nog het ergste.

En ik kan wel zeggen, nou dan neem ik er ook 2 en dan niet meer - dat gaat 'm niet worden. Ten eerste heb ik nog meer in huis, voor de visite:-). Dus dat gaat er dan ook aan en morgen ben ik dan weer terug bij af!

En ik kan het heel goed uit het zicht zetten, of terugzetten op maandag - als er niemand geweest is. Dus afblijven is voor mij het credo!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn hele omgeving zijn alcies, alleen zij willen niet onderkennen dat het niet goed is, veel teveel is, maken er geen probleem van (al helemaal niet voor zichzelf) en dat doe ik wel - voor mezelf dan.

Misschien maak ik me druk om niks en neemt ze vanavond ook een sapje of thee.

Dat kan natuurlijk ook nog, laat ik het lekker positief bekijken.

En Bor, bij jou misschien wel - maar mijn leven hangt er niet vanaf, nog niet althans.

Maar ik vind het wel stoer van je dat je het zo sterk hebt gesteld en zo goed voor jezelf bent opgekomen. En je gaat harstikke goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...